Citat:
Ursprungligen postat av
Faderlig
Han blir specifikt tillfrågad om han ser honom i samband med mordet. Det var så han tolkade det enligt sig själv i alla fall. Och då var svaret att han inte såg honom. Det var en bra stund senare han såg honom.
SE säger väldigt många pricksäkra saker. Det vet du själv. Det är du som vantolkar allt för att du inte vill att det ska gå ihop. Dessutom säger BP väldigt mycket tokigheter som inte stämmer.
Varför lägger du över ansvaret på mig? Det är du som tar upp det. Jag bryr mig inte något särskilt om Irvell. Du får väl läsa boken. Jag vet inte var anteckningarna finns på nätet.
Nej, han blir tillfrågad om han har sett denna person fram till dess att polisen kommer.
Det har han inte. Däremot har han, precis som JA, sett JÅS.
LL undrar i denna veva om det är denne man som avses ...
Det krävs inte särskilt mycket tankeverksamhet för att konstatera att det skedde en sammanblandning. Av Holmér, av LL och JA, av Ström ...
Är inte intresserad av att läsa någon bok. Är endast intresserad av själva anteckningarna.
Det är du som påstår att att anteckningarna visar att Irvell var intresserad av SÄPO, ej av SE.
Men eftersom du inte lyckas prestera något bevis på detta, får man anta att det inte stämmer.
Du hänvisar som vanligt till saker som du inte själv har läst. Ja, det är ditt ansvar.
Fast även om det skulle stämma, är det inte så konstigt eftersom Holmér ansåg sig ha hittat en ögonvittnesskildring av SE hos JA, vilket sedan fotovisningen påpassligt bekräftade, liksom Ströms PM. Irvell kan ha förlitat sig på detta, utan den kunskap som vi har nu efter 37 år.
Nej, SE bommar på flera punkter: Att han var framme inom 10 sekunder (då borde PV ha sett honom), att LP var behärskat chockad (inte enligt övriga vittnen), att IW stod kvar vid bilen (han var fram, enligt egen utsago), att riktningen ropades ut efter att polisen blivit briefad (det skedde innan enligt HJ), att AB kände till offrets identitet (det gjorde han inte, enligt egen utsago), o.s.v.
SE prickar in sådant som antagligen framkommit i media. Vi får se när KB har "pandemi-öppet" igen ...
Han har väl exempelvis läst blaskan som han har framför sig, i SVD-intervjun?