2023-11-11, 10:02
Medlem
Jag tror hon har sitt hemliga konto på en helt annan bank, som förvaltaren inte ens kan se. Hon pratade lite snabbt igår om att hon har fler olika kort. Så jag tror det är ett gammalt bankonto hon haft tidigare. För hon sa att swishnumret var ett gammalt nummer och att hon inte ens kan se när någon swishat. Skulle inte förvåna mig om "pengarna i garderoben" eventuellt var ett gammalt bankkort hon hittade.
2023-11-11, 12:24
Medlem
Det måste ju gå att rapportera hennes swishkonto till någon myndighet?

Anmälan till polisen angående hennes köp av opiater, det är ju inga konstigheter.

Men hur då stopp på swishen, hon köper ju droger för dessa pengar.

Hennes instagram konto Emeliebumbi2 blev bannat efter hon lagt upp ett foto där hon var naken.
Nu använder hon det stora kontot Emeliebumbi

Kontot Klandervärd på youtube sände hennes live igår.
Så via hanns kanal kunde man se hur Bumbi tiggde swish och sen hämtade ut pengar.
Fanskapet skrattade för varje uttag hon gjorde, hon testade 200 kronor i taget. Ungefär 1000 kr var det en idiot som swishade.
2023-11-11, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaPrincipessa
Man undrar ju om hon på allvar tror att hennes förvaltare inte kommer komma på det?

Jag vet inte om hon har en annan bank med ett hemligt konto eller om hon har det hemliga kontot på den banken förvaltaren har "kontroll". Flera har kontaktat förvaltaren så vi får se vad som händer
2023-11-11, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ccrashii
Jag vet inte om hon har en annan bank med ett hemligt konto eller om hon har det hemliga kontot på den banken förvaltaren har "kontroll". Flera har kontaktat förvaltaren så vi får se vad som händer

Bumbi försa sig i en live i början på veckan, hon sa att hon hade hemligt konto på Skandiabanken som var kopplat till hennes swish.
Mail blev i veckan skickat till Skandiabanken, med domen om att Bumbi står underförvaltarskap och inte får sköta sin ekonomi.

Antingen ljög Bumbi eller också skiter skandiabanken i tingsrättens beslut att Bumbi inte får ha hand om sina egna bankkonto
2023-11-11, 16:29
Medlem
Hon hade ett neongrönt kort som hon satte in pengar på spelkontot med, om det blir nån ledtråd till vilken bank hon har det hemliga kontot hos.
Hon sa i liven att hon inte har någon förvaltare just nu. Men om det är sant eller bumbis blonda idiotiska påhitt är inte så lätt att veta. Kan ju inte vara så lätt att vara förvaltare till någon som kräver mer pengar hela tiden eller få 70 mail från följare om vad bumbi pysslar med. Hon måste vara en sjuk huvudvärk
2023-11-11, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ddevilsmom
Hon hade ett neongrönt kort som hon satte in pengar på spelkontot med, om det blir nån ledtråd till vilken bank hon har det hemliga kontot hos.
Hon sa i liven att hon inte har någon förvaltare just nu. Men om det är sant eller bumbis blonda idiotiska påhitt är inte så lätt att veta. Kan ju inte vara så lätt att vara förvaltare till någon som kräver mer pengar hela tiden eller få 70 mail från följare om vad bumbi pysslar med. Hon måste vara en sjuk huvudvärk

Googlade lite. Då var det ett Skandiakort troligen!
2023-11-11, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hackie

Googlade också och det såg ut att vara SEB men är inte säker. Ska bli spännande att se vart cirkus bumbi ska barka iväg allafall. Känns som ett störtlopp rakt åt helvete.
Videon hon lagt upp när hon skriker nånting med bara lösögonfrans på ena ögat är the picture of crazy!
2023-11-11, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hackie

Bumbi sa faktiskt att hon hade ett hemligt konto på Skandia och att swish var kopplat till kontot.

Skandiabanken blev informerade om att bumbi står under förvaltning och skandiabanken fick beslutet om emelies förvaltning och står klart och tydligt att förvaltaren ska sköta HELA BUMBIS EKONOMI

Ännu har inte Skandiabanken har fortfarande tagit något ansvar över situationen.
2023-11-12, 17:12
Medlem
Så live på tiktok i kväll, klippa och färga håret svart! Så blir fjortishåret kort typ “shixie”!
2023-11-12, 17:30
Medlem
Hon klagade på sina följare att de tvingat henne att färga håret svårt och dessutom klippa håret. Hon ville nämligen färga håret råååsa. Så får se hur det blir med den saken

Citat:
Ursprungligen postat av escorpiao
Så live på tiktok i kväll, klippa och färga håret svart! Så blir fjortishåret kort typ “shixie”!
2023-11-12, 17:42
Medlem
3Godisars avatar
En uppriktig fråga, varför bor inte en sån här person på lss-boende/servicebostad?
Som jag förstår det, måste hon ju uppfylla typ alla kriterierna?

Jag kan också tänka mig att det hade förbättrat hennes liv rejält?
2023-11-12, 17:46
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3Godisar
En uppriktig fråga, varför bor inte en sån här person på lss-boende/servicebostad?
Som jag förstår det, måste hon ju uppfylla typ alla kriterierna?

Jag kan också tänka mig att det hade förbättrat hennes liv rejält?

Jo, det borde hon göra. Hon är inte kapabel att ta hans om sig och sitt liv/boende. Hon hade självklart fått ett tryggare och stabilare (och förmodligen mindre olyckligt) liv om han hade haft den typen av stöttning och boende. Det är en klar miss av samhällets skyddsnät att hon inte fått denna service.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in