2023-11-12, 13:41
Medlem
flesh-flutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaranteratMangel
Har dåliga erfarenheter av att sluta med Lyrica som var väldigt tufft, så har svårt att tro att gabapentin som är besläktat inte har några utsättningsbesvär alls? Men om du säger så. Verkar som det kan vara väldigt olika från person till person.

Jag har haft Lyrica, och som jag minns det hade jag inga större bekymmer med den heller. Däremot renodlade benzo-preparat samt preparat som Imovane och Stilnoct, de tycks jag tåla väldigt dåligt.

Med det sagt. Kanske prova om du får tillfälle? Jag föreställer mig att det är ett snällt preparat (och jag kan absolut ha fel förstås).
Senast redigerad av flesh-flute 2023-11-12 kl. 13:43.
Citera
2023-11-12, 13:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av flesh-flute
Jag har haft Lyrica, och som jag minns det hade jag inga större bekymmer med den heller. Däremot renodlade benzo-preparat samt preparat som Imovane och Stilnoct, de tycks jag tåla väldigt dåligt.

Med det sagt. Kanske prova om du får tillfälle? Jag föreställer mig att det är ett snällt preparat (och jag kan absolut ha fel förstås).
Jo, det är nog betydligt snällare än vad ett långtidsbruk av benso kan skapa. Provade det för många år sedan men var nog mer inställd på att få ett rus av det än nu. Hoppas mer på effekter mot beroende och ångest. Om Beroendecentrum eller wemind kan tänka sig att skriva ut det. Vet att de analyserar efter gabapentin hos Karolinskas droglab.
Citera
2023-11-13, 09:35
Bannlyst
En svag lyrica, runt 2000mg känner jag kanske något. Om man ska ta rejält för sin smärtlindring så bara kör lyrica istället. Gabapentin är som bensons sobril.
Citera
2023-11-14, 20:29
Medlem
Är full o gabapentinpåverkad nu o mkt trött så orkar inte skriva så mkt.

Men har förut kört staggeringmetoden o tagit 300 mg var 30 minut till 3600 mg. Jättebra effekt.

MEN. Experiementerat lite med gabaP o oavsett vsd vetenskapen säger .. föredrar o dra megados, typ 2400-4000 mg ellet så. Eller ja.. provat megados på 3100 mg som mest.

Megados slår på mkt hårdare/bättre för mig.. mkt bra effekt i tills jag sonnar, 5h eller mer iaf i bra effekt. Sen alkohol på det, ej för mkt, o man mår som en Gud.

TLDR: Någon mer som föredrar megados på gabapentin jämfört med mindre dos var 30 minut eller så (staggering)?
Senast redigerad av Flashbackwards 2023-11-14 kl. 20:35.
Citera
2023-11-18, 10:23
Medlem
Kanonklass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaranteratMangel
Jo, det är nog betydligt snällare än vad ett långtidsbruk av benso kan skapa. Provade det för många år sedan men var nog mer inställd på att få ett rus av det än nu. Hoppas mer på effekter mot beroende och ångest. Om Beroendecentrum eller wemind kan tänka sig att skriva ut det. Vet att de analyserar efter gabapentin hos Karolinskas droglab.

Hur har det gått för dig? Fick du något recept?
Citera
2023-11-18, 18:58
Medlem
BIB3ls avatar
Jag har en vän som har en storförpsckning med Oxycontin och utöver det Gabapentin.

Går det att "dödsdoserera" dessa? Han mår inte bra.

Han väger 120-130kg.
Citera
2023-12-01, 04:54
Medlem
Är det svårt få utskrivet?
Citera
2023-12-01, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seolseol
Är det svårt få utskrivet?
De flesta läkemedel är lätt att få utskrivet med rätt diagnos. Vad är din?
De två främsta diagnoserna för att få Gabapenetin är nervsmärta och epilepsi.
Annars krävs det en off-label förskrivning som kan vara svårare.
Senast redigerad av Rvrvrp 2023-12-01 kl. 13:15.
Citera
2023-12-02, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackwards
Är full o gabapentinpåverkad nu o mkt trött så orkar inte skriva så mkt.

Men har förut kört staggeringmetoden o tagit 300 mg var 30 minut till 3600 mg. Jättebra effekt.

MEN. Experiementerat lite med gabaP o oavsett vsd vetenskapen säger .. föredrar o dra megados, typ 2400-4000 mg ellet så. Eller ja.. provat megados på 3100 mg som mest.

Megados slår på mkt hårdare/bättre för mig.. mkt bra effekt i tills jag sonnar, 5h eller mer iaf i bra effekt. Sen alkohol på det, ej för mkt, o man mår som en Gud.

TLDR: Någon mer som föredrar megados på gabapentin jämfört med mindre dos var 30 minut eller så (staggering)?

Provade en gång till med megados på 3400 sen 2 påfyllningar till 5200 mg.

Vetenskapen kan säga vad den vill. Får inte lika bra effekt med staggering till 3600 mg.

Slår på hårt och riktigt fint och ger bra stenadeffekt. Min grundångest raderas och jag mår kungligt bra.

Kommentarer/tankar om staggering VS megados?

Nästa gång ska jag nog ta en megados på 4-5k mg o sen inte fylla på mer.

--

Intressant tråd i ämnet: https://www.reddit.com/r/gabagoodness/s/As8SarFqVH
Senast redigerad av Flashbackwards 2023-12-02 kl. 08:34.
Citera
2023-12-05, 21:01
Medlem
Treantprotectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackwards
Provade en gång till med megados på 3400 sen 2 påfyllningar till 5200 mg.

Vetenskapen kan säga vad den vill. Får inte lika bra effekt med staggering till 3600 mg.

Slår på hårt och riktigt fint och ger bra stenadeffekt. Min grundångest raderas och jag mår kungligt bra.

Kommentarer/tankar om staggering VS megados?

Nästa gång ska jag nog ta en megados på 4-5k mg o sen inte fylla på mer.

--

Intressant tråd i ämnet: https://www.reddit.com/r/gabagoodness/s/As8SarFqVH

Jag testade en gång att ta en karta med 300mg alla på samma gång och kände knappt något alls. Tar jag en i halvtimmen/timman tills kartan är slut blir jag rätt så påverkad framåt dagen. Din kropp kanske klarar av att ta upp mycket på samma gång, men så är det inte för mig iaf.
Citera
2023-12-05, 21:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kanonklas
Hur har det gått för dig? Fick du något recept?
Nej, de ville inte skriva ut.
Citera
2023-12-09, 22:16
Medlem
Fick ju recept på gabba för några månader sen.
Sån jävla fet medicin, lägger till några bärs, eller en fylla med några sånna i buken, jag tror jag aldrig vågat dansa på krogen förut, men nu gick det, hade skit roligt, å hemma, bara ta en snus på dom, skit soft.
All eloge till gabapentin har kört mycket lyrre också men det här är det bästa jag varit med om, och jag riskerar inte åka dit på det.
Sinnes.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in