Citat:
Ursprungligen postat av
GaranteratMangel
Tänkte referera till intervjun med beroendeforskaren Marcus Heilig där han nämner off label-mediciner mot alkoholberoende. Tror det funkar bättre.
Känns som det både kan gå och inte, har baklofen nu men den är väl lite mindre kontroversiell än gabapentin. Vill mest ha det som medicin och inte för flum.
Jag tappade totalt intresset för alkohol under behandling med Gabapentin. Totalt. Det har inte kommit tillbaka. I sammanhanget kan jag nämna att alkohol alltid varit min stora kärlek. Nu har jag skåpen fulla med sprit som samlar damm.
Jag kan dricka en öl om jag måste men jag föredrar läsk.
Ja, läsk boostar förresten Gabapentin, för den som undrar.
Jag tolkar det som att läkemedlet slår effektivt mot den där inre oron som fått mig att vilja dricka. Däremot blir jag inte hög eller berusad. En märklig effekt är dock att musik låter bättre. Man hör alla nyanser. Kanske lägger man mer märke till det vackra i vardagen. En byggnad, en solnedgång, ett träd. En kvinnlig kollega som förut bara sett grå ut.
Jag ordinerades Gabapentin mot spinal stenos, nervsmärta. Vet att det förskrivs vid diskbråck och liknande ryggproblem. Du kanske har ont i rygg / nacke / skuldror. Värt att kolla upp.