2025-08-13, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
Så för att känna samma rus som på en 300mg lyrica (alltså lite snurrigt skön) så behöver man ta 900mg gabapentin?

Grunda med fett, gör det att nervsmärtan mildras mer också? Eller är de bara ur russynpunkt

Här har du en tabell om detta.

https://imgur.com/a/LXXa1fS
Citera
2025-08-13, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av luderpingvinen
Jasså? Konstigt att alla gånger jag har tagit Gabapentin efter Tramadol (vilket är många) fått betydligt sämre effekt. Under åren har jag verkligen märkt en solklar skillnad. Kanske bara är jag, men vad kan det bero på tro?

Kan känna så med lyrica , när jag tog lyrica och dagen efter Tram så fick jag ta rätt mycket mer tram för att känna av det , jag tror det har med dämpande effekten på noradrenalinet som gaba/lyr har som effekt vilket känns som trammet inte fungerar och även här har inte lyrica heller någon korstolerans , men tog man tram först sedan väntade 1-2 timmar och tog lyrica så kännde man av trammet mer (rekommenderar inte denna blandningen pga krampanfall).

Skumma substanser gabanergics.
Citera
2025-09-06, 16:32
Medlem
Har en teori gällande gabapentin och lyrica.
Det är att jag tror att många av dom dödsfallen som klassats som naturliga dödsfall men egentligen beror de på att de stått på dom preparaten.
Citera
2025-09-11, 18:30
Medlem
Fick Gabapentin utskrivet igår, för smärta ovanför ena ögat, där inte ipren/alvedon hjälpt.

Hur lång tid förväntas de ta innan de kan börja bita på smärta?

Placebo eller ej men tycker nog att jag mår snäppet bättre och har något mindre ångest också. Är bara inne på dag två så har totalt tagit 4st 300mg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in