Citat:
Ursprungligen postat av
Rullgardajna
Tror också det kan vara nån ovanligare svamp. En enda ”vanlig” svensk skivling kan leda till döden.
Har bott därnere under många år och har aldrig, under mer än tio år, ätit en lokal maträtt med svamp i. Att någon skulle gå ut och plocka svamp därnere finns inte med på kartan. Har aldrig hört talas om det heller.
(Deras namn för svamp blir översatt "Hyena-paraply") De äter överhuvudtaget aldrig något som är självplockat eller växer vilt. Förresten tillhör all mark utanför det privata govermentet och där får man inte plocka något. De äter linser, bönor, kål o.s.v. och köper allt i butiker eller marknader.
Att något skulle använts vid renoveringen av lägenheten tror jag inte, har mer än femtio års erfarenhet från byggjobb och de gånger man använder något giftigt i lägenheter nuförtiden är väl om något skall rengöras med något lösningsmedel och det händer "aldrig". Har inte använt andningsmask t.ex. på många många år och då har jag ändå målat de sista femton åren.
Att föräldrarna inte är "politiskt aktiva" gör inte att de slipper undan registrering och kontroll från Eritreanska regeringen. Despoten till president därnere skall ha kontroll och sin diasporaskatt oavsett och med vilka metoder som helst. Tro mig, jag ser det på nära håll.