2023-11-09, 21:24
Medlem
Tungmetall eller metalloid? Botox? Att kvinnan fortfarande inte repat sig efter snart en månad talar emot många teorier i tråden.

Edit: Med tanke på att de spärrat av delar av området. Råttgift?
Senast redigerad av Kriminallen 2023-11-09 kl. 21:29.
Citera
2023-11-09, 21:46
Medlem
soxaros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminallen
Tungmetall eller metalloid? Botox? Att kvinnan fortfarande inte repat sig efter snart en månad talar emot många teorier i tråden.

På tal om metaller, men nu kom jag att tänka på kopparförgiftning.
Det är ganska lång läsning så jag vet inte vad jag ska plocka ut, men ni kan läsa själva och se vad ni tror.
https://sv-m.iliveok.com/health/kopparforgiftning_131509i15958.html
Citera
2023-11-09, 23:35
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminallen

Du menar att familjen hittat en låda utomhus med ”gryn” o kokatat gröt?

Tror inte det. Är övertygad om att experterna skulle hitta spår direkt.

Vi får vackert vänta o se.
Citera
2023-11-09, 23:38
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soxaro
På tal om metaller, men nu kom jag att tänka på kopparförgiftning.
Det är ganska lång läsning så jag vet inte vad jag ska plocka ut, men ni kan läsa själva och se vad ni tror.
https://sv-m.iliveok.com/health/kopparforgiftning_131509i15958.html

Aha. Familjen tycker det är praktiskt med det varma kranvattnet för matlagning o varma drycker….

Tyvärr.
Även koppar är lätt att spåra.
Citera
2023-11-09, 23:52
Medlem
En möjlig förklaring kan vara om någon svetsat kanske i nåt garage nära deras bostad och använt rengöringsmedel med fluor och inte låtit det dunsta innan de började svetsa med el-svets (mig tig eller pinne) kan det ha bildats en del obehagliga kemikalier pga uv ljuset och fluor som är jävligt giftiga det kan bli nervgas om man har otur.
De kan ha exponerats via nåt öppet fönster eller nåt bakdrag i ventilationen.

Skulle kunna förklara symptomen och varför det verkar ha varit svårt för vården att hitta orsaken.
Citera
2023-11-10, 00:20
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
En möjlig förklaring kan vara om någon svetsat kanske i nåt garage nära deras bostad och använt rengöringsmedel med fluor och inte låtit det dunsta innan de började svetsa med el-svets (mig tig eller pinne) kan det ha bildats en del obehagliga kemikalier pga uv ljuset och fluor som är jävligt giftiga det kan bli nervgas om man har otur.
De kan ha exponerats via nåt öppet fönster eller nåt bakdrag i ventilationen.

Skulle kunna förklara symptomen och varför det verkar ha varit svårt för vården att hitta orsaken.

Deras lgh var enl uppgift ”totalrenoverad” över sommarn efter den förre boende — en småbarnsfamilj det också tycks det…
Citera
2023-11-10, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd

Grötteorin 😂
Citera
2023-11-10, 00:41
Medlem
Nitazener, ny drog.
Citera
2023-11-10, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd

Man kan ha hittat något helt annat och tagit med det in i lägenheten. Det behöver inte vara mat. Det är ett utbrett problem att folk tar med sig saker hem från soprum till exempel.
Citera
2023-11-10, 01:19
Medlem
Skyliner.s avatar
En teori angående att mamman inte pratar är för att hennes sorg för det avlidna barnet är så bottenlös att hon helt enkelt varken vill eller kan prata.

(Även djupa skuld & skam-känslor kan få folk att sluta prata)

Eftersom det stod att hon inte pratade för att hon var ”trött”.
Trött såsom sorg?
Eller/och skuld & skam över nånting ingen annan vet förutom hon?
Eller ”bara” trött rent fysiskt.
Eller alla 4 anledningar kanske.

Jag menar ingenting egentligen alltså. Bara noterar. Spekulerar.
Vi får väl se. Vem vet- hon kanske aldrig kommer prata någonsin mer.
Citera
2023-11-10, 01:21
Medlem
Funderar på detta med kryddor. Har paret beställt någon udda krydda från hemlandet och fått kryddan levererad med post?

De vanliga kryddor som vi har hemma i skåpen är vad jag vet bestrålade med radioaktivitet för att döda allt djävulskap som i en del fall följer med kryddan. Omöjligt att göra på annat sätt.

Om man nu beställer någon ovanlig krydda från Afrika så lär den knappast ha bestrålats.
Citera
2023-11-10, 02:08
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Funderar på detta med kryddor. Har paret beställt någon udda krydda från hemlandet och fått kryddan levererad med post?

De vanliga kryddor som vi har hemma i skåpen är vad jag vet bestrålade med radioaktivitet för att döda allt djävulskap som i en del fall följer med kryddan. Omöjligt att göra på annat sätt.

Om man nu beställer någon ovanlig krydda från Afrika så lär den knappast ha bestrålats.
Det borde ju ha kollat om de nyligen beställt något, kan man tycka? Men som jag tidigare har skrivit, har de nyss flyttat in i lägenheten och vid utflytt rensar man och hittar saker som varit nedstoppat. Kan det vara något som de redan haft i ett förråd eller annat, kanske inhandlat från deras hemland?
Så visst kan det vara någon slags kryddor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in