2023-11-08, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MortalDisease
Minns inte om det blev förseningar med GTA IV, men det blev det iaf med GTA V, minst 6 månader.

Men iomed att dom haft över 10 år på sig att slipa på spelet så hoppas jag att det går fortare med release denna gången, fast dom kanske bygger upp mer hype med lång väntan mellan trailer och release? Hmm..
Rätt säker på att Rockstar inte började på GTA 6 förens X antal år efter att Red Dead 2 kom ut, vilket hade varit logiskt iochmed att GTA spelen alltid måste kännas tidsenliga och trendiga när de kommer ut.
Citera
2023-11-09, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uppohoppa
Rätt säker på att Rockstar inte började på GTA 6 förens X antal år efter att Red Dead 2 kom ut, vilket hade varit logiskt iochmed att GTA spelen alltid måste kännas tidsenliga och trendiga när de kommer ut.

De tidigaste leaksen från vad som är bekräftat GTA 6 var daterade från 2016 när spelet var i ett tidigt skede men själva grunden planerades gissar jag relativt omgående efter GTA 5 släpptes 2013. Planen var då någåt helt annorlunda och hade kodnamnet Project America och tanken var att inkludera stora delar av USA. Det hela valdes någonstans på vägen bott för att till sist landa i att endast fokusera på Florida och maximera en mindre karta. Vilket lät som en bättre idé såhär i efterhand. 2019 gick till sist GTA 6 in i sin fullproduktion när man kunde lösa medarbetare från crunchen av att få Red Dead Redemption 2 färdigt som krävde de flestas uppmärksamhet åren innan.
Senast redigerad av Skogsvandring 2023-11-09 kl. 01:59.
Citera
2023-11-09, 09:58
Medlem
MortalDiseases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serdumignu
Man vet aldrig med Rockstar… men känns som att tiden mellan trailer och lansering kommer vara kortare nu. Dels för att, som du säger, de jobbat på spelet i ett decennium istället för 4-5 år som tidigare, och pga Take Two’s förutspådda vinst för 2024/tidigt 2025. Höst 2024 känns ändå
Väldigt rimligt då, ca ett år från trailersläpp.

Precis, känns ändå rätt lovande iomed den förutspådda vinsten som du nämner!
Citera
2023-11-09, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drinksareonme
Vilka minnen den första trailern väcker

Haha den här man sett för många gånger, man kan hela introtalet utantill efter mer än 10 år.. 🤣
Citera
2023-11-09, 15:14
Medlem
No_lifers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula
Du är nog inte så kaxig när du ska spela en progressiv transkvinna som måste köpa tamponger varannan speltimme haha

Spelet är woke. Frågan är bara hur illa det är.

Hahah! Är det så skall jag fan stämma rockstar. Dom måste väl ändå bevara sin heder litegranna. Visst det är 2023 men om det är woke så bör ju även dom fatta att dom grävt sin grav.
Citera
2023-11-10, 05:06
Medlem
StekPannaUtanSladds avatar
Är det bara jag som tycker grafiken ser skit ut på leaksen? Eller är det bara i ett tidigt stadium?
Tyckte inte det såg så mycket bättre ut än 5an.
Citera
2023-11-10, 05:28
Medlem
fearreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StekPannaUtanSladd
Är det bara jag som tycker grafiken ser skit ut på leaksen? Eller är det bara i ett tidigt stadium?

Är ju beta/test fasen av spelet. Kommer ju inte se ut så i släppta spelet 😅
Citera
2023-11-10, 06:55
Medlem
Vad tror ni om nyheten/avtäckningen som ska komma i veckan? Blir den idag tro?
Citera
2023-11-10, 07:04
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OccultusMysterium
Vad tror ni om nyheten/avtäckningen som ska komma i veckan? Blir den idag tro?

Jag sitter och trycker f5 och rynkar ATM.
Tror det släpps nyheter inom 25 min
Citera
2023-11-10, 10:40
Medlem
Kalsongbatongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StekPannaUtanSladd
Precis därför det är så onödigt att dev builds läcker då allmänheten får för sig att det har något som helst att göra med final builden. Dom skulle ju lika gärna kunnat testa variabler med nalle puh och musse pigg modeller det har ingen betydelse för slutprodukten.
Citera
2023-11-10, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Jag sitter och trycker f5 och rynkar ATM.
Tror det släpps nyheter inom 25 min

Verkar inte ha kommit något ännu va?
#overhyped
Citera
2023-11-10, 13:15
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dendarborta
Rättelse R* historia VAR allt annat än PK, de var spelvärldens "bad boy" som gav långfingret åt allt och alla, så är inte fallet längre. Bara det att jag kunde förutspå för många många år sedan att de skulle trycka in en kvinna i nästa spel säger allt för mig. Det var extremt tydligt om man följt R* de senaste åren (och samhällsklimatet i stort de senaste åren som det nya R* också är en del av. Det gamla R* skulle stolt stå emot det (som en av de extremt få som faktiskt fortfarande gör det som tex South Park), men det gör inte det nya R*). Och när huvudmannen och lead writer Dan Houser som skrivit alla de tidigare GTA spelen lämnade studion så var det som att sista pusselbiten föll på plats.

Så till vida att de inte ändrar gameplay totalt för henne så kommer du fortfarande springa runt som en gangster "badass" och skjuta stora puffror och slåss med andra kriminella och polisen i närkamp osv. En kvinna passar helt enkelt inte alls i den rollen. Det blir bara cartoonish och störtlöjligt om du vill ha minsta trovärdighet kvar och inte att det ska bli total parodi. Som jag sagt innan, försök att föreställa dig någon någorlunda seriös gangsterfilm där du byter ut den manliga huvudrollen mot en kvinna (tex scarface som är en stor influens för GTA). Det blir bara ren pajas av alltihop och det finns ingen trovärdighet kvar alls. Du kan bara sträcka trovärdigheten till en viss gräns innan det blir löjligt.

De har inte gjort något än som tyder på att de har förvandlats till PK och att spelet kommer förvandlas till en sörja av woke. Inget spel som de har släppt har än så länge varit pk, deras karaktärer har inte varit pk, deras stories har inte varit pk. Storyn och främst kvinnan i kommande spelet skulle KUNNA ändra på allt, men det får man se där och då när trailers och release har skett. Än så länge har de benefit of the doubt.

Vi får helt enkelt agree to disagree och så får tiden utvisa vad som händer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in