Citat:
Ursprungligen postat av
why123
Ja kriminalteknikerna bröt upp golvet och förvarade det hos polisen, haha. Det är ju inte så att det är en slarvig utredning som vissa vill få det till. Här har lagts ner mycket arbete.
Sedan har varken polisen eller åklagare något intresse av att "sätta dit" Filip som en del verkar tro. De följer bevisen precis som de gör i andra utredningar.
Juste du undrade varför inte Martin vittnade. Jag tror att det beror på att han inte skulle säga något. Eftersom han inte sagt något i förhör så fanns det inget att fråga honom om i domstolen.
Eftersom han inte är misstänkt/åtalad fanns det ingen möjlighet att få honom att tala.
Däremot är det givetvis önskvärt att han skulle säga något. Eftersom alla andra brott är preskriberade så hade Martin absolut inte behövt berätta i detalj om vad han gjort. Det hade räckt med en svepande beskrivning hur han kom till Filip dagen efter osv... Hoppas, hoppas att han vittnar för allas skull inklusive sin egen. Det kan ju inte kännas bra för Martin heller att veta vad som hänt och bara trycka undan det.
Martin var ju också mycket yngre än de andra i gänget och blev ganska otäckt utnyttjad.
Du verkar likt mig ha följt detta länge och noga?
Får jag fråga om du känner någon/några av de inblandade?
Skulle du vilja delge hur dina tankar går?
Vem tror du har gjort vad? Finns ju många namn som figurerat i utredningen.
Vad tror du är skälen till att Blomman och Jolly skyddar Filip så hårt. Tror du de är hotade?
Är blomman så vidrig som han verkar och med det menar jag att han skyddar Filip till varje pris trots alla de fruktansvärda empatilösa brott han begått tidigare.
Håller blomman på med skit än?
Tack på förhand