2023-11-10, 09:54
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emazet
Nej. Liklukt har markerats i Kök, Matrum och Badrum. Vid separata tillfällen, ska två hundar båda markerat i köket och matrummet. En av hundarna ska även ha markerat i badrummet.

Matrummet har använts som sovrum i vissa skisser av lägenhet. Troligtvis använde mannen matrummet som sovrum och det kan förklara varför hans säng låg där

Det går inte att klistra in, men:

Enligt uppgift från Isabela Wolender. Lägenheten renoverades enligt följande:

Köket:
Nytt ekfärgat laminatgolv och nya lister

Hallen: Ny beige storrutig linoleummatta, lades förmodligen ovanpå den befintliga mattan och helt obehandlade naturfärgade golvlister.

Det finns inga uppgifter om vardagsrum och sovrum

1959 avlider Ernst i bostaden. Kontakt har tagits med barnbarnen som inte minns hur det såg ut eller hur lägenheten var möblerad.

1994 avlider Eskil i bostaden. Han påträffades bredvid sängen i sovrummet beläget mellan kök och vardagsrum. Sängen stod på högra sidan mot vägg som vette mot vardagsrum och med gaveln i hörnan mot yttervägg.

Det nylagda köksgolvet togs om hand av teknikerna redan 2003 och har sedan dess förvarat på tekniska roteln till 2017 efter det som beslag.

Även underliggande golvmaterial i köket är taget i beslag.
Senast redigerad av why123 2023-11-10 kl. 10:47.
Citera
2023-11-10, 11:58
Medlem
Citat:
Haha, kul att du minns det. Men kort sagt tror jag att det var ett hedersmord

Du svarar inte så jag utgår ifrån att du syftar på hennes familj. Tror du verkligen att polisen bara skaka bort teorin som vind? Du vet väl att det var F som kom med den teorin från början?

Polisen har gått på djupet gällande hedersmord och det är just det som förstörde hela utredningen från början enligt mig. De hamnade på annat spår eftersom hedersmord skulle vara självklart pga de är utläningar. Men så var ju inte fallet, vilket är tydligt.

Så jag vet inte vad du syftar på faktiskt. Vilka bevis finns för det du säger?
Citera
2023-11-10, 13:54
Medlem
why123s avatar
Citat:
Nej. Liklukt har markerats i Kök, Matrum och Badrum. Vid separata tillfällen, ska två hundar båda markerat i köket och matrummet. En av hundarna ska även ha markerat i badrummet.

Matrummet har använts som sovrum i vissa skisser av lägenhet. Troligtvis använde mannen matrummet som sovrum och det kan förklara varför hans säng låg där

2003-11-20 markerade en likhund i sovrum och kök. Dessutom diffust i vardagsrummet. Den gamle mannen avled i sovrummet så den markeringen är från honom. Så har vi köket, köksgolvet lades om när Filip flyttade in och där skulle egentligen inte vara någon markering om ingen dött. Men det fanns där.
2004-03-19 gjordes en ny sökning då markerade likhunden bara i köket och inte i sovrummet. Vet inte om golvet lagts om eller varför likhunden inte markerade i sovrummet den gången.

Men alltså 2 stycken markeringar efter att Filip lagt om golvet i köket. Det är ingen tvekan om att Marua dött i lägenheten. Att någon annan skulle dött i lägenheten mellan att golven lades om sommaren 2002 tills hunden markerade i november 2003 är uteslutet. Däremot följdes inte den diffusa markeringen i vardagsrummet upp 2003-2004. Att det var en diffus markering i vardagsrummet beror på att det målades om i vardagsrummet och lister byttes.

Citat:
Ursprungligen postat av Sansiis
Du svarar inte så jag utgår ifrån att du syftar på hennes familj. Tror du verkligen att polisen bara skaka bort teorin som vind? Du vet väl att det var F som kom med den teorin från början?

Polisen har gått på djupet gällande hedersmord och det är just det som förstörde hela utredningen från början enligt mig. De hamnade på annat spår eftersom hedersmord skulle vara självklart pga de är utläningar. Men så var ju inte fallet, vilket är tydligt.

Det konstiga är att de hedersmördade henne i Filips lägenhet, varför Sedan gjorde Filip allt för att dölja det. Försökte t ex få köket att explodera..
Senast redigerad av why123 2023-11-10 kl. 14:08.
Citera
2023-11-10, 19:52
Medlem
why123s avatar
https://gofile.io/d/clF1SK

Här är hela FUP hoppas jag!

Snälla spara ner den någon ifall den skulle försvinna (från min dator) så vi kan komma åt den igen.

Gofile måste man ladda ner tämligen snabbt sen försvinner filerna.

Jag var osäker på om jag skulle lyckas, det är därför jag inte laddat upp den innan
Senast redigerad av why123 2023-11-10 kl. 20:01.
Citera
2023-11-11, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sansiis

Som sagt - det är bara min personliga åsikt och teori om vad som har hänt Marua. Jag enbart spekulerar. Oavsett vad, så är hennes död tragisk och med respekt till hennes anhöriga så har jag valt flera gånger att inte skriva för mkt här på Flashback om min teori kring hedersmord. Just pga att jag kan ha fel.

MEN finns mycket mycket som jag har läst i FUP som har fått mig att tro det va ett hedersmord. Självklart är Filip också misstänksam men det är ändå något som ständigt drar mig tillbaka på heders teorin…
Citera
2023-11-11, 02:09
Avstängd
Crabby88s avatar
Citat:
Som sagt - det är bara min personliga åsikt och teori om vad som har hänt Marua. Jag enbart spekulerar. Oavsett vad, så är hennes död tragisk och med respekt till hennes anhöriga så har jag valt flera gånger att inte skriva för mkt här på Flashback om min teori kring hedersmord. Just pga att jag kan ha fel.

MEN finns mycket mycket som jag har läst i FUP som har fått mig att tro det va ett hedersmord. Självklart är Filip också misstänksam men det är ändå något som ständigt drar mig tillbaka på heders teorin…

Men om vi kollar vad som sagts i förhör och tingsrätten, så kan vi eleminera hedersmord.

Vad är det som får du att det handlar om hedersmord?
Citera
2023-11-11, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Jag kom till precis till Micke Blomkvist förhör i ljudfilen. Det är inte konstigt att han är/var kompis
med Filip. Dryg, äcklig och tror att det är en show för honom.
Han har suttit och läst FUP innan och börjar direkt med att misskreditera Kaj.. Sedan läser han allt
på flashback.
Han tycker säkert att Filip var/är en hyvens kille. Att han slog ner människor, våldtog och mördade brydde han sig säkert mycket lite om.

Jag har för mig att det första han säger i FUP (var ett tag sedan jag läste hans förhör) var att han hade
en chefsposition . Jag skulle aldrig ha med ett företag att göra där det jobbar en anställd som skyddar en mördare.

Men kan det vara så att de nästan verkligen känner sig som bröder? Både Filips och Mickes mamma hade ju världens äldsta yrke.

Michael Blomqvist jobbar på Dascher transport i Malmö.

Han har även suttit i styrelsen för bolaget Bäst bygg i Skåne AB. Som inledde konkurs 2023-06-12
Citera
2023-11-11, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlekenskvinna
Är det någon som har mer information hur Blommans liv ser ut idag? Kan han ha döljt detta för sin fru?
Bor han kvar i Malmö? Försökt hitta honom men inte lyckats. Finns det bilder på hur han ser ut nu för tiden?

Michael Blomqvist jobbar på Dascher transport i Malmö.

Han har även suttit i styrelsen för bolaget Bäst bygg i Skåne AB. Som inledde konkurs 2023-06-12

Jag kan säga att han bor i Skåne. Vill dock inte uppge adress. Tänker på hans eventuellt stackars fru och barn om det är så att hon nu varit ovetandes om vad han gjort så lider jag med henne. Tänk att få reda på att dina barns pappa varit inblandad i något sånt. Bara att han skyddar Filip hade varit skäl att lämna om det inte fanns barn med i bilden
Citera
2023-11-11, 12:59
Medlem
Visst kan Blomman fru lämna ändå men det blir kanske som att indirekt bekräfta för barnen att hon också tror han är medbrottsling.

Om hon varit ovetandes vilket jag får en känsla av när jag lyssnar på blomman i rätten. Han säger att han får frågor om händelsen flera gånger om dagen. Jag misstänker att det är från hans fru. Och då har hon ju säkert varit ovetandes när de gifte sig.

Stackars kvinna isåfall måste vara så fruktansvärt att inse att ens barns pappa är kapabel till såna hemska saker.

Bara att veta att hela Sverige kan höra hur blomman försvarar Filip och höra hur han tycker synd om Filip och att det finns tillgängligt för hela Sverige att lyssna på på Youtube. Fy fan stackars människa
Citera
2023-11-11, 14:19
Medlem
why123s avatar
En rekommendation till alla som är intresserade av detta fallet är att lyssna på podden "fallen jag aldrig
glömmer" med Hasse Aro. Det intressanta med just denna podden är att den är inspelad efter TR friande
dom och handlar om polisutredningen.
Jag tycker att polisutredningen har varit/ och är fantastiskt.

https://poddtoppen.se/podcast/987229238/fallen-jag-aldrig-glommer/113-hoppets-harstra

Om något blev fel på min länk så är det i alla fall avsnitt 113. De tar upp polisen arbete från 2003 till hur de fortsätter att arbeta inför HR:förhandlingarna.
Citera
2023-11-11, 15:44
Medlem
När efter att Marua anmäldes försvunnen undersökte polisen den huvudmisstänktes lägenhet? Har inte läst så mycket av utredningen och känner inte för att bläddra i tusentals sidor heller.
Citera
2023-11-11, 17:57
Medlem
Förlåt för off topic. Men Stine blommans ex mådde väldigt dåligt inte bara utöver det här med marua utan hon hade även en annan vän Yasmin som dog. Någon som känner till något om det fallet och kan tipsa var jag kan hitta mer info?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in