Citat:
Ursprungligen postat av
instagam
Känns mer som snålheten sätter käppar i hjulen för att få en riktigt bra app för ett pris som absolut inte är dyrt.
Kompetensen för att lägga in portaladressen, Username och password är ju inte extremt hög.
Min svåger är rent ut sagt tekniskt efterbliven.
Han knappade in allt själv efter att jag förklarat i luren för han.
Om alla laddade ner crackade fungerade versioner av senaste Tivimate så skulle ju inte utvecklaren kunna jobba vidare med att utveckla den. Därför funkar det inte längre.
Blir fortfarande häpen över att folk ska helst ha allt gratis.
Bra appar kostar. Så är det bara.
Pallar man inte 395 kr som engångskostnad så får man hålla sig till gratisapparna med sämre funktion.
Hade man haft möjlighet att testa den fulla produkten en vecka utan att behöva krångla med köp och återköp kanske jag hade nappat men av principiella skäl gör jag inte sånt.
Det finns folk som fan inte ens kan hantera en TV-fjärrkontroll för att byta mellan marksänt och andra källor så ibland blir man mörkrädd. Möter tekniskt efterblivna dagligen i mitt jobb så jag har slutat förvånas. Vadå port 80? Men jag har ju skrivit http, menar du att det ska stå https? Varför det? Osv. För en tekniskt intresserad och driftig person är vissa saker självklara men för andra är det rena grekiskan. Har jag fått lära mig.
Visst är det så att det kostar att skapa och utveckla en app men i just detta fall börjar folk knorra, det har inte hänt ett piss på
över ett år och det finns tydligen fortfarande en del saker som funkar sådär eller saker som fattas och med tanke på hur många som faktiskt verkar använda appen är den rätt aggressivt prissatt med tanke på just detta, tycker att någonstans mellan en femtiolapp och hundring vore mer skäligt.
Nu övergav jag Tivimate av den anledningen och kör i stället IPTV Extreme Pro och den verkar nästan ännu bättre inser jag. Inte lika snyggt och lättförståeligt gränssnitt men massor med funktioner och stabil. Just nu kör jag en crackad version men när jag har testat den ordentligt och tycker att den håller måttet så köper jag den.