Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-17, 22:48
  #8857
Medlem
zlikyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickeyWire
Misstänker att jag (vi?) är gaslightad av min säljare.

"Vissa internetleverantörer har driftstopp och problem. Buffertproblem och anslutningsproblem beror inte på oss."

I call bullshit! Jag kör Bahnhof 1000/1000 och Formuler Z10 Pro Max inkopplad via nätverkssladd.

Har noll problem med min anslutning i övrigt.

TV4 Fotboll SE (Icke HD) fungerar perfekt men så fort man byter till HD eller FHD och bitraten ökar så börjar det hacka.

Precis samma här. Klart som fan det är hos leveramtören felet ligger. Kan ju bara hoppas på förbättring. Stabilitet is king!
Citera
2024-04-17, 23:06
  #8858
Medlem
Theoneandonlymes avatar
Sedan "uppdateringarna" som dom började med i slutet på 2023 har det bar blivit sämre så någon förlängning kommer det inte bli .... :-( no no
Citera
Igår, 11:38
  #8859
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theoneandonlyme
Sedan "uppdateringarna" som dom började med i slutet på 2023 har det bar blivit sämre så någon förlängning kommer det inte bli .... :-( no no

Dom kan ha ökat kapaciteten med säg 20% men ökat kunderna med 40%. Bara som ett exempel. Såklart det blir en försämring. Dom borde inte ta in fler kunder alls nu innan kapaciteten finns på plats.
Citera
Igår, 17:16
  #8860
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vansterpartiet
Har tillgång till både N1 och random kinatjänst för 20 dollar. Bortsett från att kanalikoner och epg saknas på hälften av kanalerna inte en tillstymmelse av buffring nu under Champions League på kinesen. Synd att man betalade ett år på N1.

Japp, fattar inte varför jag körde N1 i flera år tidigare. Tjänsten jag har nu kostar ca. 250 kr/år och har typ aldrig några driftstörningar, lagg etc. Visst saknas det lite loggor och händer ibland att det är den norska BBC eller National Geographic som sänds. Och visst är biblioteket av serier och film mindre.

Men inget laggande, ingen nertid etc. som med N1 dom senaste åren. Första året jag använde N var det i princip inga problem alls men nu verkar dom "drabbade" av extrem växtvärk.

Och visst stämmer det delvis att man som flera fan-boys här i tråden och muppiga säljare säger måste ha i åtanke vad det är man faktiskt har köpt och hur mycket man betalar etc. men när tjänster som kostar en åttondel är stabilare så är det inte omotiverat att "gnälla".

/#LOUDmouth#
Citera
Igår, 19:17
  #8861
Medlem
N kan ju fortsätta så här och vinka bye bye inom snar framtid. Det sprider sig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback