2023-11-09, 16:06
Medlem
Dickassos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zoombo
Tycker det börjar luta mot girighet (från utvecklarens sida). Mycket ska ha mer, typ.
Appen har laddats ned över 1 miljon gånger. Man kan inte se exakta antalet men för att kunna uppgradera till Premium behövs även appen Tivimate Companion och den har blivit nerladdad > 500' gånger. Den har inget annat syfte.

Lite matte då baserat på antaganden. Alla 1 miljon nerladdningar har givetvis inte övergått till Premium men man kanske kan anta att en tiondel har gjort det, och att då 20% av dom som har Companion appen (alltså 100') verkligen har gjort ett köp. Lågt räknat. Som då är på 395,-

Få se nu...395 x 100000 = 39 500 000! Alltså Trettioniomiljonerfemhundratusen! Och det är alltså lågt räknat.
För den inkomsten tycker jag att allt, precis allt ska vara top notch och inget ska saknas, det ska i princip komma upp bugfixar och förbättringar varje månad!

Då gillar jag IPTV Extreme Pros koncept bättre, $3 har alla råd med. Även jag.

Alla som har premium lär inte ha köpt livstidslicens för 395 kronor. Många har nog löpande per år istället.

Men kör på Iptv Extreme du, den är ju lite ful men funkar säkert bra för dig.

Jag har inga problem med att utvecklaren av Tivimate tjänar pengar på det. Fram tills Tivimate kom fanns bara appar som såg ut som något från 90-talets Sovjet, t.ex Iptv Extreme. Dom funkar ju, men långt ifrån användarvänliga.
Citera
2023-11-09, 19:02
Medlem
Mina kanaler har sedan en tid börjat strula. Bilden försvinner i nån sekund. Ibland går sändningen tillbaka några sekunder för att vid nästa black out komma ikapp. Detta sker en-två gånger i minuten. Både när jag kör smartiptv på min samsung men också om jag testar vlc på datorn. Har testat att skippa router å koppla tv till tjänstefördelaren direkt men får samma resultat. Vad skulle det kunna vara?
Citera
2023-11-09, 19:09
Medlem
caprice666s avatar
Samma för mig. Började med att klippa bild och ljud någon sekund. Nu är det helt dött på n1.
Citera
2023-11-09, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caprice666
Samma för mig. Började med att klippa bild och ljud någon sekund. Nu är det helt dött på n1.

Funkar för mig
Citera
2023-11-10, 15:31
Medlem
zoombos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dickasso
Alla som har premium lär inte ha köpt livstidslicens för 395 kronor. Många har nog löpande per år istället.

Men kör på Iptv Extreme du, den är ju lite ful men funkar säkert bra för dig.

Jag har inga problem med att utvecklaren av Tivimate tjänar pengar på det. Fram tills Tivimate kom fanns bara appar som såg ut som något från 90-talets Sovjet, t.ex Iptv Extreme. Dom funkar ju, men långt ifrån användarvänliga.

När jag körde igång Tivimate så erbjöds två alternativ: provprenumeration 7 dagar för 135,- eller livstid för 395,- Inget mer. Kanhända att det funnits andra modeller tidigare.

Visst ska programutvecklare kunna få tjäna pengar men då ska dom banne mig också jobba för det, inte bara sitta och fisa och se hur kontot växer utan appen ska utvecklas hela tiden. Sist nåt hände där var mars 2023 och det var visst bara någon mindre fix.

Sen kan jag avstyra den här diskussionen om att man måste ha den absolut senaste Androidlådan för att det ska funka bra, jag kör Android 5.1.1 i min Tronsmart Vega S95 som är från runt 2016 och allt flyter på bra, såväl bild/ljud som respons från fjärr. Kanhända att en Nvida Shield eller Formuler Pro är ytterligare lite vassare/snabbare men för mainstream tittande och om detta är det enda boxen ska användas för behövs det inte.
Citera
2023-11-10, 19:00
Medlem
Jag är också lite besviken på tivimates utvecklare. Med dom inkomstern han/dom får kan dom lätt anställa en grupp duktiga Indier som uvecklar appen med ständiga förbättringar på månadsbasis. Så kan ägaren slappa i en solstol och sköta företaget från telefonen.

Men nu finns det utrymme för konkurrenterna att steppa upp istället.
Citera
2023-11-10, 21:31
Medlem
Dickassos avatar
Citat:
När jag körde igång Tivimate så erbjöds två alternativ: provprenumeration 7 dagar för 135,- eller livstid för 395,- Inget mer. Kanhända att det funnits andra modeller tidigare.

Visst ska programutvecklare kunna få tjäna pengar men då ska dom banne mig också jobba för det, inte bara sitta och fisa och se hur kontot växer utan appen ska utvecklas hela tiden. Sist nåt hände där var mars 2023 och det var visst bara någon mindre fix.

Sen kan jag avstyra den här diskussionen om att man måste ha den absolut senaste Androidlådan för att det ska funka bra, jag kör Android 5.1.1 i min Tronsmart Vega S95 som är från runt 2016 och allt flyter på bra, såväl bild/ljud som respons från fjärr. Kanhända att en Nvida Shield eller Formuler Pro är ytterligare lite vassare/snabbare men för mainstream tittande och om detta är det enda boxen ska användas för behövs det inte.

135kr är vad jag betalar per år. Drogs senast för nån vecka sen, för ett år framåt. Du förstod kanske fel, du kan säga upp den inom 7 dagar utan att det dras några pengar, efter 7 dagar dras det 135kr för ett år. Dvs en veckas provperiod.
Citera
2023-11-11, 10:57
Medlem
zoombos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dickasso
135kr är vad jag betalar per år. Drogs senast för nån vecka sen, för ett år framåt. Du förstod kanske fel, du kan säga upp den inom 7 dagar utan att det dras några pengar, efter 7 dagar dras det 135kr för ett år. Dvs en veckas provperiod.

Jaha. Men det blir ju samma sak (kostnad) efter 3 år som en livstidsprenumetation. Har dåliga erfarenheter av sånt; ev av apparna jag köpt som skulle ha livstidsprenumeration ändrade plötsligt villkoren och skulle börja ta (rejält) betalt per år. Vidrigt och man är helt maktlös.

Sen håller jag med kakkaduva att för dessa inkomster måste man jobba, är man fat and lazy blir man snart omkörd av någon som är bättre och billigare.
Citera
2023-11-11, 11:38
Medlem
Dickassos avatar
Citat:
Jaha. Men det blir ju samma sak (kostnad) efter 3 år som en livstidsprenumetation. Har dåliga erfarenheter av sånt; ev av apparna jag köpt som skulle ha livstidsprenumeration ändrade plötsligt villkoren och skulle börja ta (rejält) betalt per år. Vidrigt och man är helt maktlös.

Sen håller jag med kakkaduva att för dessa inkomster måste man jobba, är man fat and lazy blir man snart omkörd av någon som är bättre och billigare.

När det händer är jag beredd att byta. Har inte hänt än dock. Vet inte riktigt vad som behöver utvecklas heller, kommer inte på något jag saknar i Tivimate just nu.
Citera
2023-11-11, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boston1234
Vad betyder felkod 400 i tivimate?

Ingen som vet??
Citera
2023-11-11, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snoddas10
Bra rutet!!

Ja, det har börjat gå till överdrift med att folk ifrågasätter priserna på appar och tjänster.

Skippa pizzan en vecka så har man kostnaden för Tivimate 1 år.
Citera
2023-11-11, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kakkaduva
Jag är också lite besviken på tivimates utvecklare. Med dom inkomstern han/dom får kan dom lätt anställa en grupp duktiga Indier som uvecklar appen med ständiga förbättringar på månadsbasis. Så kan ägaren slappa i en solstol och sköta företaget från telefonen.

Men nu finns det utrymme för konkurrenterna att steppa upp istället.

Vad är det du saknar hos Tivimate som du vill han ska utveckla?

Har du i så fall meddelat han om förbättringarna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in