2023-11-05, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hlkjyu
Hej iptv-vänner!
Jag har två frågor som indirekt handlar om iptv och den som kan får gärna svara.
- finns det något sätt men automatiskt kan uppdatera kanallista i Tivimate? Jag ser många mindre sändningar (exempelvis på hockeyettan och svenskhockey) och för att garantera att jag hittar sändning behöver jag göra en uppdatering för kanallista i inställningar innan så jag undrar om det finns något sätt så jag kan slippa det?

- mitt ethernet uttag i tv verkar bara ha stöd för 100mbit. Tro ni istället skulle fungera för att få ett trådat och snabbare internet genom att koppla en ethernet adapter till ett usb uttag i tv? Jag har en sony 75" xh9096 tv.
Ja du kan ju gå in på spellistan på inställningar och sedan ändra uppdateringsintervall
Citera
2023-11-05, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Inga generella problem att köra iptv med Telia.
Nu vet jag inte exakt vilken router Telia skickar ut till kunderna nu för tiden men det rekommenderas väl oftast att man skippar den och köper en annan.

Vilken router rekommenderas då,oavsett vilken leverantör man har?
Nu menar jag Telia,Bahnhof,Telenor osv,osv?
Citera
2023-11-05, 23:34
Medlem
Darkmushs avatar
Utan att prata om specifika leverantörer och så, ska man räkna med att IPTV ligger 1-2 minuter efter i live matcher? Eller ställer ni högre krav?
Citera
2023-11-06, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darkmush
Utan att prata om specifika leverantörer och så, ska man räkna med att IPTV ligger 1-2 minuter efter i live matcher? Eller ställer ni högre krav?

Är alltid en liten fördröjning med all streaming.
Så stäng av notiser på appar som skickar notis vid mål i de matcher du vill se.
Citera
2023-11-06, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snoddas10
Vilken router rekommenderas då,oavsett vilken leverantör man har?
Nu menar jag Telia,Bahnhof,Telenor osv,osv?

De flesta av de populära routrarna funkar bra.
Tex Asus, TP- Link, Ubiquiti eller D-Link.

Farsan kör med en Asus router för under tusenlappen. Funkar felfritt
Jag kör med Ubiquiti utan problem.
Brorsan kör nån TP- Link modell för runt 8-900 kr. Även den bara rullar på felfritt
Citera
2023-11-06, 13:49
Medlem
zoombos avatar
Jag erkänner att jag både av principiella skäl och ren snålhet inte (ännu) vill köpa Tivimate Premium så jag försöker hitta en crackad version att lattja med, faller den mig på läppen kanske jag gör ett avsteg och köper den.
Ja jag vet att man kan köpa ett månadstest för 135,- men jag vet också att det finns crackade versioner av 4.7.0 som fungerar.
Men var? Har laddat hem flera busfärska som sägs vara det i beskrivningen men när man startar upp den så är den lik förbannat Standard, inte Premium.
Har också hittat dom som fått det att funka i 14 dagar, sen återgår den till Standard.
Jag läser också på olika forum att appen står i kontakt med flera andra servrar, t ex tivimate.b4a.io och parseapi.back4app.com där det görs någon slags koll och att man ska blocka dessa sajter vilket jag gjorde i min router men det gjorde tyvärr ingen skillnad...så...vad är konceptet?
Skicka PM om det känns känsligt.

Ovidkommande kommentarer undanbedes, även förslag på andra appar.
Citera
2023-11-06, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zoombo
Jag erkänner att jag både av principiella skäl och ren snålhet inte (ännu) vill köpa Tivimate Premium så jag försöker hitta en crackad version att lattja med, faller den mig på läppen kanske jag gör ett avsteg och köper den.
Ja jag vet att man kan köpa ett månadstest för 135,- men jag vet också att det finns crackade versioner av 4.7.0 som fungerar.
Men var? Har laddat hem flera busfärska som sägs vara det i beskrivningen men när man startar upp den så är den lik förbannat Standard, inte Premium.
Har också hittat dom som fått det att funka i 14 dagar, sen återgår den till Standard.
Jag läser också på olika forum att appen står i kontakt med flera andra servrar, t ex tivimate.b4a.io och parseapi.back4app.com där det görs någon slags koll och att man ska blocka dessa sajter vilket jag gjorde i min router men det gjorde tyvärr ingen skillnad...så...vad är konceptet?

Om du vet att det finns crackade versioner av v4.7.0 och ändå hittar du bara standard så är det kanske så att det inte finns crackade versioner av de nyare?
För om du vet att det finns borde du veta vart dom finns att ladda ner?

Inte lönt att hålla på att krångla med gamla crackade versioner.

Summan för appen är så liten med tanke på att du kan ha den på fem enheter.

Leta upp 4 st snåla kompisar att splitta kostnaden med.
Citera
2023-11-06, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darkmush

Allt mellan 10 sek till någon minut eftersläp. Man får kolla runt bland d streams som sänder matchen då det kan variera ganska kraftigt hur mkt d släpar efter.
Citera
2023-11-06, 19:18
Medlem
Citat:
De flesta av de populära routrarna funkar bra.
Tex Asus, TP- Link, Ubiquiti eller D-Link.

Farsan kör med en Asus router för under tusenlappen. Funkar felfritt
Jag kör med Ubiquiti utan problem.
Brorsan kör nån TP- Link modell för runt 8-900 kr. Även den bara rullar på felfritt

Ok.
Varför jag frågar är att det brukar loopa mellan varven,fryser lite,och laggar,dock inte ofta.
Kör med Asus Tuf Gaming Ax4200. Har även sett ibland att det kan vara problem med Bahnhof,vilken är den operatör jag har.Har 1Gb upp/ner.
Citera
2023-11-06, 19:25
Medlem
Citat:

Går ju att köpa lifetime,jag gjorde det.Vet ej om detta är dagsaktuellt pris men.......

TiviMate offers a 5-day trial of the premium version. Premium costs $4.99 per year for up to 5 devices. You can also opt for the lifetime version at $19.99.
Citera
2023-11-06, 20:07
Medlem
zoombos avatar
Citat:
Om du vet att det finns crackade versioner av v4.7.0 och ändå hittar du bara standard så är det kanske så att det inte finns crackade versioner av de nyare?
För om du vet att det finns borde du veta vart dom finns att ladda ner?

Inte lönt att hålla på att krångla med gamla crackade versioner.

Summan för appen är så liten med tanke på att du kan ha den på fem enheter.

Leta upp 4 st snåla kompisar att splitta kostnaden med.

I den här tråden finns bevis för att det finns en crackad version men det tar tid att bli medlem där och dom har en massa konstiga regler, man får t ex inte köra VPN mot dem:
https://myiptvforum.com/threads/non-rooted-tivimate-unlock-premium-tested-work-on-4-7-0.25794/

Jaja, jag vet att den finns att köpa som lifetime för 395,- men för mig har det blivit en sport att köra knäckta versioner. Av allt. Däremot inte sagt att jag faller till föga ändå och köper den riktiga versionen om den gillas av alla i hushållet, det har hänt.
Men jag har inte fem enheter, bara en. Och har heller inte tänkt skaffa fler. Och jag har inte så många bekanta som har den kompetensen att dom klarar att konfa en IPTV-låda, dom köper färdigt (och dyrt).
Citera
2023-11-06, 21:43
Medlem
Dickassos avatar
Citat:
I den här tråden finns bevis för att det finns en crackad version men det tar tid att bli medlem där och dom har en massa konstiga regler, man får t ex inte köra VPN mot dem:
https://myiptvforum.com/threads/non-rooted-tivimate-unlock-premium-tested-work-on-4-7-0.25794/

Jaja, jag vet att den finns att köpa som lifetime för 395,- men för mig har det blivit en sport att köra knäckta versioner. Av allt. Däremot inte sagt att jag faller till föga ändå och köper den riktiga versionen om den gillas av alla i hushållet, det har hänt.
Men jag har inte fem enheter, bara en. Och har heller inte tänkt skaffa fler. Och jag har inte så många bekanta som har den kompetensen att dom klarar att konfa en IPTV-låda, dom köper färdigt (och dyrt).

Jag försökte det där förut. Det stod att det fanns crackade versioner men det fanns de facto ej, då Tivimate började köra verifiering mot deras server. Du kan fortsätta leta och försöka så klart, i någon månad till. Eller testa premium i 5 dagar och sen köpa det om du är nöjd. Du verkar ju läsa mycket på iptv forum så du kanske förstått nu att det är den appen som är bäst idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in