2023-09-08, 07:59
Avslutad
Boostar gabapentin imovane och vice versa?
Citera
2023-09-08, 20:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackwards
Boostar gabapentin imovane och vice versa?

Testar nu. Ja Gabapentin boostar imovane så du har bra effekr av imovane längre än du hade haft utan gabapentin.

Sen jobbar dom ju tillsammans samtidigt så der blir intressant.

Är tillexempel trött av gaban nu men pigg av imovanen så känner mig pigg o trött samtidigt.

Ganska förvirrad o mer korkad än vanligt pga kombon gjorde den effekten. Blir främst korkad av imovane förresten.
Citera
2023-09-10, 09:12
Medlem
slunks avatar
Hur går man egentligen tillväga för att testa på gabapentin? Får majoriteten av folk i denna tråd substansen utskrivet av läkare? Hur svårt är det att få i så fall?
Citera
2023-09-10, 09:34
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Fick det utskrivet mot nervsmärta och var uppe på 3x300 efter några dagar. Hjälper inte ett dugg mot smärtan och känner ingenting i övrigt. La ner efter 2 veckor och kände mig illamående direkt. Ska man trappa ner och i vilken takt?
Citera
2023-11-06, 22:21
Bannlyst
Hittade en intressant artikel där psykiatriproffesorn Marcus Heilig, välkänt namn inom beroendeforskningen uttalar sig om bl.a gabapentin mot alkoholism.
https://www.lakemedelsvarlden.se/kanner-att-vi-verkligen-gor-skillnad/

Innebär kanske att vi inom snart får se den användas inom beroendevården?
Annan sammanfattning om gabapentin visar att det kanske dröjer tyvärr.
https://www.sbu.se/sv/publikationer/kunskapsluckor/gabapentin-jamfort-med-placebo-vid-alkoholberoende-avseende-langtidseffekter/
Citera
2023-11-06, 23:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Fick det utskrivet mot nervsmärta och var uppe på 3x300 efter några dagar. Hjälper inte ett dugg mot smärtan och känner ingenting i övrigt. La ner efter 2 veckor och kände mig illamående direkt. Ska man trappa ner och i vilken takt?
Är du fri från det nu? Trappade du ner efter detta?
Citera
2023-11-07, 00:19
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaranteratMangel
Är du fri från det nu? Trappade du ner efter detta?
Provade i några veckor men det hjälpte ingenting så jag slutade. Kände ingenting när jag slutade heller så det var inga problem. Vet inte vad det är för fel på mig då det verkar som ingenting fungerar mot smärta.
Citera
2023-11-07, 08:57
Bannlyst
Citat:
Provade i några veckor men det hjälpte ingenting så jag slutade. Kände ingenting när jag slutade heller så det var inga problem. Vet inte vad det är för fel på mig då det verkar som ingenting fungerar mot smärta.
Har du provat cox2-hämmare som Celebra eller Arcoxia?
Citera
2023-11-07, 09:02
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaranteratMangel
Har du provat cox2-hämmare som Celebra eller Arcoxia?
Tack för tipset, väntar på en remiss till sjukhus som förhoppningsvis ska ge något. Oxycodone gjorde mig bara kräksjuk i timmar.
Citera
2023-11-07, 09:56
Bannlyst
Citat:
Tack för tipset, väntar på en remiss till sjukhus som förhoppningsvis ska ge något. Oxycodone gjorde mig bara kräksjuk i timmar.
Borde inte vara några problem att få, ingen medicin som är narkotikaklassad och kontroversiell, har släktingar det funkar bra för vid höftsmärta. Kan dock i sällsynta fall ha farliga biverkningar.
Citera
2023-11-09, 15:36
Avslutad
Läste att nån i denna tråd hade tagit 4000 mg för rekreationellt syfte.

Trodde man inte fick bättre effekt efter 3600 mg men det kanske man får?

Jag tar 300 mg varje halvtimme lr väntar ännu mer pga livet i vägen lol.
Citera
2023-11-09, 16:15
Avslutad
Och att ta jättestora doser på en gång är väl jävla slöseri när man bara kan ta upp 300 mg var 30-35e minut?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in