Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-16, 17:34
  #1321
Medlem
Aldrig ätit gabapentin kan jag tilläga, men är väldigt van vid lyrica
Citera
2018-02-19, 04:18
  #1322
Medlem
Testa mycket Lyrica en tid. Men satan vad utsliten i ansiktet man blir.

Jag ser ut som om jag har varit med i en match, mot Mike Tyson när han var i sina bästa år.

Fet blir man också.

Ska testa med Gabapentin, och hoppas den inte har liknande biverkningar(den är trots allt svagare)

Jag hoppas även att jag kan få ett mer lugn av Gaba, än vad jag får av Lyrica, som speedar upp mig .
Citera
2018-02-19, 05:57
  #1323
Avstängd
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Testa mycket Lyrica en tid. Men satan vad utsliten i ansiktet man blir.

Jag ser ut som om jag har varit med i en match, mot Mike Tyson när han var i sina bästa år.

Fet blir man också.

Ska testa med Gabapentin, och hoppas den inte har liknande biverkningar(den är trots allt svagare)

Jag hoppas även att jag kan få ett mer lugn av Gaba, än vad jag får av Lyrica, som speedar upp mig .

Jag håller med det där om Lyrica. Det ser ut som att jag har rökt på när jag tagit Lyrica; Hängande ögonlock och röda ögon... seg och vinglig. men samtidigt jävligt skön och euforisk.
Gabapentin är mkt lugnare och inte alls lika vass som Lyrica.
Jag gillar Gaba, funkar skitbra mot ångest, men Lyrica är snäbbet bättre
Citera
2018-02-21, 14:19
  #1324
Medlem
Tycker dom är mycket svagare en Lyrica men i brist på annat
Citera
2018-02-22, 17:52
  #1325
Medlem
Testat Gabapentin för första gången

Tagit en liten dos på 600 mg.

Är van att käka lyrica annars mellan 300-600 mg.

Men trots den lilla dosen, så känner jag av Gaba och gillar den än så länge. Ska dock fylla på strax.

Men varför blir jag lös i magen?

Jag har redan IBS mage, trodde att Gaba, likt Lyrre var bra vid oroliga magar.
Citera
2018-03-04, 13:53
  #1326
Medlem
Tjenare flashback! Jag har gått och skadat mig ganska grovt och fått gabapentin mot nervsmärtor, jag har läst lite här och folk rekommenderar 600-900mg för att ”flumma” men det känns väldigt lite?
Jag brukade käka typ 1.5g lyrica som startdos när jag käkade det.
Får 3st 300mg vid 3 olika tillfällen per dag, är det värt att spara 3-4st för att äta och flumma på?

Någon som provat att skita i att ta 3-4ggr när man fått det mot nervsmärtor? Hur känns det? Gör de mycket ont?

Kan tillägga att jag har ont men vet inte om det är vanlig smärta eller nervsmärtor
Citera
2018-03-05, 18:02
  #1327
Medlem
Du kommer behöva minst 2000mg om du vill flumma. Sen vara det ganska länge också så du kan fylla på allt eftersom
Citera
2018-03-05, 19:03
  #1328
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valkyria00
Du kommer behöva minst 2000mg om du vill flumma. Sen vara det ganska länge också så du kan fylla på allt eftersom

Va detta ett svar till mig?
Har sparat 5st nu och ska nog spara en dag till så jag får 8st 300mg. Tänkte börja med typ 4-5st innan jag åker tillbaka till sjukhuset någon timme sen eventuellt fylla på.
Citera
2018-03-06, 02:38
  #1329
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greger-neger
Va detta ett svar till mig?
Har sparat 5st nu och ska nog spara en dag till så jag får 8st 300mg. Tänkte börja med typ 4-5st innan jag åker tillbaka till sjukhuset någon timme sen eventuellt fylla på.

Du ska ta 300 mg varje timme. Kroppen kan ej ta upp mer än en viss mängd av substansen. Därför måste du sprida ut intagen.

Att ta 4-5 st 300 mg samtidigt är slöseri.
Citera
2018-03-06, 18:08
  #1330
Medlem
har gabapentin 900g, men pregabalin som är den aktiva substansen och även i lyrica,
men har dom klassat lyrica? frågan lyder då , är det lugnt å käka lyrica , med hlälpen av receptet på gabapentin,
tacksam för svar
Citera
2018-03-09, 23:30
  #1331
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akatsuki_Obito^
har gabapentin 900g, men pregabalin som är den aktiva substansen och även i lyrica,
men har dom klassat lyrica? frågan lyder då , är det lugnt å käka lyrica , med hlälpen av receptet på gabapentin,
tacksam för svar

Nej, Lyrica är inte klassat.
Citera
2018-03-09, 23:32
  #1332
Medlem
Gabapentin är underskattat!

Tagit ganska låg dos, 900 mg, utspritt på 3 timmar men känner av det, den är mycket mjukare och mysigare än Lyrica.

På Lyrica går jag upp 5 kg bara jag tittar på tablett-fanskapet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback