2026-04-15, 00:53
Medlem
YeahBuddy3000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RikoTobo
Hej!

Jag är helt ny på gabapentin. Fick utskrivet 100 pack 100mgare.

Hur får jag till skönaste rus?
Jag har även oxycodone och lite annat roligt utskrivet. Som jag fattar det så blir man inte mer skön desto mer man tar(på samma gång)? Utan man måste ta det mer utspritt?

Opererade mig förra veckan.

Kan jag börja med 200mg och sedan ta 200mg varje 8e timme? Eller ännu högre dos?

Någon som kan guida mig lite?

Jag testade gabapentin första gången från mitt egna recept. Skulle ta 12st 300mg, 3600mg. Uppdelat på 3x4 såklart och inte allt på ett svep. Ivar inte på tal om någpn upptrappning heller, vilket var helt idiotiskt förstår jag idag. Var i en dimma i flera veckor...

Jag hade testa med försiktighet om jag var du. Jag blev för påverkad att kunna njuta på 900mg första gångerna. 500-600mg var mitt tak i början.

Men börja du med 200mg. Känner du inget inom en timma så ta 200mg till. Gaban kommer nog boosta oxyn rejält om det är första gången. Hade börjat med oxyn och väntat med gaban tills oxyn har slagit på. Så jag hade gjort.

Simma lugnt.
Citera
2026-04-16, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RikoTobo
Hej!

Jag är helt ny på gabapentin. Fick utskrivet 100 pack 100mgare.

Hur får jag till skönaste rus?
Jag har även oxycodone och lite annat roligt utskrivet. Som jag fattar det så blir man inte mer skön desto mer man tar(på samma gång)? Utan man måste ta det mer utspritt?

Opererade mig förra veckan.

Kan jag börja med 200mg och sedan ta 200mg varje 8e timme? Eller ännu högre dos?

Någon som kan guida mig lite?

Ta max 300mg varje timme, allt över 300mg/timme är slöseri. Grunda med fet mat i magen för att optimera.

Wikipedia är väldigt tydlig om du vill veta hur du ska få ut det mesta av gabapentin.

https://en.wikipedia.org/wiki/Gabapentin

Och var väldigt försiktig om du ska blanda med oxy. Bättre att du njuter max av gabapentin eller oxy för sig.
Senast redigerad av IngeFitta 2026-04-16 kl. 11:45.
Citera
2026-04-16, 12:12
Medlem
YeahBuddy3000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngeFitta
Ta max 300mg varje timme, allt över 300mg/timme är slöseri. Grunda med fet mat i magen för att optimera.

Wikipedia är väldigt tydlig om du vill veta hur du ska få ut det mesta av gabapentin.

Och var väldigt försiktig om du ska blanda med oxy. Bättre att du njuter max av gabapentin eller oxy för sig.

Skulle nog rycka att 300mg är lite lågt per timme. 600mg är väl ändå runt 80% upptag? Sen går det fort utför vet jag såklart. Tycker dock inte att hen ska ta sin första dos på 600mg. För mig blev det bara en jobbig torr-fylla. Hjärnan är med men inte kroppen.

Hen skriver att hen har oxy på recept så tror inte det någon fara att blanda i moderata doser. Behöver ju inte skrämma hen frän ett trevligt rus med oxy och gaba. Är ju som 1+1=3 att combinera dom två samtidigt.
Citera
2026-04-16, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YeahBuddy3000
Skulle nog rycka att 300mg är lite lågt per timme. 600mg är väl ändå runt 80% upptag? Sen går det fort utför vet jag såklart. Tycker dock inte att hen ska ta sin första dos på 600mg. För mig blev det bara en jobbig torr-fylla. Hjärnan är med men inte kroppen.

Hen skriver att hen har oxy på recept så tror inte det någon fara att blanda i moderata doser. Behöver ju inte skrämma hen frän ett trevligt rus med oxy och gaba. Är ju som 1+1=3 att combinera dom två samtidigt.

Menade 600mg såklart! Skrev fel. Bra fångat.

Nä absolut oxy och gaba kan vara riktigt najs blandning men kanske är bra att lära känna rusen var för sig en gång innan man blandar. Lätt hänt att man tar för mycket av det goda och bara däckar eller inte kan röra sig för man är helt snurrig.
Citera
2026-04-16, 13:35
Medlem
YeahBuddy3000s avatar
Citat:
Menade 600mg såklart! Skrev fel. Bra fångat.

Nä absolut oxy och gaba kan vara riktigt najs blandning men kanske är bra att lära känna rusen var för sig en gång innan man blandar. Lätt hänt att man tar för mycket av det goda och bara däckar eller inte kan röra sig för man är helt snurrig.

Alla kan skriva fel, ingen skada skedd kompis.

Ja det kan jag hålla med om. Men ponera att hans dagsdos är 20mg oxy så kan man blanda rätt riskfritt. Men ta 40mg + gaba första gången är oklokt och kan få bieffekter och dåligt rus.
Citera
2026-04-16, 13:42
Medlem
Citat:
Alla kan skriva fel, ingen skada skedd kompis.

Ja det kan jag hålla med om. Men ponera att hans dagsdos är 20mg oxy så kan man blanda rätt riskfritt. Men ta 40mg + gaba första gången är oklokt och kan få bieffekter och dåligt rus.

Ja han har väl fått båda för att blanda.
Citera
2026-04-16, 14:00
Medlem
YeahBuddy3000s avatar
Citat:
Ja han har väl fått båda för att blanda.

Dålig dag eller? Självklart förstår vi det men hen vill ju experimentera med högre doser än vad doktorn skrivit på receptet. Därför ska man ta det lugnt med doserna i början innan man "lärt" sig ruset/rusen.
Citera
2026-04-16, 20:01
Medlem
Citat:
Dålig dag eller? Självklart förstår vi det men hen vill ju experimentera med högre doser än vad doktorn skrivit på receptet. Därför ska man ta det lugnt med doserna i början innan man "lärt" sig ruset/rusen.

Haha nej jag bara höll med om att han har nog fått två recept för att kunna blanda.
Citera
2026-04-16, 20:17
Medlem
YeahBuddy3000s avatar
Citat:
Haha nej jag bara höll med om att han har nog fått två recept för att kunna blanda.

Vilket är givet, det förstår nog vem som helst. Men doktorn sa nog inte att hen skulle testa ett gaba rus för nöjes skull.
Citera
2026-04-19, 13:30
Medlem
Oxytorsks avatar
Någon mer som tar gabapentin dagligen i högre doser och märker skillnad när man dricker alkohol?
Dricker jag typ fyra 50cl 6,0 öl blir jag nu lika full som om jag tidigare drack ett helrör vodka. Sen när alkoholen går ur kroppen blir jag helt överhettad o illröd i ansiktet typ som om man druckit på antabus eller nått.
Citera
2026-04-22, 00:21
Medlem
Citat:
Jag testade gabapentin första gången från mitt egna recept. Skulle ta 12st 300mg, 3600mg. Uppdelat på 3x4 såklart och inte allt på ett svep. Ivar inte på tal om någpn upptrappning heller, vilket var helt idiotiskt förstår jag idag. Var i en dimma i flera veckor...

Jag hade testa med försiktighet om jag var du. Jag blev för påverkad att kunna njuta på 900mg första gångerna. 500-600mg var mitt tak i början.

Men börja du med 200mg. Känner du inget inom en timma så ta 200mg till. Gaban kommer nog boosta oxyn rejält om det är första gången. Hade börjat med oxyn och väntat med gaban tills oxyn har slagit på. Så jag hade gjort.

Simma lugnt.

Tack för svar!

Tagit 100mg 3 x dagen och höjt till 400x 3 dagligen.

Det var nån dag jag fick extremt skönt rus men minns inte ens hur mkt jag tog.

Idag tog jag 300mg kl 13. (Kände inget)
Senare vid kl 17 tog 25 mg oxy på tom mage. Åt sedan en halv pizza vid kl 19 (fett var bra tydligen?)

Och nu vid 00 tog jag 900mg. Så får vänta och se en stund vad som händer.

Återkommer om rapport imorgon!
Citera
2026-04-22, 00:24
Medlem
Citat:

Tack för svar.

Jag har experimenterat lite senaste veckan.

Fick till nån skön dos en dag men har ingen aning hur mkt eller lite jag tog faktiskt.
Har laddat upp med en halv pizza nu på kvällskvisten och tog några 100mg. Så får se vad som väntas!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in