2023-11-04, 21:37
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Snabba tankar direkt efter vår första förlust.

Vi skapar inte en enda farlig målchans på hela matchen och förtjänar inte bättre. Det börjar bli lite oroande att det är så svårt att skapa offensivt. Hjälper ju inte att Ödegaard saknades men vi kan inte vara beroende av en spelare.

Newcastles mål. Det jag tycker är märkligt är att det inte tycks ha funnits någon bra vinkel för att bedöma om bollen var ute. Där får man skärpa sig, det är ju inte allt för ovanligt att det händer. Sen knuffen på Gabriel är ju en sån som domaren måste ta. Om domaren inte tar den kan inte VAR gå in och säga annat. Ev offside ska tydligen inte ha gått att avgöra eftersom bollen blev klämd mellan Joelinton och Gabriel och det fanns ingen vinkel som gav en klar bild att dra linjer på.
Så har inget annat än att det måste finnas bilder som kan avgöra om bollen är över kortlinjen, dags att utöka goal line technology till hela kortlinjen?

Till sist. Jag vill säga väldigt många fula och icke-PK saker om Bruno G. Men jag är en bättre människa än så. Att han får fullfölja matchen är dock ett stort underbetyg till domare Atwell som inte alls var förberedd på hur denna match artade sig.

Gravöl nu, till lite FA cup med poppislaget Wrexham.

Ge dig, greppar efter halmstrån för att bli räddad, VAR borde inte ens finnas, du är på sådan detaljnivå att det blir löjligt. Tacka gudarna för att svensk fotboll inte infört VARskiten.

Ditt inlägg är egentligen en produkt av VAR, helt otroligt att folk har börjat mäta att gräsståna är lika långa eller om det kan vara en nagel offside.
Citera
2023-11-04, 21:39
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wuz
Arsenal får jobba på offensiven i några år innan man är med och utmanar för titlar.

Någon som kollade på Manchester Citys match när den dribblande negern gjorde 5 G/A? Hur var matchen och hur gick det till? Dribblade negern hela laget?

Väx upp eller börja bete dig normalt. Så jävla äckligt sätt att beskriva månniskor - och inte vilka människor som helst heller.
Citera
2023-11-04, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Hur förtjänade Newcastle segern? Jag själv tycker att det var kryssmatch.
Tycker du inte att Newcastle var farligare inne i straffområdet?
Citera
2023-11-04, 21:44
Medlem
https://twitter.com/Rice_RiceBabyy/status/1720887735656001894?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5 Etweetembed%7Ctwterm%5E1720887735656001894%7Ctwgr% 5E02cbe26540ed546615cfaa8cb149f5855f8fd2eb%7Ctwcon %5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Farsenal-mania.com%2Fforum%2Fthreads%2Fpremier-league-newcastle-vs-arsenal-satu rday-4th-november-ko-17-30-gmt-sky-sports.36446%2Fpage-101

Var inte bollen ute, var det inte offside o var det inte en foul så var det iaf hands?
Bollen tar helt klart på nedre delen av armen och ändrar riktning.
Citera
2023-11-04, 21:46
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Ge dig, greppar efter halmstrån för att bli räddad, VAR borde inte ens finnas, du är på sådan detaljnivå att det blir löjligt. Tacka gudarna för att svensk fotboll inte infört VARskiten.

Ditt inlägg är egentligen en produkt av VAR, helt otroligt att folk har börjat mäta att gräsståna är lika långa eller om det kan vara en nagel offside.

Vilka halmstrån greppar jag efter? Du hoppade helt över första delen av vad jag skrev där jag klart säger att vi inte förtjänade bättre.

Jag har alltid varit av åsikten att domarna som är på plats, på planen, är de som ska ta besluten. Jag gillar inte VAR eftersom det inte leder till något bättre, bara ytterligare ett steg av subjektiv bedömning.

Det VAR hade kunnat vara till hjälp med idag var att se en medveten armbåge som skedde utanför plandomarens synfält. Men inte ens det klarar han av.
Citera
2023-11-04, 21:47
Bannlyst
Citat:
Väx upp eller börja bete dig normalt. Så jävla äckligt sätt att beskriva månniskor - och inte vilka människor som helst heller.

Trams...

Varför så upprörd över att Arsenal var katastrofala? Säger jag dribblande neger förstår alla vem jag menar, så svara på frågorna i stället för att skriva skit.
Citera
2023-11-04, 21:55
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Vilka halmstrån greppar jag efter? Du hoppade helt över första delen av vad jag skrev där jag klart säger att vi inte förtjänade bättre.

Jag har alltid varit av åsikten att domarna som är på plats, på planen, är de som ska ta besluten. Jag gillar inte VAR eftersom det inte leder till något bättre, bara ytterligare ett steg av subjektiv bedömning.

Det VAR hade kunnat vara till hjälp med idag var att se en medveten armbåge som skedde utanför plandomarens synfält. Men inte ens det klarar han av.

Du vill ju utöka var med teknologi på lång/kortsidorna? Hade det inte varit för att erat lag drabbades idag så hade du aldrig haft den åsikten, sen att eran tränare som gärna tar fördelar att tom försöka påverka spelet från sidlinjen (ex mot spurs) börjar grina om det är ju ännu mer löjligt.

Citat:
Kallar du negrer för månmänniskor? Borde skämmas.
Citera
2023-11-04, 21:56
Medlem
En mindre bra sak med VAR är att domarna ofta avstår från att ta ett domslut och att situationen spelas klart och domarna kanske hoppas att VAR går in och ser till att det blir rätt. Är det då foul, men bara marginellt över gränsen så kanske inte VAR tycker att det är ett uppenbart fel av domaren, eller om VAR-kamerorna inte har en tydlig bild, så kan de inte fatta ett beslut.

Citat:
Snabba tankar direkt efter vår första förlust.

Vi skapar inte en enda farlig målchans på hela matchen och förtjänar inte bättre. Det börjar bli lite oroande att det är så svårt att skapa offensivt. Hjälper ju inte att Ödegaard saknades men vi kan inte vara beroende av en spelare.

Newcastles mål. Det jag tycker är märkligt är att det inte tycks ha funnits någon bra vinkel för att bedöma om bollen var ute. Där får man skärpa sig, det är ju inte allt för ovanligt att det händer. Sen knuffen på Gabriel är ju en sån som domaren måste ta. Om domaren inte tar den kan inte VAR gå in och säga annat. Ev offside ska tydligen inte ha gått att avgöra eftersom bollen blev klämd mellan Joelinton och Gabriel och det fanns ingen vinkel som gav en klar bild att dra linjer på.
Så har inget annat än att det måste finnas bilder som kan avgöra om bollen är över kortlinjen, dags att utöka goal line technology till hela kortlinjen?

Till sist. Jag vill säga väldigt många fula och icke-PK saker om Bruno G. Men jag är en bättre människa än så. Att han får fullfölja matchen är dock ett stort underbetyg till domare Atwell som inte alls var förberedd på hur denna match artade sig.

Gravöl nu, till lite FA cup med poppislaget Wrexham.
Citera
2023-11-04, 21:58
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Du vill ju utöka var med teknologi på lång/kortsidorna? Hade det inte varit för att erat lag drabbades idag så hade du aldrig haft den åsikten, sen att eran tränare som gärna tar fördelar att tom försöka påverka spelet från sidlinjen (ex mot spurs) börjar grina om det är ju ännu mer löjligt.

Ja? Om vi nu ska ha en VAR, som plandomarna ska kunna överlämna tveksamma situationer till måste ju VAR har förutsättningar att ta svartvita beslut.

Offside och om bollen är ute ska inte gå att vara subjektiv kring. Då får tekniken förbättras.

Du kan kolla igenom mina inlägg så ser du att jag är kritisk till VAR även när det inte gäller Arsenal.
Citera
2023-11-04, 22:00
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ja? Om vi nu ska ha en VAR, som plandomarna ska kunna överlämna tveksamma situationer till måste ju VAR har förutsättningar att ta svartvita beslut.

Offside och om bollen är ute ska inte gå att vara subjektiv kring. Då får tekniken förbättras.

Du kan kolla igenom mina inlägg så ser du att jag är kritisk till VAR även när det inte gäller Arsenal.

Ska var gå in och dela ut gula kort till tränare som försöker störa spelet från sidlinjen också tycker du ?
Citera
2023-11-04, 22:02
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camelot
En mindre bra sak med VAR är att domarna ofta avstår från att ta ett domslut och att situationen spelas klart och domarna kanske hoppas att VAR går in och ser till att det blir rätt. Är det då foul, men bara marginellt över gränsen så kanske inte VAR tycker att det är ett uppenbart fel av domaren, eller om VAR-kamerorna inte har en tydlig bild, så kan de inte fatta ett beslut.

Du sätter fingret på den stora negativa konsekvensen av införandet av VAR. Plandomarna kapitulerar allt för ofta från sitt ansvar i nån tro att VAR ska rätta dem. Men så är ju inte reglerna skrivna. När det gäller besömningssituationer (som denna knuff) så ska det ju vara "clear and obvious" för att VAR ska gå in. Gått så, om det funkar i praktiken. Problemet är ju att vad som är "clear and obvious" är subjektivt i sig vilket gör att huvuddomaren avstår från sitt ansvar för att en annan domare ska göra en annan subjektiv bedömning.

Tycker det främst är i straffsituationer det blivit standard att huvuddomaren inte blåser för straff, hur tydligt det än må vara. När han väl gör det, som Anthony Taylor mot Wolves förra helgen, så blir det helt fel. VAR säger inte clear and obvious (trots att försvararen inte ens träffar anfallaren) och Anthony Taylor får döma Championship.
Citera
2023-11-04, 22:05
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ska var gå in och dela ut gula kort till tränare som försöker störa spelet från sidlinjen också tycker du ?

Ja, så ska det ju göras enligt direktiv inför denna säsong. Direktiv som domarna tillämpade första veckan och sen sket i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in