2023-11-02, 15:28
Medlem
Shanghai.
Citera
2023-11-02, 15:56
Medlem
EnDumSosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bortmedfifittor
Vet inte vad som får dig att tro att jag är svensk?

Jag är mer höger lagd värderingsmässigt.
Ja du bor väl i Sverige så det är väl inte så märkvärdigt att jag antar att du är svensk. Sen har ju de som inte är svenskar missförstått hela begreppet vad rasist betyder varpå de anklagat varje svensk för att vara rasist när de antar att en person som knappt talar svenska inte är svensk. Men då vet jag iaf att du bor i Sverige men inte tänker kalla dig själv svensk men ändå kräver av andra att se dig som svensk. Sverige i ett nötskal med andra ord.
Det är bra det där när man är svensk när det passar och när det inte passar så är man från utlandet, lol.

Själv är jag född i Sverige och kallade mig svensk när jag fortfarande bodde kvar. När jag flydde Sverige, avsade mig mitt svenska medborgarskap och numera är norsk medborgare, då kallar jag mig norsk.

Låt mig citera Jimmy Åkesson när han blev anklagad för att vara rasist för att han inte påstod att alla i Sverige inte är svenskar.
"Om jag som svensk turistar och åker tåg i Tokyo, är jag då Japan?"
Senast redigerad av EnDumSosse 2023-11-02 kl. 16:20.
Citera
2023-11-02, 16:06
Medlem
Vitman-33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lordalatar
Han ville ju bort från Stockholm. Föreslå då inte ett område i Stockholm då måste han ändå sitta på pendeltåget och är alltså kvar i misären. Ur den aspekten är ju Uppsala bättre då det faktiskt finns jobb i Uppsala. Det kan man ju inte säga om Knivsta.
Sa ingenting om jobb, men i Knivsta bor det mkt folk som jobbar i Stockholm. Sen är inte Knivsta Stockholm. Hitta inte på och ändra vad jag tidigare skrivit är du snäll
Citera
2023-11-02, 16:10
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YuriOrlov
Varför skulle det vara andra typer av människor någon annanstans? Problemet ligger troligen hos dig att du inte träffar vettigt fölk. Det är ju inte så att det kryllar av dom i Skövde. Snarare blir ju mängden människor ytterligare en begränsning.

Tycker mest Skövde består av rå populas de gånger jag varit där på besök.

Obeskrivligt tråkigt där kring resecentrum med fula nybyggda byggnader. Hotell eller vad det är?

Finns ett sjukhus utanför staden. Så fult att Karolinska framstår som en skönhet i jämförelse.
Senast redigerad av Lill-Ann 2023-11-02 kl. 16:14.
Citera
2023-11-02, 16:18
Medlem
Flytta till Oslo. Mysigt, trevligt och ändå en storstad.
Citera
2023-11-02, 16:35
Medlem
Som några nämnt , det blir konstigt av TS att vara emot kriminallitet men också stödja den största den faktorn varför kriminallitet i Sverige finns än just knark och narkotigabelagda läkemedel??

Har du funderar på Karlskrona? Rätt lite kriminallitet (i alla fall ingen gängkriminallitet) men mycket droger. Nackdelen är väl svårt att få jobb om du inte är en datorkille? Finns många IT-Företag i Karlskrona.
Citera
2023-11-02, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImmortalDon
Jag är själv stockholmare född och bott här i hela mitt liv, men trivs trots allt inte alls. Folk rent allmänt här är så otroligt tråkiga, dryga, otrevliga o falska. Självklart finns det undantag men överlag är det inte lätt. Man känner sig ofta isolerad trots att man konstant träffar nya folk överallt.

Inte nog med det så håller ju staden på att förstöras helt o hållet med alla jävla gäng o skjutningar o allting är ju vansinne hur det blivit. Känns inte alls som samma stad som när man var barn. Man känner sig inte trygg alls längre.

Så vad fan bör man bo istället? Jag ogillar Göteborg starkt också så det finns inte heller på kartan. Men vill ändå ha lite av en stad snarare än en håla, just så man kan träffa folk samt ha tillräckligt med jobbmöjligheter med mera.

Så söker tips på mellanstora städer i Sverige med skönare människor, mindre kriminalitet o möjligheter för jobb osv?

Står du ut med raggare, EPA-dunkare och Pilsnerraggare så är Karlstad din drömstad.
Nästa helt befriad från gängkriminalitet.
95% av brottsligheten uppstår fredag-söndag i samband med fyllor inne i city.

I Karlstad har du en mini-kopia av Sthlm med Klarälven som rinner genom staden. Många badklippor längst Vänerkusten.
Mycket natur och ett jävligt glatt fôlk med en riktigt go dialekt.
Citera
2023-11-02, 16:59
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnDumSosse
Ja du bor väl i Sverige så det är väl inte så märkvärdigt att jag antar att du är svensk. Sen har ju de som inte är svenskar missförstått hela begreppet vad rasist betyder varpå de anklagat varje svensk för att vara rasist när de antar att en person som knappt talar svenska inte är svensk. Men då vet jag iaf att du bor i Sverige men inte tänker kalla dig själv svensk men ändå kräver av andra att se dig som svensk. Sverige i ett nötskal med andra ord.
Det är bra det där när man är svensk när det passar och när det inte passar så är man från utlandet, lol.

Själv är jag född i Sverige och kallade mig svensk när jag fortfarande bodde kvar. När jag flydde Sverige, avsade mig mitt svenska medborgarskap och numera är norsk medborgare, då kallar jag mig norsk.

Låt mig citera Jimmy Åkesson när han blev anklagad för att vara rasist för att han inte påstod att alla i Sverige inte är svenskar.
"Om jag som svensk turistar och åker tåg i Tokyo, är jag då Japan?"

Nu är du ute och cyklar i ämnen som endast intresserar dig.

Du får kalla dig vad du vill, men du är svensk då du är född och uppvuxen i Sverige. Jag är inte det, och jag har aldrig sagt att jag är svensk, det är du som har det, så jag vet inte vad debatten är om från din sida. I fel tråd dessutom.
Citera
2023-11-02, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImmortalDon
Jag är själv stockholmare född och bott här i hela mitt liv, men trivs trots allt inte alls. Folk rent allmänt här är så otroligt tråkiga, dryga, otrevliga o falska. Självklart finns det undantag men överlag är det inte lätt. Man känner sig ofta isolerad trots att man konstant träffar nya folk överallt.

Inte nog med det så håller ju staden på att förstöras helt o hållet med alla jävla gäng o skjutningar o allting är ju vansinne hur det blivit. Känns inte alls som samma stad som när man var barn. Man känner sig inte trygg alls längre.

Så vad fan bör man bo istället? Jag ogillar Göteborg starkt också så det finns inte heller på kartan. Men vill ändå ha lite av en stad snarare än en håla, just så man kan träffa folk samt ha tillräckligt med jobbmöjligheter med mera.

Så söker tips på mellanstora städer i Sverige med skönare människor, mindre kriminalitet o möjligheter för jobb osv?

Förstår det. Också bott i Stockholm och en så tröstlös stad. Bara elände.
Citera
2023-11-02, 17:19
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av festaeckel
Flytta till oslo, här röker alla gräs och är mycket trevligare
Är det slöddret som brukar hänga utanför Oslos centralstation du pratar om?
Citera
2023-11-02, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnDumSosse
Cannabis är avkriminaliserat här dessutom om man finner nöje i sånt och OM din arbetsplats tolererar att du har det i kroppen vilket alla definitivt inte gör. Det är alltså inte lagligt men du grips inte eller får prick i registret om detta är för eget bruk. Detta gäller nästan samtliga droger.
Dock inget jag tänker rekommendera, men värt att nämna. Uppenbarligen fungerar den taktiken då vi inte har de organiserade gängen ni har i Sverige med allt hemskt som följer därtill. Dessutom vågar ungdomar ringa 112 vid en överdos istället för att de dör som i Sverige för att folk är rädda för att få livet förstört om de får en prick i registret vilket man alltså inte får här.
Att Sverige fortfarande har sin förlegade drogpolitik är så jävla ofattbart dumt så det inte finns med tanke på er kriminalitet och att ni toppar världslistan på drogrelaterade dödsfall.

Människorna i Sverige anser samma sak men politikerna lyssnar inte. Enbart V som har en realistisk syn på det.
Citera
2023-11-02, 17:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KillenArCP
Enligt dina tidigare inlägg verkar du gilla droger men vill bo tryggt? Hur fan tänker du?
Nähh jag e ba en fridsam hippie som gillar mitt gräs o svamp ibland. O skulle helst odla de helt själv om jag kunde .

Jag avskyr gäng o alla dessa babbar o hobbyblattar som springer runt o lekar tuffa eller dödar o orsaker kaos. Vill att de alla ska kastas ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in