2023-11-02, 17:25
Citat:
Ursprungligen postat av GunnarSvantesson
Som några nämnt , det blir konstigt av TS att vara emot kriminallitet men också stödja den största den faktorn varför kriminallitet i Sverige finns än just knark och narkotigabelagda läkemedel??

Har du funderar på Karlskrona? Rätt lite kriminallitet (i alla fall ingen gängkriminallitet) men mycket droger. Nackdelen är väl svårt att få jobb om du inte är en datorkille? Finns många IT-Företag i Karlskrona.
Fast jag beblandar mig inte med blattar o gäng... Kan inte säga mer än att jag har vänner som odlar själva för eget bruk inga gäng involverade...
Citera
2023-11-02, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImmortalDon
Fast jag beblandar mig inte med blattar o gäng... Kan inte säga mer än att jag har vänner som odlar själva för eget bruk inga gäng involverade...
Nä det var inte det jag menade men du stödjer dem genom att köpa knark.
Citera
2023-11-02, 17:34
Citat:
Nä det var inte det jag menade men du stödjer dem genom att köpa knark.
Jag köper inte från dessa babbar o gäng... Håller mig undan dom. Ba tar lite ibland from kompisens odling som är helt svensk förövrigt o inte säljer eller orsaker våld här, utan ba vill njuta ibland för egen skull.
Citera
2023-11-02, 17:35
Medlem
Du vill flytta inom Sverige ?

Flytta neråt till någon mysig stad vid kusten .
Citera
2023-11-02, 17:41
Medlem
StigEngstroms avatar
Räkna med att bli besvikelse.
För 20 år sen kunde du välja och vraka mellan städer.
Min bild nu är att mindre städer har minst lika mycket kriminalitet och skit än Stockholm och ofta mer per capita.
Göteborg är ju inte att tänka på om du vill fly från Stockholm för MINDRE kriminalitet.
Stockholm är ju segregerat till max, stanna och välj ditt bostadsområde med stor omsorg tycker jag.
Har man ingen hög budget får det helt enkelt bli längre ut från stan.
Citera
2023-11-02, 17:43
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Räkna med att bli besvikelse.
För 20 år sen kunde du välja och vraka mellan städer.
Min bild nu är att mindre städer har minst lika mycket kriminalitet och skit än Stockholm och ofta mer per capita.
Göteborg är ju inte att tänka på om du vill fly från Stockholm för MINDRE kriminalitet.
Stockholm är ju segregerat till max, stanna och välj ditt bostadsområde med stor omsorg tycker jag.
Har man ingen hög budget får det helt enkelt bli längre ut från stan.
Vad tror du om Norge eller Danmark isåfall då istället?
Citera
2023-11-02, 17:48
Medlem
Citat:
Jag är själv stockholmare född och bott här i hela mitt liv, men trivs trots allt inte alls. Folk rent allmänt här är så otroligt tråkiga, dryga, otrevliga o falska. Självklart finns det undantag men överlag är det inte lätt. Man känner sig ofta isolerad trots att man konstant träffar nya folk överallt.

Inte nog med det så håller ju staden på att förstöras helt o hållet med alla jävla gäng o skjutningar o allting är ju vansinne hur det blivit. Känns inte alls som samma stad som när man var barn. Man känner sig inte trygg alls längre.

Så vad fan bör man bo istället? Jag ogillar Göteborg starkt också så det finns inte heller på kartan. Men vill ändå ha lite av en stad snarare än en håla, just så man kan träffa folk samt ha tillräckligt med jobbmöjligheter med mera.

Så söker tips på mellanstora städer i Sverige med skönare människor, mindre kriminalitet o möjligheter för jobb osv?

Har rest en hel del.

Bor själv i Stockholm men älskar staden.

Jag skulle säga Luleå.
Citera
2023-11-02, 17:50
Avstängd
Sagodjurs avatar
Är det inte ännu värre på mindre orter? Känns som det blir mer kännbart när misär och kriminalitet breder ut sig då, finns ingenstans att ta vägen, ingenstans att gömma sig.
Citera
2023-11-02, 17:51
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Vad tror du om Norge eller Danmark isåfall då istället?
Jag har ingen erfarenhet av Norge och Danmark men ja, du har säkerligen betydligt lättare att hitta vettiga städer där.
Men stanna i Stockholm tycker jag.
Det finns guldkorn här och där med trevliga radhusområden, sömniga bostadsrätter och villaområden.
Se alla förorter i Storstockholm som egna små städer.
Men om du inte är riktigt tät så räkna med lång restid till stan om du ska åka kommunalt.
Själv har jag bosatt mig i ett radhusområde utanför Stockholm som är så idylliskt likt svenska barndomen man drömmer sig tillbaka till som man nog kan komma och jag snackar om något svindyrt ställe som Djursholm.
Stanna kvar!
Senast redigerad av StigEngstrom 2023-11-02 kl. 17:57.
Citera
2023-11-02, 18:43
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterpanp
Å andra sidan; finns ju många bra områden utanför Stockholm som Lindingö, Täby, Saltsjöbaden, Djursholm, Danderyd, där alla områden där inte kan nås med tunnelbana (kräver ofta vidareförbindelse med buss om man skall åka kollektivt hela vägen).

Sedan kan man fråga sig; vill du verkligen dejta mindre bemedlade tjejer som inte har tillång på egen bil? De flesta jag känner i min ålder åker inte kollektivt. Det är mer ungdomar, de som är i början av karriären, eller de som är mindre bemedlade i samhället.
Fast alla ställen du nämnde är fortfarande Stockholms kommun eller län. Är där problemet är. Står det inte att det inte tillhör Stockholm vill inte Stockholmaren dit,.ej medräknat utlandet. Det är verkligen ett Stockholmssyndrom (ej att förväxla med det originella Stockholmssyndromet) detta att om det inte tillhört Stockholm får det vara. Ta Uppsala som exempel. Vad tar det 35min med tåg? Alltså betydligt mindre tid än att ta sig från Stockholm norrort till söderort med bilen i rusning. Uppsala känns som det ligger i ett annat land, samma söderut med Nyköping som bara ligger en timme bort men som känns som en annan kontinent för en Stockholmare.

Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Där prickar du verkligen in någonting många Stockholmare är så oerhört lata och bekväma när det kommer till att transportera sig. Stämmer både med vänner och för dejting, riktigt taskig attityd på den fronten.
Exakt. Tror det är lathet blandat med att man inte känner till så mycket utanför Stockholm blandat med att man är snobbig och vill att det ska tillhöra Stockholm annars är det "ofräscht"
Citera
2023-11-02, 18:47
Medlem
Citat:
Jag köper inte från dessa babbar o gäng... Håller mig undan dom. Ba tar lite ibland from kompisens odling som är helt svensk förövrigt o inte säljer eller orsaker våld här, utan ba vill njuta ibland för egen skull.
Du vill ha kakan och äta upp den. Hur får dina vänner tag i det? Snälla...är du korkad? Du skriver i andra trådar du kommit in på högskolan och kan inte inse att det är du som tycker du inte umgås med kriminella men köper gärna lite knark inte är en del av gängkriminalliteten? Det är dina pengar som gör de kan köpa märkeskläder. Nu vill du flytta och inte ta ansvar? Du är en del av problemet du vill fly ifrån.

Råttorna är de första som flyr...
Senast redigerad av GunnarSvantesson 2023-11-02 kl. 18:53.
Citera
2023-11-02, 19:12
Citat:
Du vill ha kakan och äta upp den. Hur får dina vänner tag i det? Snälla...är du korkad? Du skriver i andra trådar du kommit in på högskolan och kan inte inse att det är du som tycker du inte umgås med kriminella men köper gärna lite knark inte är en del av gängkriminalliteten? Det är dina pengar som gör de kan köpa märkeskläder. Nu vill du flytta och inte ta ansvar? Du är en del av problemet du vill fly ifrån.

Råttorna är de första som flyr...
Fast det är inte sant. Han odlar hemma i sin lägenhet och jag har sett odlingen i person... Du vet ju ingenting o sittar o ba spekulerar. Har jag köpt av kriminella i mina yngre och dummare dagar? Ja. Men jag har slutat med det. Just pga situationen idag kan jag inte längre stödja det. Därför önskar jag att vi kan legalisera eller avkriminalisera o ta bort gängen o deras inkomst helt. Jag tycker dessutom att alla icke-europeiska invandrare förutom i vissa undantag ska deporteras.

Jag vet att vissa skulle argumentera o säga men håll dig ba till spriten. Men de e inte så enkelt för alla. För mig orsaker sprit mer problem o misär än lite gräs. Då många i min släkt är alkoliserade och jag har de generna. När jag dricker blir det alltid för mycket, därför håller jag mig undan. När ja röker kan ja ba hålla mig till en eller en halv holk nån gång i månaden o får inte extra suget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in