Citat:
Ursprungligen postat av
IWannaBeAdored
Jag flydde. Tänker inte säga vart och det är inte jättebra här heller, mycket mycket lugnare dock. Men fortfarande nära till Stockholm för jag åker dit ofta.
Ett stort problem som man inte tänker på är att Stockholmare (inklusive mig själv när jag bodde där) knappt vågar ta sig utanför Stockholm. Det är närmre tidsmässigt till mig från centrala Stockholm än det är att ta sig från norrort till söderort när folk ska hem efter jobbet men ändå är det så jäääävla jobbigt att ta sig hit "ööh mitt SL-kort funkar väl inte på bussarna där?" osv. Vilket såklart är jättetråkigt när polarna inte vill komma och hälsa på. Har en polare som flyttade strax utanför Stockholm nyligen som aldrig hälsar på och plötsligt var vi bff igen typ för han flyttat kanske 15 min närmre än var han bodde förut och nu vill han ses massa igen.
Pratat med andra här som upplever exakt samma sak. Lämnar man Stockholm blir man tyvärr lätt utstött av andra som inte vill ta sig nånstans där det inte finns tunnelbana. Låter som jag överdriver kanske, men det är verkligen ett jätteproblem. Än värre om du är singel och ska försöka dig på dejtingappar och de flesta du får upp är just Stockholmare om du bor som mig strax utanför och aldrig i livet att ens en kedjerökande 100kg trebarnsmorsa pallar ta sig dit tunnelbanan inte går.
Ps. Jag kommer alltid älska Stockholm för det som det var och se det som mitt hem, men det gamla Stockholm då som inte riktigt existerar längre. En gång en helt fantastisk stad som blivit helt jävla förstörd.
Å andra sidan; finns ju många bra områden utanför Stockholm som Lindingö, Täby, Saltsjöbaden, Djursholm, Danderyd, där alla områden där inte kan nås med tunnelbana (kräver ofta vidareförbindelse med buss om man skall åka kollektivt hela vägen).
Sedan kan man fråga sig; vill du verkligen dejta mindre bemedlade tjejer som inte har tillång på egen bil? De flesta jag känner i min ålder åker inte kollektivt. Det är mer ungdomar, de som är i början av karriären, eller de som är mindre bemedlade i samhället.