2023-11-01, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kastenhof
Fingerborgblomma växer överallt i Sverige och enbart 2-3blad är dödlig dos för en människa.

https://www.sva.se/amnesomraden/giftiga-vaxter-a-o/fingerborgsblomma/

Rimligtvis har man testat alla gifter som finns i svenska växter, som man kan bli förgiftad av, bland de 200 gifter man testat för.
Citera
2023-11-01, 07:19
Medlem
Kanske har man blivit förgiftad av denaturerad rapsolja som man använt i matlagningen? 1981 dog en massa människor i Spanien av dålig matolja. Det förklarar i så fall att alla blivit förgiftade trots att man ätit olika mat.
Citera
2023-11-01, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bcmbcmbcm
Skulle vara mycket intressant att veta vem/vilka som uppehållit sig i den lägenheten innan familjen flyttade in.

(källa)

Ja, "knarkspåret"!

(Men borde inte någon av de inblandade märkt doften av syntetiska cannabioder isåfall; innan det gick så långt som till livshotande symptom?)

Näh, köper inte detdär! Bara bullshit; ett nytt försök att skylla allt på KNARKET!!!

Matförgiftning fortfarande troligast, enligt min gissning. Men inte dessmindre ovanligt och oroande!
Citera
2023-11-01, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mammamonroe
Kanske har man blivit förgiftad av denaturerad rapsolja som man använt i matlagningen? 1981 dog en massa människor i Spanien av dålig matolja. Det förklarar i så fall att alla blivit förgiftade trots att man ätit olika mat.

Fan, du kanske har hittat det! Verkar inte olikt, vad symptomen beträffar, mot de beskrivningar jag funnit! https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1240833/

Men var kom oljan ifrån isåfall? Och vad exakt innehåller den som gör den giftig?
Citera
2023-11-01, 09:46
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mammamonroe
Enligt vad som rapporterades från början kan det inte vara någon form av infektion, inte bakterier, virus eller parasiter, eftersom blodproverna inte uppvisade några tecken på infektion. Jag antar att man tagit CRP, sänka, prov på vita blodkroppar mm. för att fastställa att det inte är en infektion.
Det är väldigt lätt att konstatera pågående ehec-infektion via avföringsprover. Men det finns inga spår av det. Den rättsmedicinska obduktionen visade heller inga spår av det. Det är därför teorin om rester från drogproduktion är mest trolig då det tidigare inträffat. De kan t.ex. även fått i sig rester från kökgeråd som köpts på loppis.
Citera
2023-11-01, 09:49
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nakkvarr
Fan, du kanske har hittat det! Verkar inte olikt, vad symptomen beträffar, mot de beskrivningar jag funnit! https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1240833/

Men var kom oljan ifrån isåfall? Och vad exakt innehåller den som gör den giftig?

Var det inte gammal transformatorolja som man spätt ut matoljan med? De innehåller en massa giftig additiver med dioxin etc för att förhindra sönderdelning av oljan vid hög temperatur.
Citera
2023-11-01, 10:29
Medlem
Citat:

Ja, var kom den förgiftade matoljan i så fall ifrån? Det kan knappast ha varit en enda förgiftad dunk i hela Sverige som på något sätt har hittat fram till just Söderhamn av alla ställen.

Googlade på Kina och kom då ihåg mjölkpulverförgiftningen. Kanske redan har nämnts i tråden?

"De senaste åren har flera skandaler med skadliga livsmedel förekommit i Kina. 2008 dog minst sex barn och 300.000 blev sjuka sedan de druckit mjölkpulver som spetsats med det kemiska ämnet melamin för att höja den skenbara proteinhalten."

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/kina-32-gripna-for-falsk-matolja
Citera
2023-11-01, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ang_rita
Varför händer sånt här bara invandrare?

Vad är det för en jävla dum fråga?

Citat:
Ursprungligen postat av Honkenbonken
För att dom är rejält korkade?

SVT intervju

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/gavleborg/pappan-min-son-fragar-hela-tiden-var-ar-min-syster--zvnhof

Vilka jävla empatilösa as ni är båda två.

En pappa har precis förlorat sin lilla dotter och kan knappt prata och du gör narr av situationen. Hur jävla störd kan man vara?!

Tycker så synd om familjen. Vilken onödig tragedi. 💔 Måste vara hemskt att inte heller veta vad som är orsaken.
Citera
2023-11-01, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skitpadig
Om jag inte minns fel så är det negrer vi talar om, lovar att dom blandat någonting själva antagligen till terrorbrott eller för ökad sympati vid eventuellt utvisningsbeslut!

Du är ju dummare än dig själv.

Stanna i din grotta och håll vidriga åsikter för dig själv. Ingen vill höra på sånt.

En liten flicka har plötsligt dött och familjen har drabbats av en tragedi de aldrig kommer kunna återhämta sig från.

Du borde skämmas. Och hålla käften.
Citera
2023-11-01, 11:46
Medlem
eternussermos avatar
Har inte följt tråden tillräckligt, men har man försökt att lägga in symptom och övrig info i chatgpt för att få ut vad det kan bero på.

Läste om en kvinna som hade ett odiagnoserat barn som fick rätt diagnos mha chatgpt trots 10-tals läkarbesök utan diagnos.
Citera
2023-11-01, 16:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KumJing23
Vad är det för en jävla dum fråga?

Vilka jävla empatilösa as ni är båda två.

En pappa har precis förlorat sin lilla dotter och kan knappt prata och du gör narr av situationen. Hur jävla störd kan man vara?!

Tycker så synd om familjen. Vilken onödig tragedi. 💔 Måste vara hemskt att inte heller veta vad som är orsaken.

Ja... just det tänk på alla apatiska barn som blev tvingade av sina föräldrar att just vara apatiska för att de skulle få stanna.
Ja... tänk på alla barn som skickas till Europa för att försörja sin familj på minst 10 pers, föräldrarna skiter fullständigt om barnen prostituerar sig, säljer droger eller begår brott bara de skickar pengar.
Ja...tänk på alla skäggbarn från Afghanistan som var ensamkommande och fick stanna, helt plötsligt hittar dom sin familj...helt otroligt..

Snacka inte skit om du inte vet något, många av dessa fantastiska godhjärtade föräldrar skiter fullständigt i sina ungar...fatta..
Citera
2023-11-01, 17:50
Medlem
Citat:

Borde det inte varit fler utspridda dödsfall?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in