2024-01-04, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Fast de har ju uteslutit bakterier och virus?
Och hade det varit detta virus som har en dödlighetskvot på 88%, så borde fler i familjen varit döda så ytterst osannolikt.

Eftersom flickan och mamman blev mest sjuka så tyder allt på att de har fått i sig mer av giftet.

Kom.ihåg var du läste de först!
Citera
2024-01-04, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NegerArne
Eller är det så att man dragit hem något skit från utlandet och man lägger locket på för att förhindra panik hos delar av befolkningen? Vi vet ju sedan tidigare att sjukdomar som varit utrotade här kommer tillbaka med våra solbrända vänner.

Vad skulle det vara? Ebola? Stämmer ju rätt bra på symptom.
Senast redigerad av Grantoppen2 2024-01-04 kl. 20:09.
Citera
2024-01-04, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Nej. Inte så likt symtomatiskt och det hade man hittat direkt. Stort och fint virus som syns bra.
Citera
2024-01-04, 22:04
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ja eller hur? Du tror inte de hittat Ebola om det var det?
Dessutom stämmer inte symtonen.
Samt de har redan uteslutit virus och bakterier.
Pust!
Senast redigerad av rubin22 2024-01-04 kl. 22:07.
Citera
2024-01-04, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Ja eller hur? Du tror inte de hittat Ebola om det var det?
Dessutom stämmer inte symtonen.
Samt de har redan uteslutit virus och bakterier.
Pust!

Hur vet man att det stämmer då? Att de uteslutit virus och bakterier? Det kan de väl inte göra, det kan ju vara något nytt hittills okänt och då blir det väl svårt att testa för det eller söka efter något man inte vet vad det är eller?

Det känns som att något inte stämmer i det här fallet. Det är något vi inte vet. Allt är kanske inte offentligt?
Citera
2024-01-05, 12:20
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Hur vet man att det stämmer då? Att de uteslutit virus och bakterier? Det kan de väl inte göra, det kan ju vara något nytt hittills okänt och då blir det väl svårt att testa för det eller söka efter något man inte vet vad det är eller?

Det känns som att något inte stämmer i det här fallet. Det är något vi inte vet. Allt är kanske inte offentligt?
Är det ovanlig så kan det ju vara svårt att hitta.
De har väl inte helst uteslutit virus, men de har ju gått på vad de sett av prover och familjens symtom och fastslaget att det mest sannolikt är ett gift.
Så det är väl där vi bör leta i första hand?
Citera
2024-01-06, 01:44
Medlem
Citat:

Nej, inte alls! Ebola ger primärt extremt hög feber, samt orsakar blödningar ur alla tänkbara kroppsöppningar, och några fler! Därtill vore det per automatik skäl att utfärda undantagstillstånd, och försätta hela stadsdelen i karantän, med beväpnad militär runtomkring!

Skulle isåfall snarare kunna vara ett hantavirus. Sådana förekommer i Skandinavien; främst det s.k. Puumalaviruset, som orsakar sorkfeber. Sprids genom damm infekterat av intorkat sorkpiss. Drabbar ofta andningsorganen, just som i detta fall.

Min hyresvärd (som bor i samma hus som jag själv, ehuru i en annan lägenhet) drabbades av detta för ett par årtionden sedan, och blev gräsligt sjuk men klarade sig lyckligen.

Men, hursomhelst fantastiskt osannolikt att hela familjen skulle ha insjuknat nästan exakt samtidigt av ett virus! Typ, en chans på hundra miljoner!
Citera
2024-01-06, 04:11
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nakkvarr
Nej, inte alls! Ebola ger primärt extremt hög feber, samt orsakar blödningar ur alla tänkbara kroppsöppningar, och några fler! Därtill vore det per automatik skäl att utfärda undantagstillstånd, och försätta hela stadsdelen i karantän, med beväpnad militär runtomkring!

Skulle isåfall snarare kunna vara ett hantavirus. Sådana förekommer i Skandinavien; främst det s.k. Puumalaviruset, som orsakar sorkfeber. Sprids genom damm infekterat av intorkat sorkpiss. Drabbar ofta andningsorganen, just som i detta fall.

Min hyresvärd (som bor i samma hus som jag själv, ehuru i en annan lägenhet) drabbades av detta för ett par årtionden sedan, och blev gräsligt sjuk men klarade sig lyckligen.

Men, hursomhelst fantastiskt osannolikt att hela familjen skulle ha insjuknat nästan exakt samtidigt av ett virus! Typ, en chans på hundra miljoner!
Och de lär ha testat för sorkvirus, annars hade de varit otroligt korkade!
Citera
2024-01-06, 04:19
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nakkvarr

Allt tyder på ett potent gift.
Mest troligt avsiktligt?
Den 18 september var bråket mellan Eritrianer i Husby mellan regimtrogna och de kritiska till regimen i Eritrea, kan det möjligtvis ha någon koppling?
De blev förgiftade ca. 1 månad senare den 14/15 oktober.
Kanske av giftet Abrin? Symtomen stämmer väl överens åtminstone.
Senast redigerad av rubin22 2024-01-06 kl. 04:28.
Citera
2024-01-06, 04:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaVindar
Hur många miljoner har den här oönskade afrikanska familjen kostat svenska skattebetalare nu?

Ååånej, det handlar om baaarn. Nej, det handlar om afrikaner som kommit över den svenska gränsen och då har de plötsligt rätt till svensk sjukvård.

Nåja, låt oss vara sjyssta. De har bott i Sverige i tio år, och förefaller välanpassade, med normala jobb och alltdetdär. Säkert har de betalat lika mycket skatt som många "inhemskingar"!

Men mycket märkligt med deras sjukdom! Kan det verkligen vara ett attentat från den eritreanska staten, James Bond-style? Eller finns det en långt enklare förklaring?
Citera
2024-01-06, 05:22
Medlem
Citat:
Du är välkommen att betala dina svenska skattepengar till afrikanska familjer i Sverige. Jag vill inte göra det. Men jag tvingas till det. "Inhemskingar" - är det så du kallar svenskar i Sverige?

Släpp rasismen bara, åtminstone i detta fall! Jag skiter väl i om offren är negrer, kaukasier eller asiater! Men det är onekligen oroande att de blivit dödssjuka, alla samtidigt, och ett barn dött utan klarlagd orsak!

Skulle jag gissa på en internationell aktör med kapacitet att åstadkomma något sådant vore det staten Israel! Men vad har denna familj isåfall för antisionistisk nyckelroll?

Eller är det bara ett "skrämskott", från Israel, USA eller Nordkorea, för att visa "Vi kan!"
Citera
2024-01-06, 05:40
Medlem
Citat:
Du kan släppa dina konspirationsteorier och i stället fråga dig: Vad gör den här negerfamiljen överhuvudtaget i Sverige? Varför är de här ens? Har alla snart 4 miljarder svarta afrikaner rätt att bo i Sverige? Att bo på din tomt? I ditt hus? Eller är det bara denna lilla utvalda negerfamilj? Som redan kostat Sverige många miljoner. Sverige hade kunnat göda upp många, många afrikaner med de miljoner som denna negerfamilj har kostat Sverige. Om nu syftet är att de svarta afrikanerna ska bli så många som det bara går. Så många som möjligt. Och de jobbar ju på bra med att bli jävligt många.

Vill du antyda att någon "sverigenationalistisk" grupp skulle ligga bakom? Och lyckats finna en så subtil metod (abrin eller annat sällsynt gift?) att den hitintills, såvitt vi vet, gäckat kriminalteknikernas ansträngningar?

Jag har inte så hög tilltro till den typen av grupperingar! De kör väl mera med järnrör..!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in