Flashback bygger pepparkakshus!
2023-10-29, 13:00
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storanglaren
Med tanke på deras TV-jobb inte minst kan det vara klädsamt om de går ut och tar kraftigt avstånd från Niclas. Glöm framförallt inte att Pernilla är anlitad av SVT för Allsång på Skansen. Ser inte klädsamt ut om en SVT-medarbetare inte tydligt går ut och tar avstånd från att en så närstående person som en bror när denne väljer att göra sexköp som ju de facto är olagligt. Jag kan garantera att SVTs högsta chefer som Hanna Stjärne redan har fått mail om Pernilla är lämplig att fortsätta leda allsången så länge hon inte tar kraftigt avstånd från hennes bror (säger upp kontakten helt alltså och behandlar personen som persona non grata) och dennes handlingar.

Det är ju helt sinnessjukt om man förskjuter sin egen bror och behandlar honom som persona non grata för en sån här sak. Det vore verkligen vidrigt och skulle avslöja att familjen helt saknar kärleksband. En normal människa slänger inte bort sin egen bror för pengar.

Det kan aldrig SVT kräva. Sen om idioter till privatpersoner gör det är en annan sak, men det är bara att ignorera.
Citera
2023-10-29, 13:05
Avstängd
Storanglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Det är ju helt sinnessjukt om man förskjuter sin egen bror och behandlar honom som persona non grata för en sån här sak. Det vore verkligen vidrigt och skulle avslöja att familjen helt saknar kärleksband. En normal människa slänger inte bort sin egen bror för pengar.

Det kan aldrig SVT kräva. Sen om idioter till privatpersoner gör det är en annan sak, men det är bara att ignorera.

Varför skulle det vara sinnessjukt?
Fullt normalt om du frågar mig om Pernilla ska få någon som helst trovärdighet i sin yrkesroll som SVT-medarbetare.
Citera
2023-10-29, 13:06
Medlem
Filantrop78s avatar
Förstår inte att han skall betala för en hora, finns massvis av kändiskåta unga luder på Tinder han kan välja. Paolo Roberto är en dryg, arrogant skit, bara för att han är emot pk gör honom inte per automatik till en bra person. Sett en intervju med Niclas, gav trevligt intryck. Vet inte var han står politiskt, intresserar mig inte heller.
Citera
2023-10-29, 13:09
Medlem
Benny98s avatar
Citat:
Med tanke på deras TV-jobb inte minst kan det vara klädsamt om de går ut och tar kraftigt avstånd från Niclas. Glöm framförallt inte att Pernilla är anlitad av SVT för Allsång på Skansen. Ser inte klädsamt ut om en SVT-medarbetare inte tydligt går ut och tar avstånd från att en så närstående person som en bror när denne väljer att göra sexköp som ju de facto är olagligt. Jag kan garantera att SVTs högsta chefer som Hanna Stjärne redan har fått mail om Pernilla är lämplig att fortsätta leda allsången så länge hon inte tar kraftigt avstånd från hennes bror (säger upp kontakten helt alltså och behandlar personen som persona non grata) och dennes handlingar.

Men för att Pernilla ska kunna ta avstånd så måste hon ju outa Nicklas. Förstår du inte hur märkligt det skulle vara? Det är ingen sjukdom att ha köpt ett handjobb på en thaisalong. Många gubbar skulle ha gjort det som en spontan handling. Det är inte våldtäkt oavsett vad den politiska eliten säger. Det är moraliskt fel, det är äckligt, men dessa tjejer har rest till Sverige för att göra det här med förhoppningen att få stanna i Sverige så småningom. Om man är så hjärntvättad av politisk inrikes propaganda att man inte kan tänka utanför ramen så blir det svårt att få pusslet att gå ihop.
Citera
2023-10-29, 13:11
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Varför skulle det vara sinnessjukt?
Fullt normalt om du frågar mig om Pernilla ska få någon som helst trovärdighet i sin yrkesroll som SVT-medarbetare.

Det är sinnessjukt för att blodsband och syskonskap är starkare än så. Skulle du förskjuta din egen familj om din arbetsgivare krävde det? Niclas må ha klantat sig och förtjänar att må dåligt, men han har inte mördat någon eller knullat småbarn. Hans syster kan fortfarande älska och umgås med honom utan att canceleras.

Vem har btw sagt att en SVT-medarbetare inte kan ha familjemedlemmar som hamnat i klammeri med rättvisan? Märkligt krav och inte något som Pernilla kan styra eller ansvara för. Hur påverkas hennes yrkesroll av vad Niclas ställt till med?
Citera
2023-10-29, 13:15
Avstängd
Storanglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Det är sinnessjukt för att blodsband och syskonskap är starkare än så. Skulle du förskjuta din egen familj om din arbetsgivare krävde det? Niclas må ha klantat sig och förtjänar att må dåligt, men han har inte mördat någon eller knullat småbarn. Hans syster kan fortfarande älska och umgås med honom utan att canceleras.

Vem har btw sagt att en SVT-medarbetare inte kan ha familjemedlemmar som hamnat i klammeri med rättvisan? Märkligt krav och inte något som Pernilla kan styra eller ansvara för. Hur påverkas hennes yrkesroll av vad Niclas ställt till med?

Som jag skrev - så länge hon inte offentligt tar avstånd så är det en signal att hon accepterar och står bakom sexköp och det tror jag knappast SVT ser speciellt angenämt på.
Citera
2023-10-29, 13:16
Medlem
crocodilelilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbeitmachtfrei
Tror inte Expressen eller AB vågar publicera av risk för att tappa ev samarbeten/intervjuer med övriga familjemedlemmar. Trist...
Haha, du är skojfriskt du. Utan Expressen och Aftonbladet så får de inga följare.
Större risk att tidningarna blir fällda för förtal.
Citera
2023-10-29, 13:17
Medlem
Benny98s avatar
Citat:
Som jag skrev - så länge hon inte offentligt tar avstånd så är det en signal att hon accepterar och står bakom sexköp och det tror jag knappast SVT ser speciellt angenämt på.

Vad skulle du själv ha gjort i hennes situation?
Citera
2023-10-29, 13:18
Moderator
Carlboms avatar
Citat:

Det får stå för dig. Jag gör inte likhetstecken mellan att offentligt inte ta avstånd från sin bror och stå bakom sexköp. Dummaste jag hört nästan.
Citera
2023-10-29, 13:18
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:

Lugn nu.
Att familjen skulle gå ut och ta avstånd från ett syskon brutit mot någonting som är diskutabelt om det alls skulle vara kriminaliserat är ganska moralalarmistiskt.

”Leda allsång på Skansen”
Jaja, lugn nu 😂
Citera
2023-10-29, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moodys
Paola ”trasigt traffickingoffer”? Haha.. du har alltså gått på vänstermedias retorik… Google henne och se hur ”trasig” hon är…

Haha.. lyxprostituerad kallas det. Reser jorden runt i 1a klass med Loui Vuitton resväskor…

Ok kan hända att det är som du säger, hittade inget om henne.
Citera
2023-10-29, 13:21
Avstängd
Storanglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benny98
Vad skulle du själv ha gjort i hennes situation?

Gått ut och tagit avstånd meddela att jag inte har kontakt med personen mer. Självklarheter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in