2023-10-24, 08:10
Medlem
Hørt via-via, så skal en nær venn av MGM2/RF ha uttalt at både MGM1 og MGM2 fikk grisejuling av Jonas, og at MGM2 var den som trakk våpenet og skjøt.

Jeg ser at flere her inne antar at det var MGM1 som skjøt, men er det noe som underbygger dette, annet enn at han nekter å la seg avhøre og at han truet en gutt med pistol samme kveld?
Citera
2023-10-24, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nn4
Ja her er det mange ulike momenter og årsakssammenhenger. Kanskje kan det være bare sjalusi og ikke mer enn det. Men jeg tviler. Da hadde saken vært ferdig etterforsket kjapt. Det jobbes med relativt store mannskaper hos PO. Og de har fortsatt vitneavhør av nye personer. Ja denne saken er nok unik. Og kom på et uheldig tidspunkt. Og det totale bildet får kanskje ikke menigmann noengang. Jeg håper det, men man vet aldri.

Med så lite informasjon som har fremkommet, er jeg ikke overbevist om at hypotesen om sjalusi står seg til slutt……. Kan godt være jeg tar feil, men jeg synes det er for mye annet som skurrer. For mange andre hendelser innenfor et relativt lite geografisk område i løpet av et begrenset tidsrom. Tror ikke det er dagligdagse hendelser. Og så, plutselig, alt stille. Helt tilfeldig?

Selv om sannsynligheten er stor for at disse fem er GM’s og det ikke skulle være flere involvert i drap, eller medvirkning til drap, betyr det jo ikke at motivet må være sjalusi?

Hat, Forsikringssvindel og Branner, Penger, Kriminalitet, eller Press utenfra kan være motiver. Sikkert andre mulige motiver også, men det er for lite informasjon ute til å se alternativer, og opp mot hverandre. Og det virker helt bevisst.

Noen har uansett oppnådd ønsket effekt med kommunikasjonsstrategien.

Lite kommer fra po. Lite kommer ut i media og podcast’s. Også her inne. Tyst.
Citera
2023-10-24, 10:20
Medlem
Etter planen skal RM avhøres denne uken. Kunne vært spennende å vært flue på veggen.
Håper det snart kommer noe mer info i media. Føler det er veldig lite som blir skrevet om i forhold til andre store drapssaker som har vært her til lands.
Citera
2023-10-24, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huml1
Med så lite informasjon som har fremkommet, er jeg ikke overbevist om at hypotesen om sjalusi står seg til slutt……. Kan godt være jeg tar feil, men jeg synes det er for mye annet som skurrer. For mange andre hendelser innenfor et relativt lite geografisk område i løpet av et begrenset tidsrom. Tror ikke det er dagligdagse hendelser. Og så, plutselig, alt stille. Helt tilfeldig?

Selv om sannsynligheten er stor for at disse fem er GM’s og det ikke skulle være flere involvert i drap, eller medvirkning til drap, betyr det jo ikke at motivet må være sjalusi?

Hat, Forsikringssvindel og Branner, Penger, Kriminalitet, eller Press utenfra kan være motiver. Sikkert andre mulige motiver også, men det er for lite informasjon ute til å se alternativer, og opp mot hverandre. Og det virker helt bevisst.

Ellers så kan jo flere ting være sant samtidig. Angående motivet altså. Det kan være flere faktorer, en god blanding av det ene og det andre. Det ene utelukker ikke det andre liksom. Jo mer historie folk har sammen, jo større sannsynlighet er det for at det er mange faktorer
Citera
2023-10-24, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verkstedtime
Hørt via-via, så skal en nær venn av MGM2/RF ha uttalt at både MGM1 og MGM2 fikk grisejuling av Jonas...

Tror du ikke media ville kommentert dette, hvis de var tilstede ved Drammen fengsel(?) da MGM1+2 ble hanket inn? (edit: "grisejulig" er ofte godt synlig)
Jævlig juicy nytt, hvis dette stemmer!
Senast redigerad av naturligskeptisk 2023-10-24 kl. 12:26.
Citera
2023-10-24, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av naturligskeptisk
Tror du ikke media ville kommentert dette, hvis de var tilstede ved Drammen fengsel(?) da MGM1+2 ble hanket inn?

MGM1 og MGM2 har jo hatt fire uker i det fri før de ble pågrepet.
Overrasker ikke hvis RF kan ha vært "smart" nok til å fortelle noen små hint her og der til en "god og trofast" venn i løpet av disse ukene...
Citera
2023-10-24, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huml1

Ja dette funker som bare det. Helt tyst både fra po og andre på hf. Ingen har noe. Dette er veldig unormalt. Snakken pleier å gå etter sånne saker. Men folk tør vel ikke.
Citera
2023-10-24, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frodo--
MGM1 og MGM2 har jo hatt fire uker i det fri før de ble pågrepet.
Overrasker ikke hvis RF kan ha vært "smart" nok til å fortelle noen små hint her og der til en "god og trofast" venn i løpet av disse ukene...

Det tenkte jeg ikke over, takk for oppklaringen!
Citera
2023-10-24, 13:33
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verkstedtime
Hørt via-via, så skal en nær venn av MGM2/RF ha uttalt at både MGM1 og MGM2 fikk grisejuling av Jonas, og at MGM2 var den som trakk våpenet og skjøt.

Jeg ser at flere her inne antar at det var MGM1 som skjøt, men er det noe som underbygger dette, annet enn at han nekter å la seg avhøre og at han truet en gutt med pistol samme kveld?

Dette er vel ikke helt utenkelig, ihvertfall kan det godt hende JH har gjort motstand.
Et sentralt spørsmål blir likevel hvorfor våpenet var med i utgangspunktet.
Nærliggende å tenke at planen var å bortføre JF, og banke ham opp et annet sted.
At de har ventet på ham ved hytta, og truet med pistol. Så har kanskje JH forsøkt
å ta fra dem våpenet. Kulehull i terassebordene kan tyde på at våpenet gikk av i
et basketak.
Citera
2023-10-24, 16:20
Medlem
Synes det er utrolig merkelig at alle podkastene har sluttet å melde om denne saken. Spesielt Avhørt, som var så utrolig tett på. Jeg finner ingen logikk i det.
Citera
2023-10-24, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Dette er vel ikke helt utenkelig, ihvertfall kan det godt hende JH har gjort motstand.
Et sentralt spørsmål blir likevel hvorfor våpenet var med i utgangspunktet.
Nærliggende å tenke at planen var å bortføre JF, og banke ham opp et annet sted.
At de har ventet på ham ved hytta, og truet med pistol. Så har kanskje JH forsøkt
å ta fra dem våpenet. Kulehull i terassebordene kan tyde på at våpenet gikk av i
et basketak.

En ting jeg overhodet ikke forstår er natt til 5. August. JAH har vært i militæret og vet hvordan kulehull ser ut. Dette er også en lastebil han kjører hver dag, hvorfor finner han ikke kulehullene?

Mener å huske i en Avhørt podcast når han viser frem "Hulken" at de sier "Ser nesten ut som den er skutt på". Ganske rart at politiet ikke ble kontaktet av Avhørt, hvis de fant kulehullene.

Bonusepisode Hulken 5:31 "Ser nesten ut som det er skudd."
Senast redigerad av annonnnym 2023-10-24 kl. 16:49.
Citera
2023-10-24, 16:50
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annonnnym
En ting jeg overhodet ikke forstår er natt til 5. August. JAH har vært i militæret og vet hvordan kulehull ser ut. Dette er også en lastebil han kjører hver dag, hvorfor finner han ikke kulehullene?

Mener å huske i en Avhørt podcast når han viser frem "Hulken" at de sier "Ser nesten ut som den er skutt på". Ganske rart at politiet ikke ble kontaktet av Avhørt, hvis de fant kulehullene.

Det er ihvertfall ikke kulehull vi ser i frontruta på "Hulken", det er jeg rimelig sikker på.
Sjekk f.eks. saken fra i forgårs hvor politiet i Stavanger skjøt og drepte en mann, der
vises et bilde av frontruta på bilen mannen stjal og tok gissel med. Der ser man tydelige
hull etter kulene.

Kan det tenkes at Avhørt-folkene er litt på jordet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in