Citat:
Ursprungligen postat av
Nn4
Ja her er det mange ulike momenter og årsakssammenhenger. Kanskje kan det være bare sjalusi og ikke mer enn det. Men jeg tviler. Da hadde saken vært ferdig etterforsket kjapt. Det jobbes med relativt store mannskaper hos PO. Og de har fortsatt vitneavhør av nye personer. Ja denne saken er nok unik. Og kom på et uheldig tidspunkt. Og det totale bildet får kanskje ikke menigmann noengang. Jeg håper det, men man vet aldri.
Med så lite informasjon som har fremkommet, er jeg ikke overbevist om at hypotesen om sjalusi står seg til slutt……. Kan godt være jeg tar feil, men jeg synes det er for mye annet som skurrer. For mange andre hendelser innenfor et relativt lite geografisk område i løpet av et begrenset tidsrom. Tror ikke det er dagligdagse hendelser. Og så, plutselig, alt stille. Helt tilfeldig?
Selv om sannsynligheten er stor for at disse fem er GM’s og det ikke skulle være flere involvert i drap, eller medvirkning til drap, betyr det jo ikke at motivet må være sjalusi?
Hat, Forsikringssvindel og Branner, Penger, Kriminalitet, eller Press utenfra kan være motiver. Sikkert andre mulige motiver også, men det er for lite informasjon ute til å se alternativer, og opp mot hverandre. Og det virker helt bevisst.
Noen har uansett oppnådd ønsket effekt med kommunikasjonsstrategien.
Lite kommer fra po. Lite kommer ut i media og podcast’s. Også her inne. Tyst.