2024-12-16, 18:37
Medlem
Og der åpnet Rena figuren prate tøyet sitt
Citera
2024-12-16, 18:42
Medlem
https://www.vg.no/nyheter/i/wg0rKL/o...et-flere-skudd
Citera
2024-12-16, 19:19
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maarud441
Og der åpnet Rena figuren prate tøyet sitt

På tide. Han skjønte vel at KØS angivelig får beskyttelse fra politiet fordi han er tyster-maskot.
For en gjeng med totalt low-life folk. Skyte en mann i ryggen attpåtil.

KØS patetiske forsøk på å fremstå som uskyldig på facebook er totalt gjennomsiktig.
Masse feige venner av ham som klikker "liker" og støtter ham. De er vel dopkunder hele bunten.

Blir kvalm av at politiet holder hånden over han fyren der.
Håper det er bløff dog, for å få Rena-mannen i tale.
Citera
2024-12-16, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johnix1
Lägger till några citat från artikeln,

I politiavhøret innrømmet Rena-mannen at han hadde skutt mot Henriksen, men han tok ikke stilling til skyldspørsmålet i saken, får VG opplyst.

I politiavhør har Rena-mannen forklart at han hadde slått mot kneet til Henriksen med et brekkjern og at Henriksen skal ha tatt frem en blank gjenstand som han stakk mot Rena-mannen - men uten å treffe, ifølge VGs opplysninger.

I politiavhøret forklarte Rena-mannen også at han skjøt tre skudd mot Jonas Aarseth Henriksen. To av skuddene traff Henriksen i ryggen.

Ifølge Rena-mannen lå pistolen i en garasje til en nabo, noen kilometer nord for Rena. Våpenet skal ha vært innsurret i tøystykker og lagt i en sekk som lå gjemt i en stekeovn.

Citera
2024-12-16, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brannbil
Jeg tror grunnen til at boken kommer nå før rettsaken, er at de vil at politiets håndtering også blir ryddet opp i og at hovedmannens informantsituasjon blir skikkelig opplyst.
De frykter nok at politi og påtale ikke ville rensket opp i dette på eget initiativ, og det med god grunn

Det er jo det de har oppgitt som grunn.

Det er nok ikke den eneste grunnen, tenker jeg. De ønsker klart å komme rettsaken i forkjøpet, og tjene mest mulig penger på å utgi boken i forkant. De kunne vel ha hatt/forsøkt å ha en god dialog med de etterlatte underveis i boken, men det virker det jo ikke som om de har hatt.

Hva de siktede måtte mene om utgivelsen av boken, bryr meg ikke.

Jeg kommer vel til å lese boka en eller gang, men føler ikke på noe "løp og kjøp."
Senast redigerad av Klinke 2024-12-16 kl. 23:29.
Citera
2024-12-16, 23:31
Medlem
At Rena-mannen slo mot kneet kan jo understreke det KØS har nevnt om at han ønsker å se Jonas i rullestol....
Senast redigerad av Jawn 2024-12-16 kl. 23:46.
Citera
2024-12-16, 23:44
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jawn
At Rena-mannen slo mot kneet understreker jo det KØS har nevnt om at han ønsker å se Jonas i rullestol....

Men så måtte han liksom plutselig bare skyte han 3 ganger mot ryggen, hvorav 2 traff?

Med en pistol han tilfeldigvis hadde fått utlevert for oppdraget?
Citera
2024-12-16, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Men så måtte han liksom plutselig bare skyte han 3 ganger mot ryggen, hvorav 2 traff?

Med en pistol han tilfeldigvis hadde fått utlevert for oppdraget?

Vel... såvidt jeg har lest så fikk vel han pistolen for å skyte mot dekkene på Hulken. Jeg tar absolutt ingen av de i forsvar..
Senast redigerad av Jawn 2024-12-16 kl. 23:50.
Citera
2024-12-16, 23:49
Medlem
[quote=Ullaosmund|90366823]
Citat:
Ursprungligen postat av Ciand
Noen som vet hva KØS har skrevet på face?[
Han la bare ut et nytt profilbilde med teksten: “anstendig mann som liker fjellturer med familien sin. Kilde: podcasten Avhørt.

Komment
Jeg tror du er inne på noe her, Fred. Denne fantastiske journalisten, og ikke minst noble samaritanen ved navn Stein Morten Lier sender noen motstridende signaler i ulike situasjoner. Ett ferskt eksempel er en bokutgivelse hvorpå samtlige involverte parter uttrykte sterk motstand for at nettopp den boken skulle utgis på nåværende tidspunkt, altså før det i det hele tatt er tatt ut tiltaler mot de siktede. Motstanderne av boken inkluderer også de pårørende i saken. Det oppfattes derfor noe spesielt at han selv, på samaritansk vis, hevder at han utgir boken for å opprettholde et løfte han ga til fornærmede og hans familie. Stort nærmere et hykleri kommer man tvilsomt.

"Anstendig mann?" Jeg fikk ikke inntrykk av at det var det Avhørt mente, men mer at han fremstår utad som en anstendig mann. Mulig jeg tar feil. At boka blir gitt ut når de pårørende ikke ønsker det, reagerer jeg på. De ga ham et løfte, men ikke om å gå imot hans etterlattes ønsker dersom han gikk bort.

Hva de som på en eller annen måte i det hele tatt har vært involverte i det som førte til drapet, måtte mene om utgivelsen av boken, gir jeg blanke fanken i.
Senast redigerad av Klinke 2024-12-16 kl. 23:52.
Citera
2024-12-16, 23:55
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jawn
Vel... såvidt jeg har lest så fikk vel han pistolen for å skyte mot dekkene på Hulken. Jeg tar absolutt ingen av de i forsvar..

Du gjør jo det, når man sluker historien om at pistolen liksom bare ble gitt for å skyte på lastebilen.

De fikk prøve seg litt med den, skyte på lastebilen, gjorde det lettere å bruke den når det faktisk gjaldt.

Flytte grenser, det er en viktig opptakt når det kommer til å gjøre grove lovbrudd.
Senast redigerad av Niffy 2024-12-16 kl. 23:58.
Citera
2024-12-16, 23:59
Medlem
Citat:
Du gjør jo det, når man sluker historien om at pistolen liksom bare ble gitt for å skyte på lastebilen.

Eskalering.

Forholder meg til det som er skrevet tidligere som vi har fått vite. Husk at flere vitner også har forklart hvordan KØS reagerte når han fikk nyheten om at Jonas var død.

Tar ingen av de i forsvar, men det er lov å spekulere.
Citera
2024-12-17, 00:00
Medlem
Citat:

De fikk prøve seg litt med den, skyte på lastebilen, gjorde det lettere å bruke den når det faktisk gjaldt.

Flytte grenser, det er en viktig opptakt når det kommer til å gjøre grove lovbrudd.

Nei men da kan de jo bare avslutte etterforskninga, for du sitter jo på fasiten. Den er veldig grei.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in