2023-10-23, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gultaxi
Sant, men hva har en advokat å gjøre sammen med folk som kan drive i skygge siden?
Alle har rett til bistand. Til og med breivik fikk det. Og mange advokater kan også drive i skyggen.
Citera
2023-10-23, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SjultM
Alle har rett til bistand. Til og med breivik fikk det. Og mange advokater kan også drive i skyggen.

Helt sant, derfor han ble bytta ut? Hadde han til hensikt å få innsyn i papirer for egen interesse?
Citera
2023-10-23, 21:20
Medlem
Citat:
Helt sant, derfor han ble bytta ut? Hadde han til hensikt å få innsyn i papirer for egen interesse?
Kan nok være. Lurer også hvordan den liten by som høneføss ble narko by?
Citera
2023-10-23, 21:30
Medlem
Citat:
Kan nok være. Lurer også hvordan den liten by som høneføss ble narko by?

Nei akkurat som troms ble narko distrikt, alt som går inn skal ut igjen. Men nå er det lenge sia RM har blitt nevnt i en spekulasjon, noen som har innspill der?
Citera
2023-10-23, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaffeldeig
Denne saken handler nok om steroider og nesespray
Jeg trodde også det, men jeg trodde også helt andre personer skulle bli plukket inn av politiet. Men samtidig så kan hele sjalusigreia være iscenesatt av politiet fordi de ser en sammenheng med feks bama-saken og etterforsker andre i stillhet.. samme person som kom opp med KØS før han ble arrestert skrev jo også at bama-saken hadde forgreininger fra Drammen, Hønefoss og Gjøvik eller noe sånt.
Citera
2023-10-23, 22:40
Medlem
Citat:
Dama til KØS holder på flytte ut av leiligheten de delte.
Bra for henne og barnet! Håper bare det blir varig og at hun holder barnet unna KØS.
Citera
2023-10-23, 23:52
Medlem
Citat:
Søkt litt rundt, både advokater og nevnte navn. Ene advokaten som ble bytta ut drev bla med kjøp å salg av eiendomsrett, felles for noen av de nevnte her er flere eiendommer og bil salg. Noen linker mellom enkelte, å hva var det som gjorde at SH måtte byttes ut, vet mgm2 noe som gjorde at han ikke ville ha han?

Grunnen er oppgitt til at både mgm1 og mgm2 hadde advokat fra samme firma. Så oppstår det en interessekonflikt (sånn advokatene ser det) i saken mellom mgm1 og mgm2. Da sier advokatetiske rettningslinjer at de to ikke kan ha advokater fra samme firma.
En interessekonflikt i dette tilfellet kan ikke bety annet en at mgm2 prøver å snakke seg ut samtidig som han prøver å legge skyld over på mgm1.
Citera
2023-10-24, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheManWho
Grunnen er oppgitt til at både mgm1 og mgm2 hadde advokat fra samme firma. Så oppstår det en interessekonflikt (sånn advokatene ser det) i saken mellom mgm1 og mgm2. Da sier advokatetiske rettningslinjer at de to ikke kan ha advokater fra samme firma.
En interessekonflikt i dette tilfellet kan ikke bety annet en at mgm2 prøver å snakke seg ut samtidig som han prøver å legge skyld over på mgm1.

Mgmg2 fikk oppnevnt en advokat etter denne interessekonflikten. Og denne advokaten ville han ikke ha/eller om advokaten ikke kunne ha saken. Etter det jeg har sett var denne advokaten fra Hfoss, og var involvert i flere eiendomsfirmaer.
Citera
2023-10-24, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheManWho

Skjønner, men jeg sikter til advokat nr.2 Sti*n H. Som har forbindelse til en prest***** bil. Hvorfor måtte han byttes ut?
Citera
2023-10-24, 00:31
Medlem
Citat:
Skjønner, men jeg sikter til advokat nr.2 Sti*n H. Som har forbindelse til en prest***** bil. Hvorfor måtte han byttes ut?
ahaa...glemte det siste byttet jeg. Etter å ha lest meg opp på advokatene så ser det rett og slett ut som SH ikke har kompetanse til denne saken. Han oppgitt til å kompetanse innen forettningsjuss, entepriserett og eiendomsrett. Ikke en advokat du vil ha i en komplisert draps og strafferettsak.
Ny advokat NCN derimot har tung erfaring fra profilerte og alvorlige straffesaker, og har i tillegg møteret for høyesterett om saken skulle gå så langt, noe SH ikke har.
Så jeg skjønner det byttet godt, om man bare skal se på de tørre fakta.
Citera
2023-10-24, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nn4
Samme tanker har jeg hatt. Men ble fort fortalt at prest…. Bil skulle jeg bare glemme.

Denne saken blir mer og mer forvirrende. Jeg har fulgt J*nas siden han postet innleggene på Face.
Min første tanke da var sjalusi, deretter tenkte jeg misfornøyde tidligere ansatte.
Men etter han ble drept, har det figurert så mange antakelser og ulike hypoteser. Årsaken tror jeg er at dette mordet er så «unikt» og spesielt. Om det er sjalusi på ett eller annet nivå, dop, arbeidskonflikt eller annet- det gjenstår å se. En ting er uansett sikkert- somethings rotten in the state of Denmark!
Håper flere med taus kunnskap kan bidra mer her inne, det har blitt stille fra så mange.
Citera
2023-10-24, 07:17
Medlem
Ja her er det mange ulike momenter og årsakssammenhenger. Kanskje kan det være bare sjalusi og ikke mer enn det. Men jeg tviler. Da hadde saken vært ferdig etterforsket kjapt. Det jobbes med relativt store mannskaper hos PO. Og de har fortsatt vitneavhør av nye personer. Ja denne saken er nok unik. Og kom på et uheldig tidspunkt. Og det totale bildet får kanskje ikke menigmann noengang. Jeg håper det, men man vet aldri.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in