2023-10-23, 00:06
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Nummer 1. En studie inom vetenskapen säger absolut ingenting. Ska man dra några större slutsatser krävs betydligt mer än enskilda studier. Folk som hänvisar till enskilda studier har ofta en egen bias.
Alltså studien är kass inte tu tal om det. Jag hade gjort en bättre inlämningsuppgift på 0,5 hp på tre dagar. Men materialet är väldigt bra.
Citera
2023-10-23, 00:08
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Nummer 1. En studie inom vetenskapen säger absolut ingenting. Ska man dra några större slutsatser krävs betydligt mer än enskilda studier. Folk som hänvisar till enskilda studier har ofta en egen bias.

Nummer 2. Även personer med högt IQ kan uppenbarligen bli helt koko, när det kommer till att falla in i masspsykoser.

Nummer 3. Många personer med högt IQ är högpresterande människor i yrkeslivet och har varit tvungna att ta vaccinet pga att kunna resa, antingen i tjänsten eller privat på semester. Det är inte så att alla verkligen ville ha dessa vacciner. Jag vet många som väntade in i det sista innan de var tvugna att ta det för att kunna resa i tjänsten.
Det finns flera studier i ämnet. Samtliga visar med emfas att antivaxxare är lågintelligenta. Det är i den gruppen vi sorterar dig.
Citera
2023-10-23, 10:19
Medlem
DroidBishops avatar
Låt oss säga att det är sant, så bevisar det bara att även folk med högt IQ kan göra riktigt dumma val baserat på grupptryck och utpressning. Det är ganska klart fastställt att dom med hög status har lättare att falla för dessa saker eftersom fallhöjden är större ifall dom avviker från narrativet.

De som tog vaccinet, gjorde inte ett val baserat på intelligens, endast grupptryck och falsk information. Dom tog ett val som förutsatte att expertklassen, politiker, media och det medicinindustriella komplexet talar sanning, vilket dom ju givetvis inte gör.

Nu är detta inte sant ändå, det är bara en desperat cope nu när det är så plågsamt uppenbart att vaccinet var en katastrof. Det enda man har är att försöka dra icke kausala samband mellan intelligens och vaccinstatus

Try harder. Vaxxarna är och förblir de stora förlorarna i den här historien.
Citera
2023-10-23, 10:28
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Det finns få saker som är så tragiska som när antivaxxar-patrask skall flytta målstolpar, ljuga, hitta på och förvanska för att slippa erkänna att de har fel och i stort sett betraktas som idioter. I studien som avhandlas här föreslås att de som inte vaccinerat sig eller vaccinerat sig sent är kognitivt lågfungerande.

Tror du att ovaccinerade, efter allt spott och spä dom har fått utstå, nu skulle bry sig om man i efterhand kallar dom för idioter baserat på nån tramsig studie? Självklart inte. Men om det får er vaxxinfascister att må bättre så kör hårt. Kalla oss vad ni vill. Det gör ju knappast någon skillnad. De individer, jag inkluderat, som är ovaccinerade, är generellt sett väldigt nöjda med vårat val och ångrar ingenting.
Själv anser jag att ni som fortfarande håller på och harvar om det här, är de mest sinnessvaga och patetiska människorna på planeten och visar en total brist på integritet, ödmjukhet och moral. Ni är den typ av människor som gör totalitära rörelser möjliga. De lägsta av de lägsta
Citera
2023-10-23, 10:45
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Tror du att ovaccinerade, efter allt spott och spä dom har fått utstå, nu skulle bry sig om man i efterhand kallar dom för idioter baserat på nån tramsig studie? Självklart inte. Men om det får er vaxxinfascister att må bättre så kör hårt. Kalla oss vad ni vill. Det gör ju knappast någon skillnad. De individer, jag inkluderat, som är ovaccinerade, är generellt sett väldigt nöjda med vårat val och ångrar ingenting.
Själv anser jag att ni som fortfarande håller på och harvar om det här, är de mest sinnessvaga och patetiska människorna på planeten och visar en total brist på integritet, ödmjukhet och moral. Ni är den typ av människor som gör totalitära rörelser möjliga. De lägsta av de lägsta
Att lågintelligenta antivaxxar-patrask även fortsättningsvis vill hävda att de på något obegripligt vis skulle vara smarta känns minst sagt olyckligt (sett ur deras perspektiv) när de i snart två års tid kläckt ur sig den ena felaktigheten efter den andra, gjort allt för att försöka påverka andra, ljuga, hitta på, svamla, tramsa och förvränga.

Läskunnighet verkar vara den absolut största bristen, sannolikt i kombination med en låg utbildningsnivå och ovilja att lära. En inte alltför avancerad gissning är att det är den låga kognitiva förmågan som lägger grunden till det besinningslösa och lågintelligenta antivaxxar-patraskeri vi ser exempel på nedan:

Citat:
1 på 800 lider allvarliga biverkningar av mRna sprutorna

1 på 990 av Pfizer, 1 på 662 för Moderna.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC9428332/

Vansinne!

Det skulle inte förvåna mig om forskarna av studien som TS refererat till väljer att göra en separat studie på den typen av galenpannor, där pratar vi helt klart om total avsaknad på kognitiv förmåga snarare än låg sådan. Men man förstår att de gärna ser att man slutar att uppmärksamma det i sin helhet.
Citera
2023-10-23, 10:51
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Att lågintelligenta antivaxxar-patrask även fortsättningsvis vill hävda att de på något obegripligt vis skulle vara smarta känns minst sagt olyckligt (sett ur deras perspektiv) när de i snart två års tid kläckt ur sig den ena felaktigheten efter den andra, gjort allt för att försöka påverka andra, ljuga, hitta på, svamla, tramsa och förvränga.
Ursäkta vilka var det som gjorde allt för att försöka påverka andra?
Det bedrevs storskalig häxjakt på ovaccinerade, dom fick sparken, fick böter, fick inte vistas i butiker osv osv. Massiva reklamkampanjer non stop osv. Men det var VI som försökte påverka? Herregud

Ni är proffs på projektion det må jag säga. Ta erat gift och stoppa upp i arselet
Citera
2023-10-23, 11:08
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursäkta vilka var det som gjorde allt för att försöka påverka andra?
Det bedrevs storskalig häxjakt på ovaccinerade, dom fick sparken, fick böter, fick inte vistas i butiker osv osv. Massiva reklamkampanjer non stop osv. Men det var VI som försökte påverka? Herregud

Ni är proffs på projektion det må jag säga. Ta erat gift och stoppa upp i arselet
Du menar att din låga intelligens var resultatet av att någon ställde ett krav? Du blev dum över en natt, menar du? Det var därför du var så blåst att du gick på det trams och svammel som du läst på ChildrensHealthDefense, FLCCC och hört Robert Malone sitta och fabulera om på Joe Rogan? Någon ställde ett krav på vaccinationspass för att få gå på bio och då blev du en idiot över en natt och började skrika till folk på nätet att inte vaccinera sig och sina barn? Och det rådet gav du efter att ha varit så urbota blåst att du inte klarar av att läsa? Du förlorade din kognitiva förmåga i samma ögonblick någon ställde ett krav, säger du?

Citat:
Föräldrar, skydda era barn. GE DOM INTE SPRUTAN!!!

Det är ju kontentan av det du säger. Hör du inte själv hur du låter?

Och sedan ifrågasätter du huruvida studiens författare är korrekt i sina konklusioner? Jag är benägen att hålla med författarna faktiskt, och det ligger väl lite i sakens natur att du gör allt du kan för att spå på den slutsatsen.
Citera
2023-10-23, 13:28
Medlem
Citat:
Robert Malone sitta och fabulera om på Joe Rogan?

Det finns en anledning till att såna som Joe Rogan och Malone får vara på Youtube. de ha nämligen en uppgift där.. nämligen att beljuga allmänheten med bullshits-narrativet om "lab leaks". Skulle de däremot börja säga nåt som är sant blir de utslängda på nolltid.
Citera
2023-10-23, 16:50
Medlem
Citat:
Alltså det är så sinnessjukt vad hjärntvättade de var dessa vaxxfanatiker. Tror man på vaccin kan man omöjligt vara rädd för ovaccinerade.

Eller så har man inte förstått vad ett vaccin är. Alternativt så förstod de att det kanske inte var ett vaccin trots allt?

Kolla bara på vaxxdårarna i detta program. De är ju värre foliehattar än hon som trodde på diverse "energier" under demonstrationen mot vaccinpass.

https://www.svtplay.se/video/j161RPb...ster?info=visa
För mig var det helt obegripligt att myndigheterna valde att ignorera naturlig immunitet. Majoriteten av alla som fick covid-19 innan det fanns vaccin klarade sjukdomen alldeles utmärkt och hade därefter det bästa skydd man kan få. Men detta tog myndigheter och politiker ingen hänsyn till - istället bestämde de att alla skulle genomgå vaccinering, oavsett om man behövde det eller inte.

Nästa galenskap var att de vaccinerade var rädda att bli smittade av de ovaccinerade! Som de där tanterna i SVT-debatten du länkade till. Jag såg den debatten när den sändes första gången och jag blev helt förbluffad över deras resonemang.

Jag har aldrig någonsin tidigare hört talas om ett vaccin som är så dåligt att det inte ens skyddar den som tagit vaccinet från att bli smittad, och jag blev väldigt förvånad över folk i min närhet som hade haft covid-19 och ändå tog flera vaccinsprutor för att de inte skulle få det igen...! Dumheten slog nya rekord.
Citera
2023-10-23, 16:51
Avstängd
kurt-sunes avatar
Citat:
Det finns flera studier i ämnet. Samtliga visar med emfas att antivaxxare är lågintelligenta. Det är i den gruppen vi sorterar dig.

På vilket sätt har jag lidit skada av att INTE ta vaccinet menar du?
Citera
2023-10-23, 17:54
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P71
Jag har aldrig någonsin tidigare hört talas om ett vaccin som är så dåligt att det inte ens skyddar den som tagit vaccinet från att bli smittad, och jag blev väldigt förvånad över folk i min närhet som hade haft covid-19 och ändå tog flera vaccinsprutor för att de inte skulle få det igen...! Dumheten slog nya rekord.
Ja, dumheten slår verkligen nya rekord. Fast inte åt det hållet du tror. Ni antivaxxare är helt otroliga, ni kan helt enkelt inte låta bli att häva ur er den ena idiotin och galenskapen efter den andra. Ditt inlägg ovan är inget undantag.

Ju mer ni antivaxxare bidrar med i den här tråden, desto mer ger ni forskarna av studien rätt - antivaxxare är helt enkelt inte speciellt intelligenta. Och då uttrycker jag mig snällt.
Citera
2023-10-23, 18:02
Avstängd
DenVildeSvenskens avatar
Antivaxxers är korkade foliehattar som går på allt möjligt utan källkritik. Den här videon är en klassiker vid det här laget och visar hur antivaxxare demonstrerar på söder i stockholm. Många varianter av foliehatten i urval, textat för säkerhets skull.

"Vaccinet är ett biovapen" och "medicinsk apartheid" om vaccinpassen, ja jösses, se videon och försök sen motbevisa trådstarten

https://www.youtube.com/watch?v=YZOk-VoXsXs
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in