2023-10-15, 07:16
Medlem
ThinkRightlys avatar
https://www.svd.se/a/76vqM8/emma-fra...ccineringsgrad
Citat:
En svensk forskningsrapport som undersökte skillnader mellan personer som skyndade till vaccinmottagningen så fort de hade chansen, och de som avstod vaccin mot covid-19, fick nyligen stor uppmärksamhet, även internationellt.
Forskarna visade nämligen en koppling mellan kognitiv förmåga och vaccinationsstatus.

Studien utgick från de test som utförs vid mönstring inför den allmänna värnplikten. De ger en bild av individens kognitiva förmåga genom att mäta logiskt tänkande, verbal och spatial förmåga samt teknisk förståelse. Testresultaten kopplades sedan till vaccinationsstatistik från Folkhälsomyndigheten.

Totalt inkluderade undersökningen ungefär 750 000 män och 3 000 kvinnor födda mellan 1962 och 1979. Analyserna visade att det fanns en tydlig positiv koppling mellan högre kognitiv förmåga och covidvaccinering. Och skillnaden i vaccinations*grad mellan individer med de högsta respektive lägsta resultaten på de kognitiva testerna var stor.
Har alltid tyckt att coronavaccinet var ett intelligenstest och nu bekräftades det.
Varför är så många dumma i huvudet? Kan man göra något åt problemet?

Eller jag vet varför så många är så dumma. Det är för att dumma inte dör i lika hög utsträckning som förut i tiden.
Men det var i alla fall en del dumma som dog när de inte tog vaccinet.
Citera
2023-10-15, 07:44
Medlem
DenVildeSvenskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThinkRightly

Har alltid tyckt att coronavaccinet var ett intelligenstest och nu bekräftades det.

Eller jag vet varför så många är så dumma. Det är för att dumma inte dör i lika hög utsträckning som förut i tiden.

FN har väl också bekräftat det så ja, det stämmer även om jag inte vill använda "idioter" på mina medmänniskor som ligger lite efter.
Citera
2023-10-15, 07:55
Medlem
devilsdecks avatar
Citat:

Anledningen till att intelligenta vaccinerade sig oftare har inget samband med att det skulle vara smart att vaccinera sig, utan vi som vaccinerade oss har högre lön, och reser i större utsträckning än de som har lägre lön/lägre IQ och tvingades således att vaccinera oss. Vi reser i jobbet och semestrar mer frekvent än fattiga.

Att jag vaccinerade mig ångrar jag djupt, men som jag ser det tvingades jag, och jag insåg inte riskerna men det var få som gjorde det. Jag har vaccinerat mig 5 ggr. Hade vi blivit informerade om de långsiktiga biverkningarna så är det inte heller säkert att jag inte vaccinerat mig. Jag hade inget val.
Citera
2023-10-15, 07:59
Medlem
Citat:

Precis så... när du läser en artikel någonstans... simma lugnt, reflektera och bedöm sanningshalten. Det här är inget snabbtest inför lumpen så det är ingen överhängande brådska. Kanske göra lite research... finns det liknande trådar inlägget passar i eller är det värt att skapa en ny tråd?

Ungefär som när det presenteras en helt ny vaccinteknologi Big Pharma vill sälja oss pga en influensa... samma sak där. Läs på lite och bedöm situationen. Återigen... det är inget beslut du måste ta på några sekunder som vid ett test vid mönstringen (personligen ville jag få lumpen avklarad så fort som möjligt... gissa om jag gjorde mitt bästa på testerna ).

De som avstod vaccinering var beredda att betala ett pris för det (sparken från sina jobb, andra kunde inte resa, gå på bio, gå på restaurang eller andra tillställningar som krävde vaccinpass. För att inte tala om det sociala priset att bli stämplad som "antivaxxer"). De som var tveksamma till att vaccinera sig är ofantligt mer pålästa i vaccinfrågan än de som inte brydde sig och bara lät sig injiceras... oavsett hur pojkar presterade på ett snabbtest inför lumpen.

Jag känner folk som lade mer tid på att undersöka vilket skal till mobiltelefonen som skulle köpas in än att läsa på om den nya teknologin mRNA-vaccin. De flesta vaccinerade jag känner visste inte ens att Covid19-"vaccinet" de fick skiljer sig markant från alla andra vaccin de någonsin tagit tidigare.
Citera
2023-10-15, 08:35
Medlem
Är inte generellt emot vacciner, tvärtom är det kanske en av människans bästa uppfinningar. Det jag är skeptisk till är hur vaccin hetsas fram under pågående pandemi. Det ger inte tid för adekvata kliniska prövningar. Ett vaccins effekter (och bieffekter) kan inte utvärderas korrekt förrän efter flera år. Detta var dessutom en förhållandevis mild pandemi i historisk jämförelse varför åtgärderna borde vara anpassade och inte överdrivna. Värt att komma ihåg Pandemrix som togs fram snabbt under svininfluensan och gav många narkolepsi. Är jag en idiot för att jag tänker så får jag väl vara det.
Citera
2023-10-15, 09:24
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Notera att de säger "högre kognitiv förmåga" istället för "hög kognitiv förmåga".
Det handlar alltså enbart om att gruppen med ett IQ i mitten på bellkurvan är mer lättpåverkad av grupptryck än dom i den lägre spannen.
Artikelförfattare försöker trolla bort begreppet grupptryck genom att skriva "nudging".
Man skulle kunna göra en liknande studie rörande om vilka som är mer lättpåverkade av reklamfilmer och få ett liknande resultat.
Medelmåttor är helt enkelt den grupp som påverkas lättast av grupptryck och har högst tilltro till auktoriteter.

Studien visar även att de med hög kognitiv förmåga har lägre vaccinationsgrad än gruppen i mitten på bellkurvan.
Alltså, en person med 130 IQ har lägre vaccinationsgrad än en person med 100 IQ.
Man kan ju fråga sig varför man väljer att utelämna detta?
Att arbetslösa Mohammed från Husby är mindre benägen att vaccinera sig än lastbilschauffören Conny från Upplands Väsby kan väl knappast vara en nyhet.
Relativ intelligens är ganska ointressant, smartast i Rinkeby, kåtast i Kungsängen.
Citera
2023-10-15, 09:30
Medlem
Ghastens avatar
Dem få som jag vet inte tog vaccinet. Det är personer jag har väldigt lite kontakt eftersom deras intelligens och hjärnkapacitet är väldigt låg.
Citera
2023-10-15, 09:32
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghasten
Dem få som jag vet inte tog vaccinet. Det är personer jag har väldigt lite kontakt eftersom deras intelligens och hjärnkapacitet är väldigt låg.

Men dom kan uttrycka sig i tal och skrift?
Citera
2023-10-15, 09:37
Medlem
FriendlyNo1s avatar
Fast idag så ångrar väl dom flesta att dom tog vaccinet? Man ser ju inte ovaccinerade bli sjuka, det är bara tvärtom.
Citera
2023-10-15, 09:57
Avstängd
Citat:

Att sitta och kalla andra dumma/idioter samtidigt som du inte ens förstår vad ett "intelligenstest" faktiskt testar (endast Abstrakt Logik) och inte heller förstår du att försvarsmakten aldrig haft ett liknande test utan enbart ett "lämplighetstest" för olika roller, gör dig till en invalideras nivå av efterblivenhet.

Sådana som du borde registreras och aldrig få göra något viktigt i samhället som exempelvis att få rösta ellet skaffa barn.

Ja jag är vaccinerad så du kan lägga ner det infantila angreppet direkt...

Dina föräldrar skämms nog ögonen ur sig bara de tänker på dig.
Citera
2023-10-15, 09:57
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:

Ja det var det verkligen, men inte på det sätt du tror.

Citat:
Skulle jag vara dum i huvudet som INTE tog vaccinet? Hur menar du nu? Verkar jag död eller eller har jag lidit skada på något sätt?

Citat:
Den som har en hjärna att tänka förstod tidigt att döda MED covid var ganska ointressant rent statistiskt när överdödligheten var oförändrad och medelåldern på de som dött med covid var norr om 80 år.

Citat:
Folk har alltid dött. Smarta som dumma och så kommer det att förbli. Det har inget med ta specifika experimentella vacciner att göra.
Citera
2023-10-15, 10:03
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyaHenrikss
Så man ska ta ALLA vaccin som erbjuds även om man inte behöver dom?
Annars är man en antivaxer?

Alla som missbrukar ordet "antivaxxer" för att en person inte tagit ett specifikt vaccin är de hjärntvättade och medlemmar i covidsekten.

Ja det är en sekt och sannolikt världens största sekt någonsin. Nej de flesta behövde inte dessa vacciner och i synnerhet inte om man redan haft sjukdomen, vilket de flesta redan haft långt innan det ens fanns några vacciner att tillgå.

Denna Emma Tokfrans borde hålla klaffen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in