Citat:
Ursprungligen postat av
ThinkRightly
https://www.svd.se/a/76vqM8/emma-fra...ccineringsgrad
Har alltid tyckt att coronavaccinet var ett intelligenstest och nu bekräftades det.
Varför är så många dumma i huvudet? Kan man göra något åt problemet?
Eller jag vet varför så många är så dumma. Det är för att dumma inte dör i lika hög utsträckning som förut i tiden.
Men det var i alla fall en del dumma som dog när de inte tog vaccinet.
Precis så... när du läser en artikel någonstans... simma lugnt, reflektera och bedöm sanningshalten. Det här är inget snabbtest inför lumpen så det är ingen överhängande brådska. Kanske göra lite research... finns det liknande trådar inlägget passar i eller är det värt att skapa en ny tråd?
Ungefär som när det presenteras en helt ny vaccinteknologi Big Pharma vill sälja oss pga en influensa... samma sak där. Läs på lite och bedöm situationen. Återigen... det är inget beslut du måste ta på några sekunder som vid ett test vid mönstringen (personligen ville jag få lumpen avklarad så fort som möjligt... gissa om jag gjorde mitt bästa på testerna

).
De som avstod vaccinering var beredda att betala ett pris för det (sparken från sina jobb, andra kunde inte resa, gå på bio, gå på restaurang eller andra tillställningar som krävde vaccinpass. För att inte tala om det sociala priset att bli stämplad som "antivaxxer"). De som var tveksamma till att vaccinera sig är ofantligt mer pålästa i vaccinfrågan än de som inte brydde sig och bara lät sig injiceras... oavsett hur pojkar presterade på ett snabbtest inför lumpen.
Jag känner folk som lade mer tid på att undersöka vilket skal till mobiltelefonen som skulle köpas in än att läsa på om den nya teknologin mRNA-vaccin. De flesta vaccinerade jag känner visste inte ens att Covid19-"vaccinet" de fick skiljer sig markant från alla andra vaccin de någonsin tagit tidigare.