Flashback bygger pepparkakshus!
2023-10-28, 17:52
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
Det där torde vara sista ordet i diskussionen om huruvida covid-sprutorna har innehållit hemliga ingredienser eller ej. "Miljontals random DNA-fragment" lär ju knappast ha stått på innehållsförteckningen, om vi säger så.
Wow, ointelligenta antivaxxare som sprider lögner och skitprat på sociala medier för att de inte har den vetenskapliga kompetens som behövs för att inse att de blir grundlurade, faller det under begreppet "låg kognitiv förmåga" månn tro? Och det där struntpratet har du gått på som vanligt?

Idioten i videon:
Citat:
DNA of cells that got transfected with the vaccine mix this is just the way it works we do this in the lab all the time we take pieces of DNA we mix them up with a A lipid complex like the fizer uh vaccine is in we pour it onto cells and and a lot of it gets into the cells and a lot of it gets into the DNA of those cells and it becomes a permanent fixture of the cell it's not just a temporary um a temporary thing it is in that cell and all of its progyny from now on forever more amen so that's why I'm kind of alarmed about this DNA being in the vaccine it's it's it's different from RNA because it can be permanent this is a real Hazard for genome modification

Bahahahahahaaaa, nu får du tamejsjutton sluta att spraya forumet med den där typen av humor...jag....k....an....kn....kna....ppt....annn ....das...bahahahaaaa. Åh herrejädrar, det han säger är att man kan genmodifiera någon genom att ge någon en puss. Bahahahhaaaaaaa... och vi pratar inte ens om DNA, utan om fragment av DNA.

Problemet är som vanligt att ni inte vet vad ni pratar om utan får allt trams från sociala medier där någon tolkat en studie eller påstått något som de läst eller hört. Ni har inte förmågan att tolka själva. Det är DÄR ni brister och det är DÄR det framgår att ni har låg kognitiv förmåga - ni är idioter, helt enkelt.

Och, ja, man hittade spårämnen från DNA i Pfizers vaccin och det finns med i alla rapporter till FDA (som också konfirmerat att nivåerna ligger inom toleransen). Rent konkret är det fragment från den vektor som används för att framställa RNA. För den som undrar är det DNA-fragment från E. Coli-bakterier. Om du som det rejält fläskiga antivaxxar-patrask du är fått för dig att idioten Buckholts har rätt när han säger att DNA-fragment kan resultera i genmodifiering, jag har förklarat saken för er okunniga för länge sedan:

Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Jag tar det igen:
Nej, det sker ingen genmanipulation.
Nej, det är inte vetenskapligt bevisat att det "ändrar DNA".
Nej, det förstörs inga kromosomer.
Nej, det finns inget belägg för att det skulle ge "progressivt intensivare, värre hjärnproblem".

Du vet inte vad du talar om. Att RNA genomgår en reverse transcripatase i cellens nukleus, det betyder INTE att cellens genome (DNA) ändras. Notera att jag säger inte att det SKULLE kunna ske (rent historiskt har det skett med ett antal av de virus vi smittats av genom årtusenden), men skillnaden är att i vaccinet har man plockat bort virusets förmåga att integrera DNA vid en reverse transkriptase. Rent konkret är det enzymet integrase som plockats bort ur det RNA som vaccinet levererar. Så det som skett med tidigare virus (att DNA lyckats integreras med cellens DNA) beror således på att viruset tillhandahållit det integrase som krävs.

Studien som du refererar till påtalar således med all önskvärd tydlighet att man INTE påvisat att det DNA som avses integrerats med cellens genome.

Ok? Är vi klara nu? Bra! Då kan vi sluta låtsas som (och ljuga ihop trams) att studien visar att virusets DNA kan ändra cellens DNA. Det gör studien INTE.

Herregud...

PS.
När du blir naturligt infekterad av SARS-CoV-2 har viruset det integras som krävs för att ändra ditt DNA. DÅ kan du bli genmanipulerad. Det funkar inte så vid vaccination.

Det där torde vara sista ordet i diskussionen om huruvida antivaxxar-patrask har låg kognitiv förmåga eller ej...
Senast redigerad av korrektamund0 2023-10-28 kl. 17:55.
Citera
2023-10-28, 18:15
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Du var uppenbarligen helt ovetande om data-analysen över födelsetal i 18 europeiska länder. Och du var tydligen även helt ovetande om att det i VAERS har rapporterats fler fertilitetsrelaterade biverkningar sen 2021, än under senaste 30 åren. Om du hade känt till dom här två sakerna, som jag nu informerat dig om, så hade du aldrig hävdat att det inte finns några tecken på att covid-sprutorna påverkat kvinnors fertilitet. (Jag noterar att du åtminstone inte opponerar dig mot att VAERS-datan är ett sådant tecken, vilket är klokt av dig att avstå ifrån.)

Det var vad hela diskussionen gällde, och jag informerade dig om två saker du uppenbarligen inte kände till. Nu vill du grotta ner dig i en diskussion om diverse detaljer runt detta. Jag tycker att det är kul att du har passion för ämnet, men vi kanske har kapat tråden med den här utvikningen tillräckligt många sidor nu. (Sjysst av mod som låtit oss hållas för övrigt. )

Om du önskar ha en djupare diskussion i ämnet covid-sprutorna och fertilitet så kan du förslagsvis svara på något av mina inlägg i den här tråden:
(FB) Barnafödande faller kraftigt efter massvaccineringen.

Det brukar anses som ett tecken på intelligens att kunna ändra sin ståndpunkt i takt med att man får reda på ny information. Ta den här nya kunskapen och låt den vidga dina vyer. Jag har hjälpt dig på traven en bit. Resten av jobbet får du göra själv. Lycka till!
Nej, det finns ingen "data-analys" som visar att "covid-sprutorna påverkat kvinnors fertilitet". Det finns ÖHT ingenting som ens antyder något sådant. Det finns däremot studier som visar raka motsatsen. MÅNGA studier, dessutom. Jag har länkat till flera stycken.

Ja, jag har vid flertalet tillfällen tillhandahållit information i ämnet "VAERS" så att även ni utan kunskaper i ämnet skall slippa göra bort er genom att tro att det som rapporteras till VAERS är något som per definition är orsakat av något COVID-vaccin. Ett tips är att du söker på FB. Klicka på Avancerad Sökning och använd "VAERS" som sökord och "korrektamund0" som författare så skall du se att du får fram en hel del matnyttigt. Mot den bakgrunden: Nej, att något rapporteras i VAERS är inte ett tecken på att "covid-sprutorna påverkat kvinnors fertilitet". Man måste väl sannolikt ha bedrövligt låg kognitiv förmåga för att tro något dylikt. Eller vara idiot, för att tala klarspråk.

Den allt mer kittlande frågan är hur någon kan vara så urbota ointelligent att man inte ens klarar av att sätta sig in i vad VAERS är och hur det fungerar? Där finns det material för en hel armé av forskare, skulle jag säga.
Senast redigerad av korrektamund0 2023-10-28 kl. 18:18.
Citera
2023-10-28, 19:32
Medlem
Citat:
Wow, ointelligenta antivaxxare som sprider lögner och skitprat på sociala medier för att de inte har den vetenskapliga kompetens som behövs för att inse att de blir grundlurade, faller det under begreppet "låg kognitiv förmåga" månn tro? Och det där struntpratet har du gått på som vanligt?

Idioten i videon:

Bahahahahahaaaa, nu får du tamejsjutton sluta att spraya forumet med den där typen av humor...jag....k....an....kn....kna....ppt....annn ....das...bahahahaaaa. Åh herrejädrar, det han säger är att man kan genmodifiera någon genom att ge någon en puss. Bahahahhaaaaaaa... och vi pratar inte ens om DNA, utan om fragment av DNA.

Problemet är som vanligt att ni inte vet vad ni pratar om utan får allt trams från sociala medier där någon tolkat en studie eller påstått något som de läst eller hört. Ni har inte förmågan att tolka själva. Det är DÄR ni brister och det är DÄR det framgår att ni har låg kognitiv förmåga - ni är idioter, helt enkelt.

Och, ja, man hittade spårämnen från DNA i Pfizers vaccin och det finns med i alla rapporter till FDA (som också konfirmerat att nivåerna ligger inom toleransen). Rent konkret är det fragment från den vektor som används för att framställa RNA. För den som undrar är det DNA-fragment från E. Coli-bakterier. Om du som det rejält fläskiga antivaxxar-patrask du är fått för dig att idioten Buckholts har rätt när han säger att DNA-fragment kan resultera i genmodifiering, jag har förklarat saken för er okunniga för länge sedan:

Det där torde vara sista ordet i diskussionen om huruvida antivaxxar-patrask har låg kognitiv förmåga eller ej...
Hehe... fortsätt låtsas att mRNA-vaccin som distribueras via LNP är samma sak som gamla proteinbaserade vaccin. Det är för mig roande att observera hur du desperat ägnar dig åt "damage control". Tack för dopaminet! 😀
Citera
2023-10-28, 19:59
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:

Idioten i videon:

"Wow" var ordet. Gå inte upp i limningen helt nu bara.

Citat:
Nej, det finns ingen "data-analys" som visar att "covid-sprutorna påverkat kvinnors fertilitet". Det finns ÖHT ingenting som ens antyder något sådant. Det finns däremot studier som visar raka motsatsen. MÅNGA studier, dessutom. Jag har länkat till flera stycken.

Ja, jag har vid flertalet tillfällen tillhandahållit information i ämnet "VAERS" så att även ni utan kunskaper i ämnet skall slippa göra bort er genom att tro att det som rapporteras till VAERS är något som per definition är orsakat av något COVID-vaccin. Ett tips är att du söker på FB. Klicka på Avancerad Sökning och använd "VAERS" som sökord och "korrektamund0" som författare så skall du se att du får fram en hel del matnyttigt. Mot den bakgrunden: Nej, att något rapporteras i VAERS är inte ett tecken på att "covid-sprutorna påverkat kvinnors fertilitet". Man måste väl sannolikt ha bedrövligt låg kognitiv förmåga för att tro något dylikt. Eller vara idiot, för att tala klarspråk.

Den allt mer kittlande frågan är hur någon kan vara så urbota ointelligent att man inte ens klarar av att sätta sig in i vad VAERS är och hur det fungerar? Där finns det material för en hel armé av forskare, skulle jag säga.

Djupa andetag nu. Djupa andetag.
Sätt dig i lotusställning på golvet och meditera över Anders Tegnell och Agnes Wold.

Som jag sa: Om du vill fördjupa dig i det här sidoämnet så tar vi det i tråden där det hör hemma:

Svara gärna på något av mina inlägg där, så får du svar av mig senare i veckan.

Men nu tar vi helg tycker jag. Fredens!
Citera
2023-10-28, 22:17
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
"Wow" var ordet. Gå inte upp i limningen helt nu bara.

Djupa andetag nu. Djupa andetag.
Sätt dig i lotusställning på golvet och meditera över Anders Tegnell och Agnes Wold.

Som jag sa: Om du vill fördjupa dig i det här sidoämnet så tar vi det i tråden där det hör hemma:

Svara gärna på något av mina inlägg där, så får du svar av mig senare i veckan.

Men nu tar vi helg tycker jag. Fredens!
Just när man trodde att nivån av självinsikt och vilja att bevisa sin ointelligens för omvärlden hade nått den absoluta botten, så kommer du och drar till med det här dravlet? Åh herrejäklar...

Nej, VAERS är inte en databas över konstaterade biverkningar. Nej, det finns inga tecken som tyder på att COVID-vaccin orsakar minskad fertilitet. Nej, en bloggande antivaxxar-patraskare är inte en trovärdig källa annat än för andra ointelligenta antivaxxar-patraskare. Ja, det finns massor av forskning som pekar på samma sak - det finns ingenting som tyder på att COVID-vaccin orsakar minskad fertilitet.

Citat:
Conclusion
Based on the studies published so far, there is no scientific proof of any association between COVID-19 vaccines and fertility impairment in men or women.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC9464596/

Det finns inte ETT enda bevis eller trovärdigt tecken på att COVID-vaccin påverkar fertilitet negativt, men du sitter här som ett jävla mongo och fortsätter att hävda motsatsen baserat på en privat blogg? Hahahaha, och allt detta har du kokat ihop i en tråd som avhandlar huruvida antivaxxare har lägre kognitiv förmåga än andra? Hahaha, fattar du inte hur sjukt kul det här är? Och det är DU som bidrar med komiken!!!!
Citera
2023-10-29, 04:02
Medlem
Citat:
Haha, du är rolig faktiskt.

Du skulle länka en källa som kan styrka din teori om att Bradford Hills "temporality" kriterium enbart kan appliceras på individnivå. Samt att det här på något sätt skulle vara kopplat till "ecological fallacy".

Istället skriver du en till vägg med ord om massa annat gunk. Snacka om att slösa bort tid. Mest din egen tid dock.

Att du har blivit golvad av mig i tråden kan alla se. Vill du ha mer bevisning? Det ska du få.

''In order to determine whether ecological hypotheses generated by group-level analyses are true for individuals, individual-level data must be collected. For causal inference, individual data are required to account for population heterogeneity and confounding bias''

https://www.britannica.com/science/ecological-fallacy

Du behöver alltså individuell data, vilket är det jag har tjatat om.

Bradford hill kriterierna används för kausal inferens (causal inference) när du har individuell data.

https://www.usablebuildings.co.uk/Us...llCriteria.pdf

Dags att erkänna dig besegrad? Din gröngöling. Att tro att du kan läxa upp en kompetent statistiker är skrattretande!

Du har blivit förnedrad i den här tråden... dags att lämna med svansen mellan benen tycker jag.
Senast redigerad av Trollkarlspelle 2023-10-29 kl. 04:05.
Citera
2023-10-29, 12:29
Mundo är tillbaka. Det trodde jag inte. Trodde det var en avslutad psy-op. Men men det kanske är dags för en ny runda. Nya lockdowns och nya hot mot ovaccinerade.
Citera
2023-10-29, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dick-Jerker
Hehe... fortsätt låtsas att mRNA-vaccin som distribueras via LNP är samma sak som gamla proteinbaserade vaccin. Det är för mig roande att observera hur du desperat ägnar dig åt "damage control". Tack för dopaminet! 😀

Vet inte om roande är ordet jag själv skulle använda. Patetiskt kanske? Projiceringen på "anti-vaxxers" och en slags vansinnig smutskastning av personer som korkade och "patrask" är förstås att föredra istället för att se sig själv i spegeln. Blir inte förvånad om anti-vaxxers måste bli farliga massmördare snart eller något i den stilen. Erkänna för sig själv att man deltagit i en kampanj som utmynnade i massdöd och skador blir nog svårt.
Citera
2023-10-30, 12:41
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belowmepls
Vet inte om roande är ordet jag själv skulle använda. Patetiskt kanske? Projiceringen på "anti-vaxxers" och en slags vansinnig smutskastning av personer som korkade och "patrask" är förstås att föredra istället för att se sig själv i spegeln. Blir inte förvånad om anti-vaxxers måste bli farliga massmördare snart eller något i den stilen. Erkänna för sig själv att man deltagit i en kampanj som utmynnade i massdöd och skador blir nog svårt.
Ja visst är det "patetiskt" med personer som stöder sig på fakta och konsekvent hänvisar till empiri och vetenskap? Det måste vara såå hemskt för er. Nä, tacka vet jag folk som går på vad skit som helst, sprider lögner och desinformerar i någon form av desperat försök att hota och påverka folk med morbida föreställningar om allt från tentakelmonster och magnetiska överarmar till gummi i ådrorna och hjärtstartare som påstås sättas upp överallt för att rädda livet på idioterna som blivit vaccinerade och nu skall avlida i drivor på gator och torg - DÄR snackar vi hyggligt och intelligent folk som kommit fram med just DE hypoteserna.

Hörrdu, kan inte du kryssa för i listan nedan vad som direkt reflekterar vad de "hyggliga och intelligenta" bidragit med på Flashback och se om du hittar något som "massmördare" fnulat ihop? Eller tycker du kanske att "korkad" är en bättre beskrivning på dem som suttit på det här forumet och faktiskt givit uttryck för att skiten nedan skulle vara sann?

Det finns en anledning till att studien i TS initiala inlägg föreslår en låg kognitiv förmåga hos personer som väljer att inte vaccinera sig. Men de har väldigt svårt att kännas vid det resultatet, det får man säga...
Senast redigerad av korrektamund0 2023-10-30 kl. 12:45.
Citera
2023-10-30, 12:44
Medlem
Jag känner mig som en idiot som tog vaccinet trots att jag är under 65. Man tar alltid en risk och många verkar ha fått hjärtproblem.
Citera
2023-10-30, 12:46
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sillpower
Jag känner mig som en idiot som tog vaccinet trots att jag är under 65. Man tar alltid en risk och många verkar ha fått hjärtproblem.
Är det så? Har du läst det på någon websida för desinformation eller har du hört det från någon fantasifull skribent här på Flashback?
Citera
2023-10-30, 12:48
Medlem
Citat:
Är det så? Har du läst det på någon websida för desinformation eller har du hört det från någon fantasifull skribent här på Flashback?

Allt läkemedel har potentiella biverkningar. Man får ju försöka avgöra om risken vid covid är större, och det tycks inte vara det för yngre människor som inte tillhör någon riskgrupp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in