Citat:
Ursprungligen postat av
Matipa
Nu är jag inte insatt i marknaden i andra städer än Stockholm. Men av intresse så tittar jag på andra områden, är det någon som förstår vad som händer i Göteborg och kranskommunerna?
Jag tycker mig se att priserna är rejält uppblåsta i några av kranskommunerna. Betalade man extra för att pendla in i Göteborg eller är det något jag missat? Ser ut som det är svårt att sälja nu i alla fall. Några objekt som varit ute o snart ett år där säljaren försökt sänka priset men det inte blir sålt ändå.
Sist jag pekade ut vilka områden jag pratade om i forumet så fick jag mitt inlägg raderat. Så nu får ni som är intresserade söka själva.
Bubbla säger jag.
Vet inte riktigt vad du kollar på (brf lr villor). Angående villor så är dessa väldigt få och betingar ett ganska högt pris. Låt oss för enkelheten kalla dom 1%-are.
Villor i Göteborg finns typ i kungs ladugård, Änggården och Örgryte.
Anledningen till att kranskommunerna går bättre är nog bristen av pengar och det faktum att skolorna och tryggheten i Gbg börjar tappa. Och vill du ha en riktig trädgård så är det inte i Gbg du kikar. Kanske Hovås.