2023-10-20, 16:40
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Jag tror han hade en medhjälpare.
Aldrig att Mr P klarade allt detta ensam, han fick hjälp att flytta kroppen och arrangera mordplatsen och känner sig därför säker på att klara sig.
Mycket möjligt att han lejde någon pundare att stöka till det för 10.000kr.
Troligen satte han sin medhjälpare i en ordentlig rävsax.

PAJ behövde ingen hjälp, skogspartiet var ju i direkt anslutning till grusvägen där hon överfölls.
Det fanns släpspår om jag inte minns fel.
Att dra av byxorna på sitt offer klarar vilken mördare som helst. Samma sak med hunden, PAJ lockade på Laban, dödade honom med ett stick i nacken och placerade honom intill Eva. Han behövde ingen medhjälpare till det. Han var tvungen att få tyst på hunden så fort som möjligt eftersom den sprang runt och skällde högt.

Sannolikheten för att Eva-mordet begicks av en ensam GM är 99% som jag ser det.
Det finns ingen mördare som frivilligt drar in någon utomstående, helt oskyldig, i efterarbetet av ett sånt här bestialiskt mord. Nej.
Citera
2023-10-21, 14:09
Medlem
Pudelfrillans avatar
Efter att ha stött och blött ett flertal tänkbara GM under flera år nu så har jag slutligen landat i att PAJ måste vara GM.
Det som avgör är att allt, precis ALLT pekar mot honom och ingen annan.
GM måste ha avsatt sitt DNA på Eva's byxor för att kunna få av dom, även på skorna och på hunden.
Det var givetvis därför PAJ hävdade att han var Eva's "pojkvän", för att kunna förklara ev. spår på t.ex. byxorna, byxknappen, trosor, skor etc.
Citera
2023-10-21, 14:15
Medlem
Handfatstrallarens avatar
Pudelfrillan från 2023-10-18, 12:28 länk
Jag tror Svenska Fall har rätt när dom pekar ut PAJ som Eva's baneman.
Jag tror istället att de nya uppgifterna som varit okända för allmänheten fram till Veckans brott säsong 13 avsnitt 10 den 20 december 2016 är viktiga.

https://thetvdb.com/series/veckans-brott/episodes/5848825

LÄNK
Evafallet i ”Veckans brott”
PUBLICERAD 20 DECEMBER 2016
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/evafallet-i-veckans-brott
I kvällens program diskuterar Camilla Kvartoft och Leif GW Persson både om kända omständigheter kring mordet och det nya uppgifterna som varit okända för allmänheten fram till nu.
Jag tänker på de nya uppgifterna om ”prydligt”.

Joe Blow från 2016-12-21, 19:35 länk
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Rätta mig om jag har fel men visst var uppgiften som LGWP igår sladdrade ur sig att Evas kläder låg prydligt ihopvikta en bit ifrån kroppen något som inte kommit till offentligheten tidigare?
Evas kläder låg prydligt ihopvikta en bit ifrån kroppen
Vidje från 2016-12-21, 19:49 länk
Citat:
Ursprungligen postat av Vidje
Det där med kläderna sa ju nästan Anneli också, jag fick en känsla av det när hon inte sa att dom låg slängda på sidan om.
Det där med kläderna sa ju nästan Anneli också
echoesofglory från 2016-12-28, 18:09 länk
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
De uppställda skorna och prydligt ihopvikta kläderna är en intressant detalj som inte diskuterats så mycket. Vilka är så ordningsamma? Militärer har disciplin. Hade inte P gått en officersutbildning? Finns andra teorier? Skulle en främling ställa sig och vika ihop kläder efter ett mord?
De uppställda skorna och prydligt ihopvikta kläderna är en intressant detalj som inte diskuterats så mycket.
Vilka är så ordningsamma?
De som har OCD – Tvångssyndrom är så ordningssamma!

”När du har tvångssyndrom måste du tänka på ett visst sätt eller göra vissa saker på ett speciellt sätt. Annars får du ångest eller tror att någonting hemskt kommer att hända.”

Jag tror Veckans brott och LGWP har rätt med de nya uppgifterna om ”prydligt”.

Prydlig ordning, inre kaos.

GN är min favorit till att vara Eva's baneman.

Se själva hur ”prydligtGN har det runt och omkring sig.

Senast redigerad av Handfatstrallaren 2023-10-21 kl. 14:18.
Citera
2023-10-21, 14:36
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handfatstrallaren
Pudelfrillan från 2023-10-18, 12:28 länk
Jag tror Svenska Fall har rätt när dom pekar ut PAJ som Eva's baneman.
Jag tror istället att de nya uppgifterna som varit okända för allmänheten fram till Veckans brott säsong 13 avsnitt 10 den 20 december 2016 är viktiga.

https://thetvdb.com/series/veckans-brott/episodes/5848825

LÄNK
Evafallet i ”Veckans brott”
PUBLICERAD 20 DECEMBER 2016
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/evafallet-i-veckans-brott
I kvällens program diskuterar Camilla Kvartoft och Leif GW Persson både om kända omständigheter kring mordet och det nya uppgifterna som varit okända för allmänheten fram till nu.
Jag tänker på de nya uppgifterna om ”prydligt”.

Joe Blow från 2016-12-21, 19:35 länk
Evas kläder låg prydligt ihopvikta en bit ifrån kroppen
Vidje från 2016-12-21, 19:49 länk
Det där med kläderna sa ju nästan Anneli också
echoesofglory från 2016-12-28, 18:09 länk
De uppställda skorna och prydligt ihopvikta kläderna är en intressant detalj som inte diskuterats så mycket.
Vilka är så ordningsamma?
De som har OCD – Tvångssyndrom är så ordningssamma!

”När du har tvångssyndrom måste du tänka på ett visst sätt eller göra vissa saker på ett speciellt sätt. Annars får du ångest eller tror att någonting hemskt kommer att hända.”

Jag tror Veckans brott och LGWP har rätt med de nya uppgifterna om ”prydligt”.

Prydlig ordning, inre kaos.

GN är min favorit till att vara Eva's baneman.

Se själva hur ”prydligtGN har det runt och omkring sig.

Ja GN är också en bra kandidat, helt klart.
Han har råstyrkan, galenskapen/ den psykiska ohälsan och var/är dessutom missbrukare.
En påverkad GN kan även ha tagit fel på systrarna.
Att GN bor i direkt anslutning till platsen där Eva och Laban släpptes av gör också att varningsklockorna ringer. Cyklisten kom dessutom från det hållet.

Du gör det svårt Handfatstrallaren, nåja det är en av dom, antingen PAJ eller GN. Det mesta pekar på PAJ anser jag men frågan är om han har "psyket och personligheten"?
Det här öppnar för GN + att han bodde/bor där Eva släpptes av, tillfället uppenbarade sig.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2023-10-21 kl. 14:41.
Citera
2023-10-22, 10:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Ja GN är också en bra kandidat, helt klart.
Han har råstyrkan, galenskapen/ den psykiska ohälsan och var/är dessutom missbrukare.
En påverkad GN kan även ha tagit fel på systrarna.
Att GN bor i direkt anslutning till platsen där Eva och Laban släpptes av gör också att varningsklockorna ringer. Cyklisten kom dessutom från det hållet.

Du gör det svårt Handfatstrallaren, nåja det är en av dom, antingen PAJ eller GN. Det mesta pekar på PAJ anser jag men frågan är om han har "psyket och personligheten"?
Det här öppnar för GN + att han bodde/bor där Eva släpptes av, tillfället uppenbarade sig.

GN hade nog haft mycket att förklara, möjligen har han alibi då modern hade namnsdag samma dag som Eva mördas.
Inte omöjligt att hans kusiner från Gotland var på besök den helgen med tanke på tatueringen.
GN gör sin tatuering 27 år efter mordet, precis lika gammal som Eva blev.
Evas begravning var som jag förstår den 16e Oktober 1987. 3 veckor efter mordet, samma dag som GN publicerar sin tatuering, kl 23.30 på kvällen 27 år senare.
Mycket möjligt en slump.
Eller så var mordet planerat ända sedan 1986, därav tatueringen som han velat göra i 28 år.
Cyklisten kom ju dessutom från Limstahållet.
Startar man på toppen av Limstabacken så får man en väldans fart utför, vilket skulle förklara att cyklisten nätt och jämnt krockar med hundvittnet längre ner på gatan, precis där man tar upp mot Kontorsvägen.
Självklart kan Mr P ha tagit samma väg förbi GNs hus den kvällen om han skuggade Beriths bil.
Förmodligen gick det lika snabbt att cykla genom stan som det tog för BÅ och Eva att ta bilen, det är mestadels utför från Björsta ända fram till Limstakorset.
Senast redigerad av BerraSWE 2023-10-22 kl. 11:22.
Citera
2023-10-22, 12:05
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
GN hade nog haft mycket att förklara, möjligen har han alibi då modern hade namnsdag samma dag som Eva mördas.
Inte omöjligt att hans kusiner från Gotland var på besök den helgen med tanke på tatueringen.
GN gör sin tatuering 27 år efter mordet, precis lika gammal som Eva blev.
Evas begravning var som jag förstår den 16e Oktober 1987. 3 veckor efter mordet, samma dag som GN publicerar sin tatuering, kl 23.30 på kvällen 27 år senare.
Mycket möjligt en slump.

Nej begravningen var fredag 9 okt, 2 veckor efter mordet.
Citera
2023-10-22, 12:19
Medlem
Pudelfrillans avatar
Eva mordet var ett "vanligt mord" bortsett från övervåldet, det är samma bakomliggande orsaker som det brukar vara, dvs något av följande: Svartsjuka, hämnd, sexuellt motiv, hat, makt/kontroll, triangeldrama, skuld/pengar/ eller för att tysta personen etc
Citera
2023-11-01, 09:48
Avslutad
Citat:
Efter att ha stött och blött ett flertal tänkbara GM under flera år nu så har jag slutligen landat i att PAJ måste vara GM.
Det som avgör är att allt, precis ALLT pekar mot honom och ingen annan.
GM måste ha avsatt sitt DNA på Eva's byxor för att kunna få av dom, även på skorna och på hunden.
Det var givetvis därför PAJ hävdade att han var Eva's "pojkvän", för att kunna förklara ev. spår på t.ex. byxorna, byxknappen, trosor, skor etc.

Faderns död på vårkanten 1987 kan mycket väl ha påverkat Mr Ps beslutsförmåga då han inte kunde hantera en förlust till.
Den självutnämnda pojkvänsrollen då Eva inte hade någon pojkvän borde ha väckt misstankar.
Eva försökte antaligen avfärda Mr Ps inviter hela sommaren 1987 genom att säga att hon hade en toyboy, detta gillades antagligen inte och Mr P blev enormt svartsjuk.
Mycket möjligt det var ett beställningsmord.
Senast redigerad av BerraSWE 2023-11-01 kl. 09:51.
Citera
2023-11-01, 13:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av solento
Jag tittade precis på Svenska fall för FBI. Det låter som om det är BÅ:s bil de åker för hon får frågan om de åkte hem "in your car" från Bosse Åström.

Ja självklart är cyklisten mördaren, då denne inte gett sig till känna efter 35 år.
Hundvittnet kände igen cyklisten och kan vara en viktig pusselbit för att fälla mördaren.

Det tog nog inte mer än 2-3 minuter att cykla kvarteret runt, troligen snabbare.

En viss planering måste ha funnits med kniven i väskan på cykeln och då mördaren monterat bort lyktorna, alternativt slagit sönder dessa strax före denne började jaga Eva och Berith, för att vara så osynlig som möjligt.

Eva och BÅ körde nog inte mer än 30 genom stan, cyklisten kan mycket väl ha hunnit före eller varit strax bakom och skuggat BÅ och Eva. En cykel utan växlar och lyktor var så gott som ljudlös.
Senast redigerad av BerraSWE 2023-11-01 kl. 13:07.
Citera
2023-11-09, 01:36
Medlem
I HALSEN eller I NACKEN?

Vad är SANT och vad är TRÅDSANNING?

Pudelfrillan från 2022-08-31, 11:02 länk
Citat:
Att Eva mördades före Laban råder det ingen tvekan om.

Betvivlar att Laban var kapabel att ta ett enda steg efter det dödande hugget i nacken.

Pudelfrillan från 2023-10-20, 16:40 länk
Samma sak med hunden, PAJ lockade på Laban, dödade honom med ett stick i nacken och placerade honom intill Eva. Han behövde ingen medhjälpare till det. Han var tvungen att få tyst på hunden så fort som möjligt eftersom den sprang runt och skällde högt.
Varför skriver Pudelfrillan att hunden LABAN höggs eller stacks ihjäl i nacken?

Vem hittade på uppgiften om att hunden LABAN stacks ihjäl i nacken och INTE i halsen?

Timeout från 2019-09-09, 21:17 länk
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Det läggs så mycket dimridåer, påhittade floskler, fria fantasier, skrivna sjuka noveller och ren idioti från en postare som just nu har 178 inlägg i tråden och bara skriver här

Tystnad från vissa skribenter är nog snarare tystnad från dom som inte ids svara på idiotin.
Ingen orkar längre läsa skiten och råkar man svara så kommer lååååååånga lååååååånga svar som ingen heller orkar besvara för det är samma sjuka floskler och fantasier och så går skribenten till attack mot den som orkar svara.
Den här tråden har urartat totalt

Nej det är inte ett dugg märkligt att ingen har anslutit sig till att Paj har blivit utsatt för lögner och skvaller. Det som finns pekar på PAJ som GM och ingen annan.

Dessutom verkar det näras ett hat mot Evas syster Anneli som är mer än sjukt

Var inte som Timeout, orka läs min skit!

Tidningarna skrev stuckits i halsen.

LÄNK
Eva skulle bara rasta Laban
Publicerad 22 jul 2005 kl 10.10, uppdaterad 28 maj 2016 kl 05.48
Laban hade stuckits i halsen.
Så även echoesofglory.

echoesofglory från 2016-10-31, 18:31 länk
Citat:
Hunden fick alltså ett stick i halsen, kan en främling verkligen komma så nära utan att bli riven/biten?

Men plötsligt började echoesofglory skriva ett stick i nacken.

echoesofglory från 2016-11-08, 20:22 länk
Citat:
Laban ska ha dödats med ett "perfekt" stick i nacken.

echoesofglory skrev även ett rakt stick i nackpartiet i sin blogg DACOSTARKIVET.

LÄNK
”När döden kom till Kramfors”
9 NOVEMBER, 2016 / DA COSTA-ARKIVET
Laban hittas med ett rakt stick i nackpartiet, han ligger bredvid Eva.
Var gärningsmannen bekant med Eva och kunde locka till sig hunden och döda den med ett stick i halsen?
Efter den tankevurpan så återgick echoesofglory till att åter skriva ett stick i halsen, eller som här ett enda stick i halsen.

Ett enda stick i halsen.

Läs det igen.

Ett enda stick i halsen.

Kanske är även ett enda stick i halsen också en TRÅDSANNING från echoesofglory?

echoesofglory från 2016-11-26, 22:01 länk
Citat:
Att hunden var avlivad med ett enda stick i halsen tyder väl på att hunden varit någorlunda lugn i mördarens närhet, snarare än att GM huggit vilt i kamp med hunden. En lyckoträff i halsen? Kanske.

Uppe i backen var den uppjagad och skällde så högt att det hördes in i huset. Även ungdomarna i bilen verka ha uppfattat att den skällde särskilt högt. Så att Laban läst av situationen är mycket möjligt.

Men för vissa förblev kanske ett stick i nacken en TRÅDSANNING, en felaktig TRÅDSANNING, eller hur Pudelfrillan?

echoesofglory från 2017-01-03, 22:41 länk
Citat:
Hunden är ju vid liv 23.15 vid föräldrahemmet, den är inte skadad, utan skäller och följer efter ögonvittnenas bil, sannolikt springer den ner för backen efter bilen. 23.20 kör ännu en bilist förbi samma väg, då varken syns eller hörs Laban. Eva överfölls troligen kring 23.00 och är alltså sannolikt död innan Laban.

Huruvida hunden lockas in i skogsdungen eller inte får vi aldrig veta, personligen tror jag Laban sprang in för att rädda Eva, där inne kunde GM som kände Laban enkelt locka till sig hunden och döda den med ett stick i halsen.

echoesofglory från 2017-03-21, 10:22 länk
Citat:
Ett stort problem med beställningsjobb-teorin är hunden, var jobbtagaren så väl bekant med Laban att han kunde utdela ett dödande hugg i halsen?

echoesofglory från 2017-03-28, 13:24 länk
Citat:
Om Laban gett sig på förövaren hade det funnits tecken på strid på Laban, det fanns inget vad vi vet, han dödades med ett hugg i halsen. Jämför med Eva som kämpade emot och dödades med elva knivhugg.

bradgardsindianen från 2017-03-28, 14:16 länk
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Men hallå!? En finnspets är inte stor, jag föreställer mig att det inte är allt för besvärligt att grabba tag i nackskinnet och sätta kniv i nacken. Även om de sökt efter blodutgjutelser/blåmärken på hunden är det väl inte säkert att de skulle uppstått några?

Det ska vara en liten dvärg att behöva strida med en finnspets, men omöjligt är väl inte att det var en dvärg, men då bör det absolut vara två GM som samverkar på något vis.

kramiklon från 2017-08-10, 09:56 länk
Citat:
Ursprungligen postat av kramiklon
Vad gäller tipset om en lejd mördare som kom in till polisen sägs bland annat att det även skulle vara en specifik beskrivning av mordvapnet, allt enligt Veronica Andersson.
Det är inte många knivar som skulle palla för 11 kraftiga knivhugg (stöter mot ben) för att sedan användas för att kunna göra ett stick i nacken på Laban. Då är frågan om tipsaren själv har sett kniven eller fått den så väl beskrivit för sig? Det är långsökt med en lejd mördare, men just detta med kniven förbryllar en aning.
Är det klart konstaterat att Laban dödades med ett stick i nacken, eller handlar det om halsen? båda sakerna har nämnts ...

echoesofglory från 2017-08-10, 10:24 länk
Citat:
I halsen, det nämns att det rör sig om ett dödande hugg i de flesta artiklar som tar upp det, men en artikel nämner "ett flertal knivhugg".

bradgardsindianen från 2017-08-10, 17:01 länk
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det innebär väl inte nödvändigt en motsättning, det kan ju vara fråga om flera hugg men varav ett specifikt som var dödande.

LÄNK
AVLIVNING & AVFÅNGNING
Avliva med kniv

Anänder man en kniv för avlivningen skadar man blodkärlssystemet. Enligt gammal tradition ansảgs det bra att avliva djur genom ett nackstick, dvs att man sticker in en kniv mellan skallen och första halskotan (atlaskotan) och skär pả sả sätt av ryggmärgen. Denna
avlivningsmetod användes exempelvis förr i tiden vid renslakt med en böjd kniv, s.k. krumkniv. Tekniken är emellertid väldigt svảr och det finns stora möjligheter att misslyckas
eftersom man måste skada själva hjärnstammen för att djuret inte endast skall bli förlamat.

nackstick är därför inte en lämplig avlivningsmetod och fär inte tillämpas.
Jag tror att hunden LABAN knivskars först, flydde från platsen för att sedan kort därefter självmant förblöda invid Evas redan då döda kropp.

Ingen av oss vet ju hur länge mördaren uppehöll sig på mordplatsen?

5 minuter, 15 minuter eller längre?

Se utsagan till mordet på Eva och hunden LABAN i nedan inlägg:

Handfatstrallaren från 2022-08-26, 00:47 länk
• Triggern till mordet på Eva S var att hunden Laban rusade i förväg och gjorde sina behov i närheten av GN:s hus (gård).
Orka läs hela ovanstående skit under länk.

För mig är GN mördaren, inte PAJ.
Senast redigerad av Handfatstrallaren 2023-11-09 kl. 02:13.
Citera
2023-11-09, 01:44
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handfatstrallaren
Bara en massa dravel i vanlig ordning. Mördaren är PAJ för han och ingen annan kunde ha lockat till sig Laban.
Leve det fula fettot PAJ fortfarande?

Citat:
Faderns död på vårkanten 1987 kan mycket väl ha påverkat Mr Ps beslutsförmåga då han inte kunde hantera en förlust till.
Den självutnämnda pojkvänsrollen då Eva inte hade någon pojkvän borde ha väckt misstankar.
Eva försökte antaligen avfärda Mr Ps inviter hela sommaren 1987 genom att säga att hon hade en toyboy, detta gillades antagligen inte och Mr P blev enormt svartsjuk.

Mycket möjligt det var ett beställningsmord.
Nej inget beställningsmord. Ett svartsjukemord. Fick inte PAJ Eva skulle ingen annan ha henne heller.
Senast redigerad av Timeout 2023-11-09 kl. 01:47.
Citera
2023-11-09, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Leve det fula fettot PAJ fortfarande?
Men va’fan, LEVER DU fortfarande?

Hur i helvetet är det möjligt?
Senast redigerad av Handfatstrallaren 2023-11-09 kl. 01:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in