2023-10-21, 20:14
Medlem
David(israeliska militären) eller Goliat (Hamas)..
Vem tror ni jublar nu?
Tror absolut inte den civila befolkningen .
Vill detta. Spelar ingen roll vilket land man tillhör
Förhoppningsvis röstar inte Gaza bor, på Hamas lika mycket nästa val.
När dom nu vet, vad dom egentligen röstat på .
Sanningen som många glömmer här..
Finns många civila Gaza bor, som är missnöjda med Hamas
Senast redigerad av soprano-number-one 2023-10-21 kl. 20:17.
Citera
2023-10-21, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soprano-number-one
Ja, sant..
Tror absolut inte var av palestinska ursprung..
Vissa till och med pratade ryska som du här skriver
Tror absolut inte alla som var över gränsen och gjorde detta terror antentat var av palestinsk ursprung skulle det stå
Om du kollar noga. Ser du att vissa ser ut som svarta afrikaner

Men det spelar ingen roll egentligen, blessed by Hamas, och därigenom det Palestinska folket, slödder och elände.
Citera
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Mer glada nyheter

Shin Bet kommer "förhöra" grisen ska ni se

https://www.expressen.se/nyheter/gryningsrad-mot-hogt-uppsatt-hamasledare/
Men man lyckades ju inte tillfångata Hamasledaren Saleh al-Arouri, istället tog de hans brorsa sant brorsöner som sannolikt inte har något med saken att göra.
Allt känns som ett slag i tomma luften. Trodde de verkligen att han skulle sitta hemma och dricka kaffe?
Citera
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soprano-number-one
Håller med dig.
Men väldigt skumt, att dessa som var över gränsen i israel den 7 oktober..
På bilderna såg dom ut som svarta afrikaner..
Dom syns väl på bilderna..
Skumt. Tvivlar att alla var palestinsk ursprung

Ja jag vet inte heller var de kom från. Försöker ärligt talat undvika att kolla på alla bilder från händelsen då jag bara mår illa av det, gillar verkligen inte att se människor mördas (oavsett etnicitet).

Så det är kanske möjligt att de inte var palestinier utan svarta? Men det borde ju i så fall göra det än enklare för de palestinska myndigheterna att finna dem. Och även minska risken att de vill skydda dem pga lojalitet med klanmedlemmar. Så tyvärr är det nog så illa att de faktiskt tycker de gjorde något riktigt bra och därför inte arresterar/dödar dem. De är t.o.m. så förtjusta i vad de gjorde att de utan tvekan är beredda att offra mängder av sina egna invånare nu.
Citera
2023-10-21, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boanders266
Dröjer det så att invadera Gaza för att man är fullt upptagen med att invadera Hezbollah i Lebanon?

https://twitter.com/sentdefender/status/1715789771656609798?t=7l-_jsWQXND3KUqBPr2i6w&s=19

Påminner om min profetia kl 17.06 den 8 oktober i denna tråd om den sannolika utvecklingen.

"1. Israel går inte in med marktrupper i Gaza, utan nöjer sig med attacker från luften och låter bli att förse gazaborna med elektricitet, bränsle och andra förnödenheter till dess att gazaborna själva har avväpnat Hamas, överlämnat Hamas sympatisörer och frigett alla tillfångatagna israeler. Hunger och kyla gör underverk inom några veckor.

2. Israel genomför i november ett massivt överraskningsanfall med flyg, sjöstridskrafter och marktrupper mot Hezbollah i Libanon."

Vill ni veta vad som händer sedan, så läs mitt inlägg nr 4298.
Citera
2023-10-21, 20:19
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vildhane
Det var dock inte det inlägget du citerade när vi diskuterade.

Om du var tvungen att backa konversationen till början igen får du väl lov att förvarna mig?

Annars kan man lätt anta att du missade att vi var tillbaks och snacka nutid igen med:
"Men jag antar att det passar att skicka nödhjälp nu istället för raketer så de har all anledning till o stanna där?"

Har nog mer kol på vad du har skrivit, än vad du verkar ha kol på vart vi är i konversationen.

Klockan 18:45 skrev du "75 år försent?" som svar på att jag informerade om Irans hjälpsändning till Gaza. Nu ska jag gå och köpa öl.
Citera
2023-10-21, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poopybutthole
Kritard10IQ, jag kommer inte släppa det här.

Det var du som förnekade våra källor, kom med ett påstående där du påstår att du har källor, men vägrar ange dom. Istället "Vet vi redan", och behöver ingen källa. Du sa ju att du inte litar på någon källa, vilken är din källa som du tydligen ändå hemligt litar på?

Jag behöver visst en källa. Kom igen, Kritard, du som ska vara så källkritisk. Dina logiskt bristande argument håller inte heller en tillräckligt nivå. "Du har ingen källa", så får du en direkt källa från en humanitär organisation (men visst, de kan inte existera i Mellanöstern på grund av... orsaker?). Då är det helt plötsligt irrelevant. Precis, när du fick en källa så var det helt "irrelevant". Varför är det inte irrelevant när du utan källor anger att det är vapen?

"Våra källor", Iran skickar vapen till Hamas. Relevant som fan. Det stämmer.

Gråt inte för mycket bara.
Citera
2023-10-21, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Ja jag vet inte heller var de kom från. Försöker ärligt talat undvika att kolla på alla bilder från händelsen då jag bara mår illa av det, gillar verkligen inte att se människor mördas (oavsett etnicitet).

Så det är kanske möjligt att de inte var palestinier utan svarta? Men det borde ju i så fall göra det än enklare för de palestinska myndigheterna att finna dem. Och även minska risken att de vill skydda dem pga lojalitet med klanmedlemmar. Så tyvärr är det nog så illa att de faktiskt tycker de gjorde något riktigt bra och därför inte arresterar/dödar dem. De är t.o.m. så förtjusta i vad de gjorde att de utan tvekan är beredda att offra mängder av sina egna invånare nu.
Du skriver kloka ord..
Tycker som dig.
Ja, skrämmande att vissa palestinier såg detta antentat som en liten seger, en litet plåster på såren... Jag förespråkar varken terror eller bombning av civila..
Många Gaza bor är väldigt trötta på detta Hamas styre..
Det får man inte glömma..
Möjligen att folk nu på allvar förstår vad det innebär att rösta på dessa nästa val
Citera
2023-10-21, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krille10
"Våra källor", Iran skickar vapen till Hamas. Relevant som fan. Det stämmer.

Gråt inte för mycket bara.
Se så, fram med källan LilleKritard. Jag väntar.
Citera
2023-10-21, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poopybutthole
Se så, fram med källan LilleKritard. Jag väntar.

Jag väntar fortfarande på en källa som motbevisar det.

Se så, Poopy.
Citera
2023-10-21, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Men man lyckades ju inte tillfångata Hamasledaren Saleh al-Arouri, istället tog de hans brorsa sant brorsöner som sannolikt inte har något med saken att göra.
Allt känns som ett slag i tomma luften. Trodde de verkligen att han skulle sitta hemma och dricka kaffe?

Sannolikt???
Citera
2023-10-21, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krille10
Jag väntar fortfarande på en källa som motbevisar det.

Se så, Poopy.
https://uk.news.yahoo.com/iranian-red-crescent-says-sent-165110702.html

Din tur, vännen. Jag är helt OK med att du avfärdar min källa som falsk, det är så ni fungerar. Men ge mig också den möjligheten. Mitt drag är över, din tur!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in