2023-10-21, 20:26
Medlem
AD-3sTrIpEss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GIFlintharta
Påminner om min profetia kl 17.06 den 8 oktober i denna tråd om den sannolika utvecklingen.

"1. Israel går inte in med marktrupper i Gaza, utan nöjer sig med attacker från luften och låter bli att förse gazaborna med elektricitet, bränsle och andra förnödenheter till dess att gazaborna själva har avväpnat Hamas, överlämnat Hamas sympatisörer och frigett alla tillfångatagna israeler. Hunger och kyla gör underverk inom några veckor.

2. Israel genomför i november ett massivt överraskningsanfall med flyg, sjöstridskrafter och marktrupper mot Hezbollah i Libanon."

Vill ni veta vad som händer sedan, så läs mitt inlägg nr 4298.
Enligt brittiska underrättelsetjänsten kommer man gå in i Gaza inom 7 dagar. Kanske i mitten av nästa vecka
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Klockan 18:45 skrev du "75 år försent?" som svar på att jag informerade om Irans hjälpsändning till Gaza. Nu ska jag gå och köpa öl.

Yes, som ett påpekande att dom i 75 år har varit mer mån om att skicka vapen och självmordsbombare dit istället för några förnödenheter. Samt att detta bara är ett försök att hålla Palestinierna kvar i regionen som martyr istället för att öppna portarna och låta dom komma över till Iran och börja leva sina liv igen. Trotts att dom är muslimer..

Något jag även besvarade tidigare.

Citat:
Japp. Man kan ju tycka att det är vettigare att öppna portarna och ta emot Gaza borna. Det som är så nära, och att även dom är muslimer och allt. Men jag antar att det passar att skicka nödhjälp nu istället för raketer så de har all anledning till o stanna där?

Men det är inte så lätt. Du missade helt enkelt att konversationen gick vidare.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av poopybutthole
https://uk.news.yahoo.com/iranian-re...165110702.html

Din tur, vännen. Jag är helt OK med att du avfärdar min källa som falsk, det är så ni fungerar. Men ge mig också den möjligheten. Mitt drag är över, din tur!

Som sagt, motbevisa mig. Att Iran skickar lite apelsiner till Gaza har väl ingen motsatt sig, däremot vapen.
Citera
2023-10-21, 20:27
Medlem
Palestiniernas måste till nästa val, ha ett annat vettigare val än att rösta på Hamas..
Fram med fler palestinska partier, som stödjer fredsförhandlingar på allvar och fullt ut
Skrämmande att dessa Hamas är demokratiskt valda .
Måste finnas andra ner vettigare val, för palestinierna
Senast redigerad av soprano-number-one 2023-10-21 kl. 20:29.
Citera
2023-10-21, 20:28
Avstängd
Okej!

https://www.washingtonpost.com/natio...eapons-israel/

Kika där, kom tillbaka sen och gå ner på knä och be om förlåtelse. Haha!
Citera
2023-10-21, 20:29
Medlem
AD-3sTrIpEss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boanders266
Dröjer det så att invadera Gaza för att man är fullt upptagen med att invadera Hezbollah i Lebanon?

https://twitter.com/sentdefender/sta...UqBPr2i6w&s=19
Nej. De planlägger för att inte göra samma misstag som exempelvis Ryssland i Ukraina.De går in i mitten av nästa vecka
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Krille10
Okej!

Washington post kanske är för judiska för lille Poopy!
Citera
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vildhane
Yes, som ett påpekande att dom i 75 år har varit mer mån om att skicka vapen och självmordsbombare dit istället för några förnödenheter. Samt att detta bara är ett försök att hålla Palestinierna kvar i regionen som martyr istället för att öppna portarna och låta dom komma över till Iran och börja leva sina liv igen. Trotts att dom är muslimer..

Något jag även besvarade tidigare.

Men det är inte så lätt. Du missade helt enkelt att konversationen gick vidare.

Men varför ska palestinierna flytta till Iran??
Citera
2023-10-21, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krille10
Okej!

Men Krille, vi pratar ju om den humanitära hjälpen som Iran precis skickat. Du förnekar att det innehöll humanitär hjälp utan bara vapen.

Dumdrygs inlägg, som du svarade på, sa följande:
Iran sent 60 tons of humanitarian aid to Egypt to be transferred to the Gaza Strip through the Rafah border crossing. The aid consignment included food, medical supplies and medicines.

https://www.middleeastmonitor.com/20...-aid-for-gaza/

Det svarade du på med
" Haha! "Middleeastmonitor", länka gärna en Al Jazeera artikel också så blir det trovärdigt. ", och när du fick en direkt källa så började vår diskussion.

Att du tar upp vapenhandel för ett år sen är lite elakt Krille, du skiftar ju diskussionen! Så kan du inte göra, Kritard!
Citera
2023-10-21, 20:32
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Men varför ska palestinierna flytta till Iran??

Varför inte? Bor dom nära Israel så kan dom ju uppenbarligen inte sluta skjuta raketer över gränsen eller attackera Israeler. Och det slutar ju bara med att dom får sina egna barn mördade och sitter och gråter och skickar hit bilder..

Tänk lite..
Citera
2023-10-21, 20:32
Medlem
Iran, skäller och hejar mest på verkar det som..
Men dom är lika handlingsförlamade som andra arabiska länder är
Citera
2023-10-21, 20:33
Medlem
jymdjakets avatar
Både sidor skulle mer än gärna spränga skiten ur varandra, men israelerna är mycket duktigare rövar. Båda sidor är strategiska nog att fatta att man måste köra skådespel inför resten av världen där man låtsas vara hyvens. Finns inga varmare mänskliga egenskaper att hämta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in