2023-10-21, 20:06
Medlem
Dröjer det så att invadera Gaza för att man är fullt upptagen med att invadera Hezbollah i Lebanon?

https://twitter.com/sentdefender/status/1715789771656609798?t=7l-_jsWQXND3KUqBPr2i6w&s=19
Citera
2023-10-21, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boanders266
Dröjer det så att invadera Gaza för att man är fullt upptagen med att invadera Hezbollah i Lebanon?

https://twitter.com/sentdefender/status/1715789771656609798?t=7l-_jsWQXND3KUqBPr2i6w&s=19

Vore najs om de tar 2 flugor i en smäll.
Citera
2023-10-21, 20:07
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vildblom
Du läser mina tankar totalt. Hamas är ondskan personifierad. Träffade på deras hejaklack nere i stan häromdagen, ropade "LÄNGE LEVE ISRAEL!" vilket resulterade i att jag fick personbeskydd av vakterna då en hel grupp av dem skulle leta upp och ha ihjäl mig. Monstruösa jävla odjur.

Är det inte för jävligt att dom ska bestämma vad vi ska tycka i det här landet? Äckliga människor. Tack Reinfeldt!
Citera
2023-10-21, 20:08
Medlem
jymdjakets avatar
Känns som röv vs kompetent röv, även om man måste ge creds för inledningen.
Citera
2023-10-21, 20:08
Medlem
Mer glada nyheter

Shin Bet kommer "förhöra" grisen ska ni se

https://www.expressen.se/nyheter/gryningsrad-mot-hogt-uppsatt-hamasledare/
Citera
2023-10-21, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krille10
Tror du terrorsekten Hamas kommer erkänna sitt misstag?

Visst, de gömmer sig bland civila konstant men detta var att ta det ett steg längre.
Både Hamas och den israeliska militären, kommer ångra sig djupt efter detta lagt ner sig.
Citera
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vildhane
Oj, hade jag vetat att du hade lässvårigheter hade jag varit noga med att lägga dit en start och stopp knapp..

Du kanske missade när jag skrev.

"Men jag antar att det passar att skicka nödhjälp nu istället för raketer så de har all anledning till o stanna där?"

Det stod alltså att jag diskuterade nutid. Inte som du sa för 75 år sedan.

Nej du svarade ju på mitt inlägg om att Iran skickade nödhjälp med "75 år för sent?". Så du får nog förklara vad du menar som är 75 år försent.
Jag har inga särskilda lässvårigheter. Däremot verkar du har rejäla svårigheter att uttrycka dig. Och även ha svårt att hålla kol på vad du skrivit.
Citera
Medlem
GruvGretas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Mer glada nyheter

Shin Bet kommer "förhöra" grisen ska ni se

https://www.expressen.se/nyheter/gryningsrad-mot-hogt-uppsatt-hamasledare/
Hur då?

Från din länk
Citat:
Saleh al-Arouri fanns däremot inte bland de gripna.
Citera
2023-10-21, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krille10
Vore najs om de tar 2 flugor i en smäll.

Såg nu att jag var 15mim sen denna tweet:
Citat:
ISRAELI MILITARY SPOKESMAN SAYS ISRAEL PLANS TO INCREASE STRIKES ON GAZA STARTING SATURDAY

Så håller tummarna för att dom kan slå två flugor i en smäll!
Citera
2023-10-21, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poopybutthole
Jag behöver visst en källa. Kom igen, Kritard, du som ska vara så källkritisk. Dina logiskt bristande argument håller inte heller en tillräckligt nivå. "Du har ingen källa", så får du en direkt källa från en humanitär organisation (men visst, de kan inte existera i Mellanöstern på grund av... orsaker?). Då är det helt plötsligt irrelevant. Precis, när du fick en källa så var det helt "irrelevant". Varför är det inte irrelevant när du utan källor anger att det är vapen?

Så om Iran skickar "humanitarian aid" till Gaza betyder det att de inte skickar några vapen?

Din slutledningsförmåga är briljant kompis.
Citera
2023-10-21, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Nej du svarade ju på mitt inlägg om att Iran skickade nödhjälp med "75 år för sent?". Så du får nog förklara vad du menar som är 75 år försent.
Jag har inga särskilda lässvårigheter. Däremot verkar du har rejäla svårigheter att uttrycka dig. Och även ha svårt att hålla kol på vad du skrivit.

Det var dock inte det inlägget du citerade när vi diskuterade.

Om du var tvungen att backa konversationen till början igen får du väl lov att förvarna mig?

Annars kan man lätt anta att du missade att vi var tillbaks och snacka nutid igen med:
"Men jag antar att det passar att skicka nödhjälp nu istället för raketer så de har all anledning till o stanna där?"

Har nog mer kol på vad du har skrivit, än vad du verkar ha kol på vart vi är i konversationen.
Citera
2023-10-21, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Judesvinet666
Varför är det så att USA hela tiden backar upp Israel? Är det religiöst eller vad tjänar USA på detta? Utan USA hade Israel varit en blöt fläck för länge sedan.

Det är den enda demokratin i Mellanöstern. USA har genom historien haft en tendens att stödja demokratier som blivit attackerade av diktaturer.

Som om inte det skulle räcka så finns det naturligtvis många andra kopplingar till Israel, både inom forskning och universitet, näringsliv med mera. Judar har som bekant ofta hög utbildningsnivå och det är betydligt fler judar som fått Nobelpris än araber, trots skillnaden i tillgänglig folkmängd. Skillnad demokrati-diktatur kan inte tydliggöras bättre än så.

Så Israel är another one star on the american flag som israelerna säger. Det betyder också att USA aldrig kommer att släppa Israel till diktaturerna runtom utan de står bakom Israel fullt ut. Nu och i framtiden. Precis på samma sätt som att de står bakom Västeuropa mot ryssen. Och bakom Taiwan Sydkorea och Japan mot Kina och Nordkorea.

Detta ändrar inte Trump på om någon trodde det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in