2023-10-20, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seberto
Fakta talar för sig din samvetslösa människa som tycker det är ok om man vill ljuga för att få in deg. Du bör stänga igen kakintaget och inte slänga moralkakor runt dig.

Där är ingen fakta här. Bara gissningar. Det var inte jag som började strö ut moralkakor xD
Citera
2023-10-20, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cruxet
Nu vet jag inte hur en respirator som flygs med funkar riktigt men det är ju alltid väldigt känsligt med trycksatta tuber på flyg. Det är flygbolag inte jättetaggade att ta med.

Vad fan vet du om det?
Sånt där är ju rutin. Tror du det är sällan sådana här flygningar görs?
Citera
2023-10-20, 14:46
Bannlyst
Är det ens bekräftat ATT hon har kommit hem?

Mer än att någon familjemedlem säger att "Vi tar flyg x klockan y och landar i z klockan y"

Finns det bevis på ett boardingpass eller att någon har sett henne PÅ planet?

Troligtvis är hon kvar i Thailand och sörplar mai thai, det är ju trots allt fredag.
Citera
2023-10-20, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Inte bara det. Flygbolaget tar ju en otrolig risk om hon är så svårt skadad.
Om dom tvingas gå ner i Tehran eller Bagdad är det kört. Kostar miljoner.
300 passagerare på hotell då bestättningen måste gå i vila.

Jag vet exempel på folk som har kol eller astma som blivit nekade att flyga pga behov av så enkel sak
som syrgas eller cpap. Ljusår från respiratorvård.

Ja och kostnaden för alla resenärer som ska ha ersättning, hon må ha åkt flyget hem, fast inte i det tillstånd som sades, i koma.
Det är det absolut sista man ska göra, här har tydligen 10 burit upp henne, vet inte hur man ser så bra mitt i natten i thailand från ett litet flygplansfönster.

Det är många frågetecken, hade det varit något av mina barn och jag hade fått donationer så är det ett regelrätt ambulansflyg som flyger med den expertis dom har på fältet
Citera
2023-10-20, 14:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av seberto
Du menar att de inte skulle förstå att det blir ett bedrägeri pga chock? Det köper nog inte många och definitivt inte en domstol.

Det har ju kostat att ta hem henne, oavsett motorcykelolycka eller något annat skäl. Jag tror nog människor som gett gåvor ser till livet, och att orsaken till sjukdomen är sekundär. Majoriteten vill nog hjälpa henne i vilket fall, och har förståelse för att familjen slirat på sanningen (om det är som jag tror; skam).

Vilken domstol talar du om? Är någon polisanmäld, eller menar du folkdomstol?
Citera
2023-10-20, 14:53
Medlem
Citat:
Nu vet jag inte hur en respirator som flygs med funkar riktigt men det är ju alltid väldigt känsligt med trycksatta tuber på flyg. Det är flygbolag inte jättetaggade att ta med.

Nej, det är inte syrgas som finns i maskerna som faller ned heller, Piloterna har riktig syrgas, men som alla vet är det explosivt, ha några såna tuber där en liten kan krypa runt i planet och råka öppna upp det.
Citera
2023-10-20, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjohosan123
Vad fan vet du om det?
Sånt där är ju rutin. Tror du det är sällan sådana här flygningar görs?

Trycksatt syrgastub är ju farligt gods. Det är man inte taggade på att ha ombord. Det ska fraktas tomt utan tryck.
Citera
2023-10-20, 14:55
Medlem
sebertos avatar
Citat:
Där är ingen fakta här. Bara gissningar. Det var inte jag som började strö ut moralkakor xD
Gissningar? Nu får du väl ta och ge dig. Att jag ens replikerar dig…
Läs tråden vilket jag är övertygad att du inte gjort. Sluta gör bort dig. Finns dokumenterat i tråden. Problemet med såna som dig är att ni inte ids läsa igenom tråden utan slänger ur er skit då ni har era förutfattade meningar när ni dyker upp.
Citera
Medlem
Citat:
Trycksatt syrgastub är ju farligt gods. Det är man inte taggade på att ha ombord. Det ska fraktas tomt utan tryck.

Så ambulansflyg kan inte ta sånt? Jag dör.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Hon har haft en relation med Carl-Aksel från norska PH som är en dömd bedragare.

Vad är det GW brukar säga att man ska ogilla slumpen... Alltså det är lite för många röd-flagg i denna storyn.
Citera
2023-10-20, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjohosan123
Så ambulansflyg kan inte ta sånt? Jag dör.

Det är under mer kontrollerade former, det går ju åt en del syrgas för 2 flygresor, varav 1 på 12 timmar.

Som sagt Piloter har syrgas i flygplanet
Citera
2023-10-20, 15:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skottland11
Jag måste åter igen hänvisa till bristande läsförmåga hos många som skriver här.

Jag utgår från att hon är skadad så hon uppfyller det kravet.

Felicia är inte välsituerad. Hon är vuxen så jag skiter fullständigt i hennes släkts ekonomi.

Felicia är tiggaren på bänken men utan hus, hästar osv. Jag brukar inte fråga tiggare vad deras släkt har för ägodelar. Så nej, jag hade inte känt mig lurad om jag donerat till Felicia. Däremot om jag donerat till tiggaren i ditt exempel.

Jag håller med om att familjen förskönat bilden av Felicia, jag misstänker att de ser henne som den hon varit större delen av sitt liv under hela uppväxten och inte de senaste åren. Om man anser att det skulle göra stor skillnad för insamlingens storlek och donerat så förstår jag att man är upprörd. Själv förstår jag att de inte skrev ut hennes olyckliga liv till allmän beskådan. Sen har morbrodern sagt en del löjliga grejer om att Sverige måste hjälpa, som att Felicia inte har eget ansvar. Hon betalar dessutom inte skatt så det där kan han lägga ner.

Jag håller dock isär de olika spåren i den här historien och blandar inte ihop allt till en stor soppa. Det går fint att ha flera tankespår samtidigt. Vi kommer så klart tycka olika och då får det vara så.

Du formulerar det hela väldigt väl. Instämmer i varje ord. Tror de flesta som donerat resonerar som du.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in