2023-10-20, 13:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Hände inte mycket, såg ingen utav dom

Citat:
Ursprungligen postat av PeterBrus
Du behöver inte tro på det. Jag skriver detta, då det efterfrågades uppgifter från själva transporten. Detta är vad jag sett.

Bara att beklaga. Hoppas hon repar sig snart. Mardröm. Om en person har skulder eller exponerar sig på OF är egentligen ointressant, hon förtjänar naturligtvis den bästa vård.

Att familjen inte har varit sanningsenliga är förstås inte bra, men jag gissar att de hamnat i chock och handlat i panik. De kanske inte har fattat vad Felicia ägnat sig åt och känner stor skam; därav frisering och försköning av fakta.

Som sagt, hoppas allt ordnar sig till det bästa.
Citera
2023-10-20, 13:51
Medlem
HocKusPucKoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterBrus
Ja

Är inte du jetlaggad?
Sen undrar jag, stod familjen vid bagagebandet eller blev de eskorterade till väntande ambulans?
Citera
2023-10-20, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HocKusPucKos
Är inte du jetlaggad?
Sen undrar jag, stod familjen vid bagagebandet eller blev de eskorterade till väntande ambulans?
Familjen hade ingen eskort. Stod som vem som helst vid bagagebandet.
Citera
2023-10-20, 13:59
Medlem
sebertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cruxet
Du har ingen aning om vad de kan pantsätta. Allt de äger kan ju faktiskt redan vara belånat. Visst de kanske kan sälja en fastighet men det gör man ju inte direkt på ett par dagar. Och sen tro att där kan vara ett par miljoner över efter skatt osv är ju absolut ingen garanti. OM de dock har ett par miljoner på ett konto som ligger så är det ju bedrövligt att de startar en GFM.
Ja du är uppenbarligen av klent moraliskt kapital då du trots deras till synes välborenhet om än hypotetiskt skuldsatta över öronen tycker det är rimligt att bete sig bedrägligt. Du saknar moral människa!
Citera
2023-10-20, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seberto
Ja du är uppenbarligen av klent moraliskt kapital då du trots deras till synes välborenhet om än hypotetiskt skuldsatta över öronen tycker det är rimligt att bete sig bedrägligt. Du saknar moral människa!

Hahaha, ja det är jag som saknar moral xD
Citera
2023-10-20, 14:07
Medlem
Gojiiras avatar
Citat:
Vad betyder "less than 15 days?"
Att det måste ha gått minst 15 dagar sen olyckan.

Edit: 2:a på bollen.
Citera
2023-10-20, 14:09
Medlem
sebertos avatar
Citat:
Hahaha, ja det är jag som saknar moral xD
Ja du anser det ok lägga upp GFM som bygger på lögner.
Citera
2023-10-20, 14:09
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Det saknas nog någon mening innan "less than 15 days". Borde vara at least som meningen under med strokepatienter. Annars tolkas det ju som att det ska göras inom 15 dagar.

Och nog fan är det en respirator som syns på morbrorns bild?

https://www.hamilton-medical.com/en_US/Products/HAMILTON-T1.html

Tvekis men vad vet jag. Inte min branch längre men var tidigare.
Min erfarenhet av ventilators är att det är få som klarar 35.000 fot dvs 10.000 meter.
Över 7.000 meter blir det problem. Men nu var det ju en ubermodern A350 dom flög med så dom kanske har lägre kabintryck. Någon Medtech/IVA på tråden kanske har info som är gällande för 2023.
Citera
2023-10-20, 14:13
Medlem
sebertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Bara att beklaga. Hoppas hon repar sig snart. Mardröm. Om en person har skulder eller exponerar sig på OF är egentligen ointressant, hon förtjänar naturligtvis den bästa vård.

Att familjen inte har varit sanningsenliga är förstås inte bra, men jag gissar att de hamnat i chock och handlat i panik. De kanske inte har fattat vad Felicia ägnat sig åt och känner stor skam; därav frisering och försköning av fakta.

Som sagt, hoppas allt ordnar sig till det bästa.
Du menar att de inte skulle förstå att det blir ett bedrägeri pga chock? Det köper nog inte många och definitivt inte en domstol.
Citera
2023-10-20, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gojiira
Att det måste ha gått minst 15 dagar sen olyckan.

Edit: 2:a på bollen.

Jag menar att det framgår inte i den texten som skrevs om man skulle fylla i formuläret mindre än 15 dagar efter olycka eller om man inte får fylla i det om man skadats inom 15 dagar.
Citera
2023-10-20, 14:15
Medlem
HocKusPucKoss avatar
Det är till och med vanskligt att flytta en IVA- patient inom sjukhus för till exempel röntgen. Därför tror jag inte hon låg i koma.

Förmodligen så hade de i Thailand försatt henne i medicinsk koma pga svullnad i hjärna. Nu på hemvägen var hon endast sederad och på observation. Därav all utrustning.

Hon ligger säkert på neurorehab på KS
Citera
2023-10-20, 14:15
Medlem
Var är artiklar i pressen om komapatientens hemkomst? Bör ju vara något som säljer att folket gemensamt har skrapat ihop så att hon ska kunna flygas hem för vård, en story som riktigt osar solidaritet. Speciellt med tanke på att de redan har uppmärksammat fallet en gång så bör ju denna uppföljare vara given?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in