2023-10-20, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seberto
Gissningar! Nu får du väl ta och ge dig. Att jag ens replikerar dig…
Läs tråden vilket jag är övertygad att du inte gjort. Sluta gör bort dig. Finns dokumenterat i tråden. Problemet med såna som dig är att ni inte ids läsa igenom tråden utan slänger ur er skit då ni har era förutfattade meningar när ni dyker upp.

Där är ingen fakta mer än att familjen har startat en GFM och tjejens livshistorik. Ingen vet vad som hänt i Thailand mer än vad som familjen sagt. Ingen har motbevisat detta. Att ett mail till polis och sjukhus i Thailand skulle vara ett bevis på det är såklart inte det. Ingen vet vilka skador hon har förutom det familjen sagt. Detta har heller ingen kunnat motbevisa. Av bild att döma så flyger hon liggandes i säng med 2-3 st monitorer kopplade till sig. Om man nu vill tro på bilden vilket jag gör.
Citera
2023-10-20, 15:05
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cruxet
Trycksatt syrgastub är ju farligt gods. Det är man inte taggade på att ha ombord. Det ska fraktas tomt utan tryck.

Finns fyllda syrgastuber ombord på Lufthansaplan om en passagerare blir sjuk.
Använde själv en sådan i april i år.
Citera
2023-10-20, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjohosan123
Så ambulansflyg kan inte ta sånt? Jag dör.

Herregud, jag dör också. Undra om man kan ha bättre koll på 5-6 pers i ett ambulansflyg än 300 pers i ett kommersiellt flyg...

Inte ens när man flygfraktar maskiner får tuber vara trycksatta. Det var inte populärt när man missade det på mitt förra jobb.
Citera
2023-10-20, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Finns fyllda syrgastuber ombord på Lufthansaplan om en passagerare blir sjuk.
Använde själv en sådan i april i år.

Absolut. Som sagts tidigare så har kaptenerna det också. Det finns och de är lättare att hålla kolla på.

Det är säkert möjligt att få igenom att flyga med en egen tub men det är inte omtyckt hos de flesta flygbolag och det är garanterat jävligt mycket och omständigt jobb att få det godkänt.
Citera
2023-10-20, 15:08
Medlem
sebertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Det har ju kostat att ta hem henne, oavsett motorcykelolycka eller något annat skäl. Jag tror nog människor som gett gåvor ser till livet, och att orsaken till sjukdomen är sekundär. Majoriteten vill nog hjälpa henne i vilket fall, och har förståelse för att familjen slirat på sanningen (om det är som jag tror; skam).

Vilken domstol talar du om? Är någon polisanmäld, eller menar du folkdomstol?
Vet du ens skillnaden? Redovisar de inte tillfredsställande kommer det hamna i domstol som tidigare fall gjort. Jag tror du har fel. Alla kommer inte tycka det är ok att ljuga för att få in donationer och då kommer det hamna i rätten vad det lider om de in kan dokumentera att det varit en trafikolycka. Tror du själv på att de skulle fått in 1 miljon på några dar om de varit sanningsenliga. Nu vet jag inte vad det är som hänt men det är inte som de sagt. Tror du folk skulle stått i kö för att donera om det var tex en brasiliansk arseloperation som gått fel på en onlyfansprostituerad söndertatuerad och plastikopererad donna som flytt sverige med stora skulder osv osv.
Citera
2023-10-20, 15:09
Medlem
SilkyJohnsons avatar
Om man bluffar så vore det ju kävligt dumt att gå ut i media om det. Men det visar sig om det är en bluff eller ej.

Själv skulle jag aldrig donera till nån främling
Citera
2023-10-20, 15:12
Medlem
HocKusPucKoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilkyJohnson
Om man bluffar så vore det ju kävligt dumt att gå ut i media om det. Men det visar sig om det är en bluff eller ej.

Själv skulle jag aldrig donera till nån främling

Aftonblaskorna borde följa upp eftersom de redan rapporterat om detta. Samma P4 Stockholm- men nada! Är de månne också misstänksamma?

Håller med dig. Jag donerat inte heller åt random främlingar, oavsett vilken tragisk story de kör med.
Citera
2023-10-20, 15:14
Avslutad
Citat:
Vet du ens skillnaden? Redovisar de inte tillfredsställande kommer det hamna i domstol som tidigare fall gjort. Jag tror du har fel. Alla kommer inte tycka det är ok att ljuga för att få in donationer och då kommer det hamna i rätten vad det lider om de in kan dokumentera att det varit en trafikolycka. Tror du själv på att de skulle fått in 1 miljon på några dar om de varit sanningsenliga. Nu vet jag inte vad det är som hänt men det är inte som de sagt. Tror du folk skulle stått i kö för att donera om det var tex en brasiliansk arseloperation som gått fel på en onlyfansprostituerad söndertatuerad och plastikopererad donna som flytt sverige med stora skulder osv osv.

Ja, jag tror faktiskt det, att folk donerar ändå. Tror ingen som donerat kommer att gå till rätten av de skäl du anger. Det handlar om ett trasat människoliv som behöver hjälp.

Tiden får utvisa.
Citera
2023-10-20, 15:19
Medlem
sebertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Ja, jag tror faktiskt det, att folk donerar ändå. Tror ingen som donerat kommer att gå till rätten av de skäl du anger. Det handlar om ett trasat människoliv som behöver hjälp.

Tiden får utvisa.
Du vet väl att det är drygt 4000 som donerat. Du påstår alltså att samtliga skulle tycka det är ok att andra ska betala genom deras lögner när de har det gott ställt själva i släkten. Ja då är det illa ställt för om detta gällde berra 45 tror du utfallet blivit detsamma. Helvete vad korkade folk är.
Citera
2023-10-20, 15:20
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cruxet
Där är ingen fakta mer än att familjen har startat en GFM och tjejens livshistorik. Ingen vet vad som hänt i Thailand mer än vad som familjen sagt. Ingen har motbevisat detta. Att ett mail till polis och sjukhus i Thailand skulle vara ett bevis på det är såklart inte det. Ingen vet vilka skador hon har förutom det familjen sagt. Detta har heller ingen kunnat motbevisa. Av bild att döma så flyger hon liggandes i säng med 2-3 st monitorer kopplade till sig. Om man nu vill tro på bilden vilket jag gör.

Hon har helt klart varit med om en olycka men frågan är vad för typ av olycka. Hittills finns det en del frågetecken gällande den här historien om vad som har hänt.

Jag tycker att vissa användare har varit lite för "anti-Felicia" men det går samtidigt inte att förneka att informationen de har grävt fram väcker en del frågor.
Citera
2023-10-20, 15:21
Medlem
HocKusPucKoss avatar
Citat:
Du vet väl att det är drygt 4000 som donerat. Du påstår alltså att samtliga skulle tycka det är ok att andra ska betala genom deras lögner när de har det gott ställt själva i släkten. Ja då är det illa ställt för om detta gällde berra 45 tror du utfallet blivit detsamma. Helvete vad korkade folk är.

Var det inte en person i tråden som backade och fick tillbaka sina pengar från GFM?
Citera
2023-10-20, 15:27
Medlem
sebertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HocKusPucKos
Var det inte en person i tråden som backade och fick tillbaka sina pengar från GFM?
Ja han visade att de betalade tillbaka. Han lär inte vara den ende och donationerna har ju avstannat helt nu trots att det är en halvmiljon kvar till målet. Mot den bakgrunden är det ofattbart att folk hävdar att det inte spelar någon roll för någon att de vilseleder. Är folk så idiotiska? Måste vara rent trollande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in