2023-10-19, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skigge
Spännande att mailen ifrån din screenshot hittar jag inte på någon hemsida?
Vart finns den?

På deras officiella facebook. Sluta vara så trött.
https://www.facebook.com/kohsamuitouristpolice/
Citera
2023-10-19, 20:09
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twogirlsonecup
1. Bedrägeri är brottsligt. Vid misstanke ska man anmäla till GFM men även polisanmäla ifall man donerat.
2. Vart har redovisningen gjorts? Det räcker inte att säga att pengarna ska gå någonstans. Presentera underlag/verifikationer.
3. Han mailade rätt sjukhus, jag har mailet framför mig. Bangkok Hospital Samui. Samma sjukhus som rapporterats i artiklarna och som morbrodern fotades inuti.

Han (den ) mejlade först ett sjukhus på östkusten. Motbevisa mig om det är viktigt.
2. Tror inte att fota räkningar kom först, men ser att de kan komma.

3. Bedrägeri? Det kommer väl sen.

Blev fel ordning ( scrollar)

Poängen. Inte f-n hade jag lagt en sekund på FB.

T ex när en känd person på IG dör efter t ex kamp efter cancer. Ingen kräver kvitton.
Ibland bryr sig människor bara. Det finns såna.
Citera
2023-10-19, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Han (den ) mejlade först ett sjukhus på östkusten. Motbevisa mig om det är viktigt.

T ex när en känd person på IG dör efter t ex kamp efter cancer. Ingen kräver kvitton.

Klart folk bryr sig och det är bra. Men samhällets bottenskrap utnyttjar också godtrogna.
Så när det visar sig att gulliga hästtjejen Felicia skrivit ut sig från Sverige pga stora skulder till kronofogden och flytt till Thailand för att spela in porr med en annan grov bedragare med miljonskulder och familjen samtidigt lägger locket på allt men ska ha 1 miljon sek så är det klart att vissa kommer gräva i ärendet.
Citera
2023-10-19, 20:20
Medlem
tram123s avatar
Tror många är ute och cyklar om att hon inte ens ligger i koma, väldigt osannolikt att en hel vanlig svensk familj som har det gott ställt försöker lura till sig pengar genom att ljuga att hon är i koma, det är jävligt orimligt.

Däremot håller jag med om att det verkar vara en hund begraven, olyckan verkar inte ha skett så som familjen har sagt.
Med tanke på hur plastic hon är och hennes OF och porr karriär så är det mycket mer rimligt att det är någon typ av plastikoperation som gått snett och sådana är ju på egen risk så går det fel får man inga som helst pengar och får stå för det själv.

Det rimligast är att dom har gått ut med att det är en moped olycka för att det låter mycket bättre och drar in pengar, dom hade inte fått in en krona om dom gick ut med att det var en plastikoperation som gick fel.
Citera
2023-10-19, 20:21
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Klart folk bryr sig och det är bra. Men samhällets bottenskrap utnyttjar också godtrogna.
Så när det visar sig att gulliga hästtjejen Felicia skrivit ut sig från Sverige pga stora skulder till kronofogden och flytt till Thailand för att spela in porr med en annan grov bedragare med miljonskulder och familjen samtidigt lägger locket på allt men ska ha 1 miljon sek så är det klart att vissa kommer gräva i ärendet.

Men mamman har en hästgård! Ingen gör så.

Det är så långt ifrån den typiska bedragaren.

Detta är en familj under tragiska omständigheter.

(Påminner mig om att aldrig vilja försvinna)
Citera
2023-10-19, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tram123
väldigt osannolikt att en hel vanlig svensk familj som har det gott ställt försöker lura till sig pengar genom att ljuga

Det rimligast är att dom har gått ut med att det är en moped olycka för att det låter mycket
bättre

mycket mer rimligt att det är någon typ av plastikoperation som gått snett

Du motsäger dig själv här. Dessutom har mamman gått ut i pressen och sagt att polisen presenterat henne med en övervakningsfilm på själva mc-olyckan som hon inte hade mage att se. De har sagt att polisen har hållit förhör med föraren som körde på hennes huvud. Det är alltså inte lögner eller?
Citera
2023-10-19, 20:24
Medlem
Till er alla som kommer till tråden för att snacka totalt skitsnack och som försvarar familjen Cedergren/Sörensen, var vänliga och läs igenom tråden, från s. 26 och framåt.

Jag eller någon annan kanske borde göra en sammanfattning, men är tyvärr inte hemma nu. Svårt att skriva ihop allt på mobilen. Jag får se om jag hinner lite senare ikväll.

Mycket har tagits upp. Hon är bl.a. dömd för narkotikabrott, blivit stämd av en bank (och förlorat i domstol), har över 300,000kr i skulder hos Kronofogden, är ihop med en känd bedragare, begått både folkbokförings- och skattebrott.

Utöver det har vi tillsammans rensat igenom nyhetssiter och diskussionsforum i Thailand, samt kontaktat både polisstationer och sjukhus - ingen i Thailand har hört talas om någon sådan MC/mopedolycka som familjen Cedergren påstår har skett. Den enda informationen vi fått är från familjen Cedergren och deras Expressen-snyftartikel.

Allt detta och lite tills finns dokumenterat i tråden. Från sida 26 och framåt. Med konkreta bevis och full transparens. Mycket är offentliga handlingar (t.ex. hennes domar). Sluta upp med skitsnack om att det är "synd om henne" och jsg vet inte vad. Hon är en kriminell person som flytt Sverige för att undvika lagen. Pengarna har FÖRMODLIGEN gått till hennes plastikkirurger och för att betala hennes skulder hos KF.

Dags för familjen Cedergren att vara transparenta. De har gång på gång undvikit att bekräfta saker vi bett om. Exempelvis:

- Dokument från sjukhusvistelsen
- Redovisning av kvitton (sjukhus, flyg)
- Bild på Felicia i sjukhuset

Hade de haft rent mjöl i påsen hade de dementerat allt som tagits upp i tråden. Det hade dubblat antalet donationer. Vi har gång på gång sagt att kan de bevisa att olyckan som de påstår ha skett, och att hon haft de skador de påstår hon haft, då lägger vi ned granskningen. Istället väljer de att återkomma med härskartekniker, förolämpningar och undviker alla som är skeptiska. De leker offer. De beter sig som tvättäkta psykopater. Den familjen har problem.

Nu när de inte bevisat NÅGONTING på 11 dagar och dragit in över 100,000kr via Swish och över 700,000kr på GoFundMe, då tänker jag inte låta dessa bedragare komma undan. Jag kallar dem bedragare för att de hittills inte motbevisat NÅGONTING. Det är familjen Cedergren som kommer med påståenden att olyckan skett. UPP TILL BEVIS!

Det finns inte ETT ENDA konkret bevis som tyder på att:

1) olyckan har skett
2) hon har legat i koma
3) de bokat ambulansflyg

Utöver allt detta så har användare även påpekat att det inte ens regnat de dagarna i Koh Samui, vilket också går att kolla upp. Ingenting av det familjen Cedergren har sagt stämmer.
Senast redigerad av Ehandel 2023-10-19 kl. 20:33.
Citera
2023-10-19, 20:27
Medlem
tram123s avatar
Citat:
Du motsäger dig själv här. Dessutom har mamman gått ut i pressen och sagt att polisen presenterat henne med en övervakningsfilm på själva mc-olyckan som hon inte hade mage att se. De har sagt att polisen har hållit förhör med föraren som körde på hennes huvud. Det är alltså inte lögner eller?

Hur motsäger jag mig själv? Det är inte en 100%ig lögn.
Hon kan lika gärna tänka att hon drar en liten halvlögn för att det ska bli uppmärksammat.
Hade ju varit 100 ggr värre om personen inte ens var i koma och hon ljög om det.
Senast redigerad av tram123 2023-10-19 kl. 20:30.
Citera
2023-10-19, 20:33
Medlem
purpleladys avatar
Har inte hunnit läsa varje inlägg här men ville mest säga att jag reagerade på att inte bara de thailändska medierna är tysta. Även våra svenska medier, ingen av dem har ju publicerat någon nyhet om en olycka.. (utöver artikeln där mamman talar ut osv). Inte heller har någon kompis uttalat sig vad jag förstår, på sociala medier eller dylikt, kommentarsfält? Allt är ju supertyst. Vidrigt om allt detta är en bluff.
Citera
2023-10-19, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6

En normal familj med ett normalt barn hade såklart agerat precis som du själv skriver.
Nu är ju fallet tyvärr inte så, hur gärna familjens vänner och bekanta skulle önska det. Troligen vet få av dem ens vilket trasigt liv den stackars tjejen levt. Det i sig är ju fruktansvärt tragiskt.

Vad gäller känd person på IG som dör förstår jag inte alls vad du menar. Skulle kändisen be folk pyttsa in 1,4 miljoner, tagit stålarna och skitigt i att lägga upp jack shit efter det? Lägg till att vedebörande dessutom hade samma bakgrund som Felicia men framställt sig som en gullig hästtjej som bara råkat ut för en olycka? Helt osannolikt, samma ifrågasättande hade skett även där.

Hade jag varit förälder i det nu aktuella fallet hade jag så fort jag förstått magnituden av mitt barns leverne och framfart på internet och i det allmänna rummet, satt halva släkten på att jaga rätt på allt material, radera varenda bild/video och släcka ner varenda konto på varenda tillgänglig plattform. Resten av halvan hade fått ägna sig åt att uppdatera de som välvilligt skickat in pengar till min ohängda unges olycka medans jag tagit hand om mitt barn på sjukhuset.

Fatta bara vad Felicia vaknar upp till! Hade familjen varit lite smidigare hade det mesta flygit under radarn och ingen hade ifrågasatt något troligen, nu blev läget helt och hållet det motsatta. Extremt dålig krishantering helt enkelt.
Citera
2023-10-19, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tram123
Hur motsäger jag mig själv? Det är inte en 100%ig lögn.
Hon kan lika gärna tänka att hon drar en liten halvlögn för att det ska bli uppmärksammat.
Hade ju varit 100 ggr värre om personen inte ens var i koma och hon ljög om det.

Du säger att en helt vanlig svensk familj som har det gott ställt inte försöker lura folk på pengar.
Men samtidigt säger du att de säkert ljuger om mopedolyckan för att det låter bättre än skönhetsoperation gone wrong. Det är fan allvarligt om sant. Det är att ljuga rakt i ansiktet på folk.
Citera
2023-10-19, 20:36
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luddetheking12
Innebär det att man ska söka upp stackars oskyldiga människor på en flygplats o trakassera dem när dem har gått igenom något hemskt?

För helsicke!!!
Tänk efter!

Det här är folk som SJÄLVA vänt sig till media, gått ut med namn och foto och berättat om sin nöd att de behöver pengar för två saker:

1. en dyr sjukhusräkning a’ 750.000. kr för en backpackar tjej på tillfälligt besök i Thailand var reseförsäkring gått ut och som hamnat i koma efter en mopedolycka i regnet
2. nödvändigt ambulansflyg från Koh Samui till Sverige a’ 800.000kr

Mamman Susanne har berättat om sitt startade Gofoundme konto i Aftonbladet och Expressen och om sin ”förtvivlade kamp”.

Nu har det successivt kommit fram mer info genom duktiga grävare på Flashback. Det visar sig då att sakerna inte är som de presenterats av anhöriga:

* hon åkte sannolikt motorcykel, inte moped
* det regnade inte alls 8/10 när det skulle ha hänt
* polisen på plats har ingen rapport om olyckan
* det uppgivna sjukhuset har inga uppgifter om en trafikolycksskadad svensk.
* lokalmedia i Koh Samui, som alltid skriver om olyckor, fr a om turister är inblandade har inte skrivit en rad
*hon var inte på backpackerresa - hon bor där sedan minst ETT ÅR och är utvandrad från Sverige.
* anhöriga har det gott ställt, tävlingshästar, gård, 6 miljoners villa
* hon är ingen ung hästtjej som på anhörigas bild, utan en silikonstinn rikligt plastikopererad, fixad porr-modell som säljer porr på flera nätsaiter och jobbar med det i Thailand
* hon har nästan 400.000kr i skulder bl a till Kronofogden i Sverige.
* hon syns på flera bilder med en efterlyst norsk skuldsatt bedragare, dömd till fängelse .
* hon har tidigare själv dömts bl a för narkotikabrott.

Efter sitt startade tiggarkonto har anhöriga inte publicerat en enda bild från Felicias sjukhus, inte besvarat frågor från donatorer om vart pengarna tagit vägen och raderat alla inlägg med minsta ifrågasättande.
Media har också därefter totalt upphört att rapportera.

DET ÄR VÄL SJÄLVKLART ATT MAN DÅ IFRÅGASÄTTER!
Framför allt vart den donerade miljonen nu har tagit vägen!!

Har familjen rent mjöl i påsen borde de välkomna alla enkelt besvarade frågor.
Det är sunda frågor, sunt intresse från folk som vill höra att deras donerade pengar hamnat rätt och används till det folk har tänkt att de ska användas till.

Naturligtvis var det aldrig tänkt att dessa donerade summor till sjukhusräkningen och ambulansflyget skulle användas till något annat.

För nästa medellös person som råkar illa ut och behöver hjälp med att folk donerar, är det naturligtvis viktigt att folk som startar ett Gofoundmekonto visar transparens - annars slutar folk donera.

Det får inte finnas minsta misstanke om att det är fusk!
Senast redigerad av coli 2023-10-19 kl. 21:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in