2023-10-18, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rimpoa
Hon Kim Wadström som är frilansjournalist i Thailand. Kan inte hon intyga på något sätt att en olycka skett?

Hon lär ju ha en del kontakt i Thailand, så man kan ju be henne undersöka saken?
Citera
2023-10-18, 07:46
Bannlyst
Min intuition säger att det här är en bluff, men jag skulle vara försiktig med att kasta anklagelser.

Hela familjen är bedragare? Låter ologiskt och skulle vara väldigt märkligt.

Från vad ni har grävt fram och jag själv så verkar det dock stödja ens intuition. Något fuffens över detta är det i alla fall.
Citera
2023-10-18, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seberto
Insamlingen verkar ha avstannat i princip helt sen Ehandel med flera sannolikt avslöjat bluffen.

Det va som fan ! Skönt att man fortfarande kan lita på sin egen magkänsla 😊🍻
Citera
2023-10-18, 07:57
Medlem
Uncorruptables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tram123
Målet är ju att samla in 1,3 miljoner vilket dom lär lyckas med då det kommit in över 250000 kr på en dag.

Hade det varit en man och inte en söt ung tjej så hade det inte kommit in en krona.
Och nu verkar det hela varit en scam? Intressant utveckling. Ja i så fall var det inga fattiga som drabbades ändå och Felicia får fortsätta sitt goda levene med hästar och sprit & nattklubbande. Blir spännande att se om det var scam eller inte.

Tittar man på bilderna skulle jag säga hon är prostituerad. Lite likheter med Paow (Paulina Danielsson) från Lyxfällan. Med tiden allt fler utmanande bilder, fler tatueringar, mer onlyfans och mer hor.
Senast redigerad av Uncorruptable 2023-10-18 kl. 07:59.
Citera
2023-10-18, 08:00
Medlem
HocKusPucKoss avatar
Inga partyvänner eller pojkvän som skriver om händelsen?
Citera
2023-10-18, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Det var en ung svensk kille på en MC som krockade med en lastbil i Thailand för några år sedan. Då var det stora rubriker med namn och bilder på den krockade motorcykeln i Thailändska tidningar. Killen avled.

Inget av sådant i den här olyckan.

Det är ALLTID med i nyheter om utländska turister hamnar i olyckor. Finns inte en enda rubrik ang detta.
Citera
2023-10-18, 08:12
Bannlyst
Om det nu är fejk så är det tråkigt då folk kommer att tappa förtroende för insamlingar
Citera
2023-10-18, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argumentera
Om det nu är fejk så är det tråkigt då folk kommer att tappa förtroende för insamlingar

Tråkigt vet jag inte om jag skulle kalla det att ”folk” kanske kan lära sig att vara källkritiska och fundera ett extra varv innan man donerar pengar till okända människor.
Citera
2023-10-18, 08:20
Medlem
Vem kör moppe i Thailand...
Citera
2023-10-18, 08:26
Medlem
MuntertMongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rasmusoscar
Varför känns det så ruskigt likt det här? Har man fått en idé och gjort en fuling?

https://www.bbc.com/news/uk-england-birmingham-64006109.amp

Hehe, skulle knappast dra för många växlar på det där. Olyckor på moped/MC sker oftast på exakt det sättet så knappast konstigt. Att sakna reseförsäkring är inte heller helt ovanligt, särskilt om man stannat längre tid utomlands då reseförsäkringar oftast bara täcker en begränsad tid. Tigga pengar är väl också operandus modi för fattiga stackare och är man dessutom van vid att vresa upp fetta på OF för pengar så är steget inte långt.
Citera
2023-10-18, 08:37
Medlem
Detta är inte till hjälp nu, men om mamman om en vecka skriver en ny historia utan bilder ”åh är så glad att ha Felicia tillbaka i Sverige.

En sån historia kommer gå att kolla upp i efterhand via F24 och likadan sidor. För då ska man kunna se historiken 30 dagar bakåt om det lyft ett ambulansflyg från Koh Samui som sedan landat i Sverige.
Citera
2023-10-18, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans
Det första min partner sa när jag berättade om det här fallet idag var "har hon verkligen varit med om en olycka?"

Finns tydligen exempel på tjejer som åkt till andra länder för att göra billigare plastikoperationer och om de misslyckas eller nåt går fel så skriver sjukhuset att det är en olycka. Antagligen för att slippa dålig publicitet och offret kan därmed få ut det på försäkringen.

Så kan det mycket väl vara att Felicia gjort ett ingrepp som gått åt helvete i Thailand och nu ligger i koma. Men denna historia lät ju bättre! Bluff rakt igenom
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in