2023-10-19, 19:26
Medlem
Googla Thai Airways MEDIF så ser ni formuläret som behöver fyllas i för transport. Där kan man tex kryssa i att patienten är i koma.
Citera
2023-10-19, 19:34
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twogirlsonecup
Exakt. Hette Simon Larsen. Tre fyra tanter körde fåniga härskartekniker på honom som han själv beskrev det. Han ville ha dokumentation på räkningar. Det var magstarkt tyckte många. Syltryggar.
Citat:
"Skulle inte Felicia flygas hem med ambulansflyg? Vilket enligt er kostar minst 750.000 SEK?
Nu visar det sig att ni flyger hem med reguljärflyg och Thai Airways? Kan ni inte berätta lite om vart miljonen ni tiggt ihop ska gå till? Redovisa kvitton och inbetalningar är nog en bra start.

Hans fråga är helt logisk, så jag förstår inte att folk går i affekt. Det är ju bara att redovisa. Säg bara som det är, folk kanske ändå vill donera till rehabilitering eller liknande, men ljug inte.
Citera
2023-10-19, 19:40
Medlem
Innan på gofundme så stod det väl att hon inte hade några försäkringar? Nu har mamman lagt upp att hennes olycksfallsförsäkring inte täcker de medicinska kostnaderna… kan va jag som rör ihop det men tycks mig minnas att hon inte alls hade försäkring? Mamman verkar uppdatera efterhand som kappan vänder sig i vinden.
Citera
2023-10-19, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mellybelly
Innan på gofundme så stod det väl att hon inte hade några försäkringar? Nu har mamman lagt upp att hennes olycksfallsförsäkring inte täcker de medicinska kostnaderna… kan va jag som rör ihop det men tycks mig minnas att hon inte alls hade försäkring? Mamman verkar uppdatera efterhand som kappan vänder sig i vinden.

Hon hade en sån försäkring som ingår när man hyr motorcykeln, vilket dom fick 9 000 kr för.
Citera
2023-10-19, 19:42
Medlem
Citat:

Det är du som rör ihop det.
Har alltid stått så.
Citera
2023-10-19, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bamse231
Hon hade en sån försäkring som ingår när man hyr motorcykeln, vilket dom fick 9 000 kr för.

Ja okej, jag tolkade det nästan som hon hade olycksförsäkring genom hennes försäkringsbolag nu när man läser texten. Även om det inte står tydligt . Men det är väl en tolkningsfråga 😁
Men som sagt, rör ihop det.
Citera
2023-10-19, 19:45
Medlem
Citat:

I ursprungsartikeln på Expressen framgår följande:
"Olycksförsäkringen hon haft på plats är inte heller nog för att täcka sjukhuskostnaderna och flygtransporten."

Självklart skadekontroll från familjen för att hon ska framstås som ansvarstagande.
Det var en liten försäkring som ingick från MC-uthyraren och täckte 9000 sek om jag minns rätt.
Senast redigerad av twogirlsonecup 2023-10-19 kl. 19:47.
Citera
2023-10-19, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skottland11
Hon har varit i koma i elva dagar och det som avgör om man får flyga är bla svullnaden i hjärnan. Om svullnade gått ner så flygs det komapatienter hem, det är inte unikt för Felicia. Vidare så innebär inte regulärflyg att de försöker halvlägga henne över säten när hon är medvetslös och typ släpar henne ombord. Främre delen av planet görs om till sjukstuga med möjlighet att bla koppla in respirator.

Övrig info kring henne lämnar många frågetecken. Men just det här med att hon det bestämdes att hon inte skulle flygas hem i ambulansflyg, utan vanligt flyg, verkar många ha missförstått och gått igång på.

Men sluta bara. Hon har antagligen inte ens legat i någon koma. Hon har gjort en misslyckad BBL och punkt slut. Hon har fått åka hem med ett helt vanligt flyg och det hade hon inte fått göra om hon legat i koma i 11 dygn.
Sluta tro att det gått till på ngt annat sätt, för ditt egets sinnes skull.
Ingen olycka har skett utan ett frivilligt skönhetsingrepp har gått snett.
Cry me a river.
Citera
2023-10-19, 19:49
Medlem
Citat:
"Olycksförsäkringen hon haft på plats är inte heller nog för att täcka sjukhuskostnaderna och flygtransporten."

Självklart skadekontroll från familjen för att hon ska framstås som ansvarstagande.
Det var en liten försäkring som ingick från MC-uthyraren och täckte 9000 sek om jag minns rätt.

Ja men stod de inte så på gofundme också? Att olycksförsäkringen på plats inte täckte? För nu står de inte så på gofundme utan bara att olycksförsäkring inte täcker.
Citera
2023-10-19, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OscarOrso
Men sluta bara. Hon har antagligen inte ens legat i någon koma. Hon har gjort en misslyckad BBL och punkt slut. Hon har fått åka hem med ett helt vanligt flyg och det hade hon inte fått göra om hon legat i koma i 11 dygn.
Sluta tro att det gått till på ngt annat sätt, för ditt egets sinnes skull.
Ingen olycka har skett utan ett frivilligt skönhetsingrepp har gått snett.
Cry me a river.

Att lura till sig närmare 1 mille kr tycker du är okej, fräscht... (om det nu är så)
Citera
2023-10-19, 19:52
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ehandel
Vad tror ni, kommer familjen Cedergren någonsin visa sina kvitton? Minst 100,000kr har gått in på deras privata Swish. Över 700,000kr på GoFundMe. Vart gick pengarna?

Ut med kvitton nu.
Ut med bild på skadan eller åtminstone pappren från sjukhusen.

Det minsta de kan göra är att vara transparenta gentemot de som donerat en miljonsumma. Krona för krona ska vi se vad pengarna gick till. Inga ursäkter, inga undanflykter, inga snyfthistorier, inga "tack för alla donationer!"-skitsnack. Svart på vitt vill jag se hur krona för krona spenderats. Kvitton, nu. De har gott om tid på sig under flygresan. Att ta fram mobilen och fota tar inte mer än en minut.

Kontakta media/journalister som ser till att vara på plats när hon landar imorgon bitti.

Det kan kanske bli hårt för dig att tappa ansiktet när allt visar sig ok.
1. GFM är frivilligt ( polisanmäla? )
2. Finns inga krav på redovisning ( vilket gjorts )
3. Du mejlade fel sjukhus!
Du uppmanar alla att misstro saker som inte har ett enda skit med rubriken att göra.

Ibland brinner det i skallen.. men i dagar?

Inget av det du har skrivit har visat sig viktigt i ärendet ännu.

Och helt ärligt, varför skulle man vilja besvara en tråd på FB i rådande situation?

On topic:
Vi vet att F är på väg hem. Vi vet att media har koll.

Hoppas hon kommer säkert hem.
Citera
2023-10-19, 19:54
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av bamse231

Citat:
Ursprungligen postat av Skigge
Det är du som rör ihop det.
Har alltid stått så.

Citat:
Ja okej, jag tolkade det nästan som hon hade olycksförsäkring genom hennes försäkringsbolag nu när man läser texten. Även om det inte står tydligt . Men det är väl en tolkningsfråga 😁
Men som sagt, rör ihop det.

Citat:

Ang försäkring så skriver Daniels fru i en kommentar till ett av inläggen på hans FB:
Citat:
Hon har ju som framgått tidigare ingen försäkring och vård i Thailand kostar extremt mycket pengar per dygn det kan man ju söka upp på nätet om man tror att det är något vi hittar på. Att flyga hem någon som Felicia med SOS international som ligger i koma och behöver intensivvård där läkare följer med kostar ju också massor om man inte har försäkring. Det kan man ju också googla om man tror att summan är påhittad. Förstår inte heller vad en bild på ett sjukhus skulle ändra om detta är trovärdig eller inte.
Sluta ifrågasätta andras olycka och som sagt är man osäker eller inte vill delta skrolla vidare inget tvång man följer sitt hjärta och gör det man känner är rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in