2023-10-19, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shilohoha
Tack för ordentligt klargörande!
Reste innan covid med en flight där de gjort en "sjukstuga" i premium economy. Där var det dock inga maskiner ombord utan endast en sjuksyrra och patienten som var kopplad till ett drop.
Vid ankomst till arlanda lastades hen av direkt in i ambulans och körde ut genom VIP-infarten.

Men ärligt, hade jag suttit i min stol i businessclass för dryga 40k och haft en sjukstuga med respirator och ett läkarteam och halva släkten brevid mig hade jag nog inte varit direkt överlycklig.

Det hade varit rätt jobbigt minst sagt, dyster stämning om inte annat.
Lufthansa har faktiskt ett intensivvårdsrum på sina största plan, det är fortfarande billigare än ambulansflyg, men minst lika bra utrustat. Inga passagerare blir störda då det ser ut som ett stort förråd utan insyn. Folk i tråden måste lära sig att man kan flyga reguljärt som svårt sjuk.
Citera
2023-10-19, 19:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bamse231
Nu har planet dykt upp på f24, det är på väg att taxa ut.

https://www.flightradar24.com/THA960/3280baa0
Ska man åka ut till Arlanda och se när hon kommer tro men hon kanske får gå ut en annan väg än övriga
Citera
2023-10-19, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
Att lura till sig närmare 1 mille kr tycker du är okej, fräscht... (om det nu är så)
Ursäkta ?
Citera
2023-10-19, 19:58
Medlem
stayboosteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skigge
Är detta en tråd om sorgliga pojkar/gubbar som inte har råd med OF?
Har varit snack om tidigare att någon har hört av sig via mail/telefon till polis och sjukhus?
Finns det ens bevis på att dem har blivit kontaktade?

Ja bland annat: https://imgur.com/gsMyWhf

Gå tillbaks och läs allt från sida 26 och framåt
Citera
2023-10-19, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argumentera
Ska man åka ut till Arlanda och se när hon kommer tro men hon kanske får gå ut en annan väg än övriga

Man borde ju faktiskt ta sig dit
Citera
2023-10-19, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Det kan kanske bli hårt för dig att tappa ansiktet när allt visar sig ok.
1. GFM är frivilligt ( polisanmäla? )
2. Finns inga krav på redovisning ( vilket gjorts )
3. Du mejlade fel sjukhus!
Du uppmanar alla att misstro saker som inte har ett enda skit med rubriken att göra.

1. Bedrägeri är brottsligt. Vid misstanke ska man anmäla till GFM men även polisanmäla ifall man donerat.
2. Vart har redovisningen gjorts? Det räcker inte att säga att pengarna ska gå någonstans. Presentera underlag/verifikationer.
3. Han mailade rätt sjukhus, jag har mailet framför mig. Bangkok Hospital Samui. Samma sjukhus som rapporterats i artiklarna och som morbrodern fotades inuti.
Citera
2023-10-19, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OscarOrso
Men sluta bara. Hon har antagligen inte ens legat i någon koma. Hon har gjort en misslyckad BBL och punkt slut. Hon har fått åka hem med ett helt vanligt flyg och det hade hon inte fått göra om hon legat i koma i 11 dygn.
Sluta tro att det gått till på ngt annat sätt, för ditt egets sinnes skull.
Ingen olycka har skett utan ett frivilligt skönhetsingrepp har gått snett.
Cry me a river.

Du fokuserar på fel sak i ditt svar. Om man ligger i koma så är det inga problem att flygas hem i vanligt flyg. Läs på eller se vad jag skrivit om det i tidigare inlägg.

Sen vad som hänt osv har jag ingen aning om, jag har påpekat tidigare att mycket verkar konstigt. Däremot så borde du och andra sluta haka upp er på att hon flyger reguljärt hem och se det som ett bevis på att hon inte är sjuk. Läs vad jag skriver istället för att svara i affekt - it´s not very becoming.
Citera
2023-10-19, 20:01
Medlem
Citat:
Har varit snack om tidigare att någon har hört av sig via mail/telefon till polis och sjukhus?

Är du läskunnig?
Citera
2023-10-19, 20:04
Medlem
Citat:

Japp.
https://imgur.com/gsMyWhf
https://imgur.com/Ux3uaua
Citera
2023-10-19, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stayboosted
Ja bland annat: https://imgur.com/gsMyWhf

Gå tillbaks och läs allt från sida 26 och framåt

Spännande att mailen ifrån din screenshot hittar jag inte på någon hemsida?
Vart finns den?
Citera
2023-10-19, 20:05
Medlem
Fortsätt kontakta media/journalister. Ska få åtminstone några stycken på plats imorgon bitti. Detta är grovt bedrägeri.
Citera
2023-10-19, 20:06
Medlem
Citat:
Spännande att mailen ifrån din screenshot hittar jag inte på någon hemsida?
Vart finns den?

Det är jag som maila. Kolla min historik så hittar du EXAKT hemsidan och mailen. Jag länkade ALLT i mitt inlägg.

Edit: här är länken till mitt inlägg
(FB) 25-åring svensk kvinna i olycka i Koh Samui- Thailand (2023-10-08)

Har du fler funderingar, se mina andra inlägg i tråden. Läs från sida 26 och framåt så får du bra koll på läget.
Senast redigerad av Ehandel 2023-10-19 kl. 20:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in