2023-01-02, 01:11
Medlem
QP Cheeses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
Fel. Det finns gott om gamla skrifter om Jesus, även utanför Bibeln. De flesta kallas antingen apokryfer eller "Rejected scriptures" och har blivit begravda av katolska kyrkan, som i själva verket är en satanistisk skapelse. Men här har du en samling på över 200 https://rejectedscriptures.weebly.com

Vissa kan vara fabrikationer, men i denna samling finns otvivelaktigt även många sanningar, som dock katolska kyrkan inte ville skulle bli kända - katolska kyrkan kontrollerar människor t.ex med hjälp av läkemedelsindustrin och vill då t.ex inte att du skall veta vad Jesus sade om vikten av fasta och förbudet av "Pharmakeia" som dock ändå kan skymtas i Bibelns originaltexter på grekiska, där ordet syftar på droger, men som har blivit översatt till "trolldom" i de flesta biblar.

Muslimerna verkar ha haft nytta av att tänka på detta, då de sade nej till covid-vaccin i högre utsträckning än någon annan grupp. Idag tackar de Gud som avslöjade detta för dem redan i förväg.

Det här är intressant. Först och främst: var kan jag hitta det skrivna i alla dessa texter? Jag ser bara titlar i din länk. Inte nu hela böckerna, så mycket tid har jag inte att läsa på men om du har några exempel på topic?

Sedan det fetstilade: jag är inte speciellt konspiratorisk av mig men många av dessa skrifter finns då alltså enligt din teori i något hemligt rum som katolska kyrkan styr över? För minns jag rätt så var det väl inte katolikerna som satte ihop kanon och därmed förpassade en del skrifter?Jag fastnade lite för detta med fasta för det har varit känt sedan urminnes tider, bland alla folkslag, att det är rena hälsokuren att göra. Andligt såväl som själsligt som kroppsligt och det praktiserade ju Jesus uppenbarligen själv men någon direkt undervisning finns det inte i bibeln om det. Iallafall inte i kanon och apokryferna har jag inte direkt satt mig in i. Vet du mer exakt vad som står?

Edit: skyller på klockslaget. Fanns en hel del förutom titlar att läsa där
Senast redigerad av QP Cheese 2023-01-02 kl. 01:13.
Citera
2023-01-02, 11:21
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QP Cheese
Det här är intressant. Först och främst: var kan jag hitta det skrivna i alla dessa texter? Jag ser bara titlar i din länk. Inte nu hela böckerna, så mycket tid har jag inte att läsa på men om du har några exempel på topic?

Sedan det fetstilade: jag är inte speciellt konspiratorisk av mig men många av dessa skrifter finns då alltså enligt din teori i något hemligt rum som katolska kyrkan styr över? För minns jag rätt så var det väl inte katolikerna som satte ihop kanon och därmed förpassade en del skrifter?Jag fastnade lite för detta med fasta för det har varit känt sedan urminnes tider, bland alla folkslag, att det är rena hälsokuren att göra. Andligt såväl som själsligt som kroppsligt och det praktiserade ju Jesus uppenbarligen själv men någon direkt undervisning finns det inte i bibeln om det. Iallafall inte i kanon och apokryferna har jag inte direkt satt mig in i. Vet du mer exakt vad som står?

Edit: skyller på klockslaget. Fanns en hel del förutom titlar att läsa där

Jodå Jesus talar om vikten av fasta mycket utförligt i det essenska fredsevangeliet, det finns på länken ovan "The Essene gospel of peace". Ett par utdrag:

Citat:
But if you repent of your sins, and by fasting and prayer you seek the angels of God, then each day that you continue to fast and to pray, God's angels blot out one year of your evil deeds from the book of your body and your spirit. And when the last page is also blotted out and cleansed from all your sins, you stand before the face of God, and God rejoices in his heart and forgets all your sins. He frees you from the clutches of Satan and from suffering; he takes you within his house and commands that all his servants, all his angels serve you. Long life does he give you, and you shall never see disease. And if, thenceforward, instead of sinning, you pass your days in doing good deeds, then the angels of God shall write all your good deeds in the book of your body and of your spirit. I tell you truly, no good deed remains unwritten before God, not from the beginning of the world. For from your kings and your governors you may wait in vain for your reward, but never do your good deeds want their reward from God.

Citat:
And there were also other sick who suffered much from their pains, howbeit, they persisted in their fasting. And their force was spent, and great heat tormented them. And when they would have risen from their bed to go to Jesus, their heads began to turn, as if it were a gusty wind which shook them, and as oft as they tried to stand upon their feet they fell back to the ground.

Then Jesus went to them and said: "You suffer, for Satan and his diseases torment your bodies. But fear not, for their power over you will quickly end. For Satan is like a choleric neighbor who entered his neighbor's house while he was absent, intending to take his goods away to his own house. But some told the other that his enemy was ravaging within his house, and he came back to his house, running. And when the wicked neighbor, having gathered together all that pleased him, saw from afar the master of the house returning in haste, then he was very wroth that he could not take all away, and set to breaking and spoiling all that was there, to destroy all. So that even if the things might not be his, the other might have nothing. But immediately the lord of the house came in, and before the wicked neighbor fulfilled his purpose, he took him and cast him out of the house. I tell you truly, even so did Satan enter your bodies which are the habitation of God. And he took in his power all that he wished to steal: your breath, your blood, your bone, your flesh, your bowels, your eyes, and your ears. But by your fasting and your prayer, you have called back the lord of your body and his angels. And now Satan sees that the true lord of your body returns, and that it is the end of his power. Wherefore, in his wrath he gathers his strength once again, that he may destroy your bodies before the coming of the lord. It is for this that Satan torments you so grievously, for he feels that the end is come. But let not your hearts tremble, for soon will the angels of God appear, to occupy again their abodes and rededicate them as temples of God. And they will seize Satan and cast him from your bodies with all his diseases and all his uncleannesses. And happy will you be, for you will receive the reward of your steadfastness, and you will never see disease."

Samtliga skrifter finns i vatikanens privata bibliotek men de har läckt ut över åren via diverse forskare som fått tillträde. Många har dessutom hittats på andra ställen t.ex Qumran och andra gamla gömmor där både fragment och fulla skrifter hittats som i många fall är äldre än Bibeln(främst Nya testamentet).
Senast redigerad av NeoVain 2023-01-02 kl. 11:43.
Citera
2023-01-02, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
Visste du om detta? Håller du med om att vi borde samarbeta med muslimer istället för att bråka med dem?
Saken är ju att det muslimerna tror på inte är Bibelns Jesus, utan istället deras egen. En Jesus som inte dog på korset kan inte frälsa någon. Därmed finns ingen grund för något samarbete, ty muslimen är lika evigt förlorad som juden eller ateisten eller hindun som inte tagit emot Jesus som sin Herre och Frälsare.

Däremot så kan man ju se detta som en öppning för att evangelisera bland muslimer, och förklara för dem att Jesus är något mer än bara en profet, att Jesus rentav är Gud själv som dog på ett kors för att frälsa oss från våra synder.
Citera
2023-01-02, 15:17
Medlem
Ballooonies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melvein
Saken är ju att det muslimerna tror på inte är Bibelns Jesus, utan istället deras egen. En Jesus som inte dog på korset kan inte frälsa någon. Därmed finns ingen grund för något samarbete, ty muslimen är lika evigt förlorad som juden eller ateisten eller hindun som inte tagit emot Jesus som sin Herre och Frälsare.

Däremot så kan man ju se detta som en öppning för att evangelisera bland muslimer, och förklara för dem att Jesus är något mer än bara en profet, att Jesus rentav är Gud själv som dog på ett kors för att frälsa oss från våra synder.
Vad är det frälsta kristna gör så mycket bättre? Varför kan inte muslimer vara, bli frälsta?

Så samma mekanismer träder in som en universell frälsning på ett annat språk. Vi har ju Gud.

Vad kan vi göra som muslimen inte kan och vice versa? Vi står ju under och i Gud, under och i, samma himmel.

Jag förstår att kristna på pappret har "fördelar" liksom kanske muslimer gör saker bättre.

Jag vet att Jesus Kristus är viktig och essentiell. Det underlättar väldigt.

Muslimer har tillgång till verkligheten livet Jesus.

Vore ju lättare om vi var mer överens om begreppen. Och inte så autistiska.. ursäkta uttrycket)
Citera
2023-01-02, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballooonie
Vad är det frälsta kristna gör så mycket bättre? Varför kan inte muslimer vara, bli frälsta?

Så samma mekanismer träder in som en universell frälsning på ett annat språk. Vi har ju Gud.

Vad kan vi göra som muslimen inte kan och vice versa? Vi står ju under och i Gud, under och i, samma himmel.

Jag förstår att kristna på pappret har "fördelar" liksom kanske muslimer gör saker bättre.

Jag vet att Jesus Kristus är viktig och essentiell. Det underlättar väldigt.

Muslimer har tillgång till verkligheten livet Jesus.

Vore ju lättare om vi var mer överens om begreppen. Och inte så autistiska.. ursäkta uttrycket)
Det handlar egentligen inte så mycket om vad vi kan göra. Ingen människa, kristen, muslim eller annat, kan med sina egna gärningar förtjäna sin frälsning. Allt handlar istället om vad Jesus redan har gjort för oss på korset. På korset tog Jesus straffet för våra synder. Alla som förkastar korset, vilket inkluderar muslimerna, har därmed fördömt sig själva till evig förtappelse.

Det är inte bara så att Jesus "underlättar väldigt", tron på Jesus är helt avgörande. Men det Gud kräver av oss är att vi tar emot Jesus Kristus som vår Herre och Frälsare, ber honom förlåta oss våra synder, och accepterar att Jesus genom sin död på korset dog för våra synder. Det är allt som Gud kräver av oss, men det är också så att Gud inte accepterar något mindre.

Att bara tro att Jesus var en vis och god människa, eller rentav en profet, det räcker inte. Jesus är Gud, en del i treenigheten, världens frälsare. Men detta tror inte muslimen på.
Citera
2023-01-02, 19:58
Medlem
Ballooonies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melvein
Det handlar egentligen inte så mycket om vad vi kan göra. Ingen människa, kristen, muslim eller annat, kan med sina egna gärningar förtjäna sin frälsning. Allt handlar istället om vad Jesus redan har gjort för oss på korset. På korset tog Jesus straffet för våra synder. Alla som förkastar korset, vilket inkluderar muslimerna, har därmed fördömt sig själva till evig förtappelse.

Det är inte bara så att Jesus "underlättar väldigt", tron på Jesus är helt avgörande. Men det Gud kräver av oss är att vi tar emot Jesus Kristus som vår Herre och Frälsare, ber honom förlåta oss våra synder, och accepterar att Jesus genom sin död på korset dog för våra synder. Det är allt som Gud kräver av oss, men det är också så att Gud inte accepterar något mindre.

Att bara tro att Jesus var en vis och god människa, eller rentav en profet, det räcker inte. Jesus är Gud, en del i treenigheten, världens frälsare. Men detta tror inte muslimen på.
Men muslimen tror på Gud. Men vill inte erkänna sin syndfulla natur kanske eller "dö" med Jesus. ?

Många muslimer "dör" ganska mycket och bär sina kors. Och 'följer Jesus"
Lever i tro.
Jag förstår inte varför det är så viktigt att tro på att just Jesus dog och återuppstod, för att vara en legitim Guds människa. Ja Jesus lever. Det har Han alltid gjort. Han trampar ihjäl ormen. Vi gör det när vi tror och älskar Gud. Då vill vi inte följa ormen.

Nej inte med egen gärning. Genom det som Gud är och har givit och ger.Att man lever i det förbundet att Gud är barmhärtig och nåderik mot dem som vill vända om. Och hjälper dem som vill göra rätt.Etc..

Visst vore det lättare om vi alla följde Jesus. Tog emot honom och allt vad det ska innebära. Och innebär
Men jag tror att man kan vara lika bra troende människa.
Mycket av det här är för att vi inte kan lita på varandra. Varför vi vill att alla ska tro samma.
Ja Gud är en. Har du inte sonen har du inte Fadern.. så är det..
Jag bara velar och försöker bli starkare i min identitet med Jesus

Vad är det man ska tro? Jag tror vad jag tror och vet vad jag vet. Vad vet jag? Inte mycket. Kan förnimma vissa ting. Känna med folk pga min egen smärta eller avsaknad av den då jag dött bort och befinner mig på botten..

Känns ganska tryggt här. Jag tror mest såhär pga alla påtryckningar. Är det Gud som formar mig? Eller människans hjärta.

Jag älskar Jesus. Kungen..
Han som sitter på Gud Faders högra sida.
Senast redigerad av Ballooonie 2023-01-02 kl. 20:05.
Citera
2023-01-20, 18:23
Medlem
Koranen beskriver Jesus som mesias.

Och inte bara det .

Mohammed följde Moses lagar, eller dem 10 budorden.

Att haram betyder "ej rekommenderad" och inte "förbjudet"

Boken hänvisar att testa andra tro.

Vad tycker ni om detta kontroversiella fakta som inte lärs till islamisterna?
Citera
2023-01-20, 18:27
Medlem
Dimpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hiphopper08
Och inte bara det .

Mohammed följde Moses lagar, eller dem 10 budorden.

Att haram betyder "ej rekommenderad" och inte "förbjudet"

Boken hänvisar att testa andra tro.

Vad tycker ni om detta kontroversiella fakta som inte lärs till islamisterna?
Ja vad säger man om Islam? Det finns religioner och alla dessa går att respektera men Islam. Världens mest korkade religion med korkade vilseledda människor.
Dom är så korkade att dom inte förstår att dom egentligen tillhör kristendomen. Jag brukar inte kritisera religioner men när det gäller islam finns inga ord, bara
Senast redigerad av Dimpen 2023-01-20 kl. 18:29.
Citera
2023-01-20, 19:00
Medlem
Ruskigbusss avatar
Trådar om Jesus i Islam sammanfogade
Rubrik förtydligad
/Mod
Citera
2023-01-20, 19:36
Medlem
Ballooonies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dimpen
Ja vad säger man om Islam? Det finns religioner och alla dessa går att respektera men Islam. Världens mest korkade religion med korkade vilseledda människor.
Dom är så korkade att dom inte förstår att dom egentligen tillhör kristendomen. Jag brukar inte kritisera religioner men när det gäller islam finns inga ord, bara
Det är en annan sak att ta emot Jesus. Det tror jag inte man kan göra inom Islam och få gemenskap med Gud. För ja Gud är alltid större och vi kan inte tänka såna tankar. Typ så har jag förstått.

Men med Jesus får vi kalla Gud Fader. När vi blir lärjungar.
Abba fader.

Jag förstår vissa tror det är att gå för långt. Att vi ska "bara vara" människor här på jorden och fortsätta med vårat. Det är en annan gudsfruktan. Det kanske är bra.

Men är det kärlek? Som när man fruktar en "Alfahanne" visst ska man visa vördnad och respekt. Det är sunt.

Är de rädda för att dö på det sättet? En muslim sa att man dör om man tittar på Gud.
Det är ju det man gör när man "umgås" med Jesus. Det handlar om att dö. För att leva.
Man tycker det är att gå till överdrift med religion.
För mig är det rätt. Men hur kan man ljuga om det?

Man gör vad man kan. Han kanske visste mer och ville jag skulle veta vad jag gör och att det ska fästa ordentligt.

Jag tror det är meningen att vi ska samexistera

Vi behöver en plan! Hur ska vi gå till väga? Ska vi hyckla?

Man ska ju inte kasta pärlor till hundarna. Menar inget illa.
Senast redigerad av Ballooonie 2023-01-20 kl. 19:41.
Citera
2023-01-20, 19:43
Bannlyst
19. SURAT MARYAM

27
Then carrying him she brought him to her people.
28
They said, ‘O Mary,
you have certainly come up with an odd thing!
O sister of Aaron[’s lineage]! Your father was not an evil man,
nor was your mother unchaste.’
29
There at she pointed to him.
They said, ‘How can we speak
to one who is yet a baby in the cradle?’
30
He said,‘ Indeed I am a servant of Allah! He has given me the Book
and made me a Prophet.
31
He has made me blessed, wherever I may be,
and He has enjoined me to [maintain] the prayer and to [pay] the zakat
as long as I live,
32
and to be good to my mother,
and He has not made me self-willed and wretched.
33
Peace is to me
the day I was born,
and the day I die,
and the day I am raised alive.’
34
That is Jesus, son of Mary,
a Word of the Real
concerning whom they are in doubt.
35
It is not for Allah to take a son. Immaculate is He!
When He decides on a matter,
He just says to it, ‘Be!’ and it is.
36
‘Indeed Allah is my Lord and your Lord.
So worship Him.
This is a straight path.’
37
But the factions differed among themselves.
So woe to the faithless
at the scene of a tremendous day.

Vår heliga Profet Muhammad (Guds frid och välsignelse vare över honom och hans Heliga Familj) har berättat vad som ungefär motsvarar:

Moses (Guds frid och välsignelse vare över honom) folk delades upp till 71 grupper, alla i helvetet förutom 1.
Jesus (Guds frid och välsignelse vare över honom) folk delades upp till 72 grupper, alla i helvetet förutom 1.
Min nation/folk kommer delas upp till 73 grupper, alla i helvetet förutom 1.
Citera
2023-10-19, 05:11
Avslutad
Vet Muslimer att Koranen säger att Jesus är Messias?

Surah 3.45:

Och änglarna sade: "Maria! Gud tillkännager för dig det glada budskapet om ett ord från Honom [varigenom du skall föda den] vars namn skall vara Kristus Jesus, Marias son, ärad och lovprisad i denna värld och i det kommande livet och en av dem som skall vara i [Guds] närhet.

Vad skönt det borde vara att kunna slippa all ilska, och alla hot om helvetet osv, och börja be till Jesus istället. Tänk att kunna vända andra kinden till, och att bli uppmuntrad att älska sin fiende.

EDIT för dålig trådstart.

Jesus är messias. Det är något som kristna tror, det är det viktigaste. Utan jesus som messias, så är det någon annan religion.

Om Koranen säger att jesus är messias, och muslimer tror att koranen är helt sann, vilket dom gör givetvis, då finns det bara en slutsats att dra, nämligen att muslimer är kristna utan att veta om det.
Senast redigerad av uractualmom 2023-10-19 kl. 05:38. Anledning: Dålig trådstart
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in