Citat:
Ursprungligen postat av
melvein
Det handlar egentligen inte så mycket om vad vi kan göra. Ingen människa, kristen, muslim eller annat, kan med sina egna gärningar förtjäna sin frälsning. Allt handlar istället om vad Jesus redan har gjort för oss på korset. På korset tog Jesus straffet för våra synder. Alla som förkastar korset, vilket inkluderar muslimerna, har därmed fördömt sig själva till evig förtappelse.
Det är inte bara så att Jesus "underlättar väldigt", tron på Jesus är helt avgörande. Men det Gud kräver av oss är att vi tar emot Jesus Kristus som vår Herre och Frälsare, ber honom förlåta oss våra synder, och accepterar att Jesus genom sin död på korset dog för våra synder. Det är allt som Gud kräver av oss, men det är också så att Gud inte accepterar något mindre.
Att bara tro att Jesus var en vis och god människa, eller rentav en profet, det räcker inte. Jesus är Gud, en del i treenigheten, världens frälsare. Men detta tror inte muslimen på.
Men muslimen tror på Gud. Men vill inte erkänna sin syndfulla natur kanske eller "dö" med Jesus. ?
Många muslimer "dör" ganska mycket och bär sina kors. Och 'följer Jesus"
Lever i tro.
Jag förstår inte varför det är så viktigt att tro på att just Jesus dog och återuppstod, för att vara en legitim Guds människa. Ja Jesus lever. Det har Han alltid gjort. Han trampar ihjäl ormen. Vi gör det när vi tror och älskar Gud. Då vill vi inte följa ormen.
Nej inte med egen gärning. Genom det som Gud är och har givit och ger.Att man lever i det förbundet att Gud är barmhärtig och nåderik mot dem som vill vända om. Och hjälper dem som vill göra rätt.Etc..
Visst vore det lättare om vi alla följde Jesus. Tog emot honom och allt vad det ska innebära. Och innebär
Men jag tror att man kan vara lika bra troende människa.
Mycket av det här är för att vi inte kan lita på varandra. Varför vi vill att alla ska tro samma.
Ja Gud är en. Har du inte sonen har du inte Fadern.. så är det..
Jag bara velar och försöker bli starkare i min identitet med Jesus
Vad är det man ska tro? Jag tror vad jag tror och vet vad jag vet. Vad vet jag? Inte mycket. Kan förnimma vissa ting. Känna med folk pga min egen smärta eller avsaknad av den då jag dött bort och befinner mig på botten..
Känns ganska tryggt här. Jag tror mest såhär pga alla påtryckningar. Är det Gud som formar mig? Eller människans hjärta.
Jag älskar Jesus. Kungen..
Han som sitter på Gud Faders högra sida.