Citat:
Ursprungligen postat av
mercy
Ja, ett riktigt mysterium men det kommer ju klarna när den lilla flickan obducerats.
Jag tror att det har ett politiskt motiv. och att det är något de vidrört eller inandats.
Citat:
Ursprungligen postat av
cleerboy1
Om jag skulle få gissa lite, så är det inget som dom har ätit utan något som dom fått kontakt med huden tex nervgift eller någon from av gas.
Jag tror att ni är på rätt spår. Polisen sa ju tidigt att det inte handlar om felaktigt hanterad mat. Matförgiftning (även av svamp) har ju vården bra koll på, så det kan uteslutas rätt fort.
”Polisen misstänker att någon form av yttre påverkan är anledningen till att dessa fyra personer har hamnat i det tillståndet som gjorde att de tvingades söka vård, och att en av dem även har avlidit.”
Om familjen nu är från Eritrea så finns det kanske politiska motiv. Dvs någon ryskinspirerad förgiftning av en regimkritisk person. Borde vara lätt för polisen att se hur politiskt aktiva de varit.
Annars ligger ett mordförsök genom förgiftning planerat av pappan nära tillhands.
Sista troliga förklaringen skulle väl vara nån annan slumpmässig, oturlig och ej planerad kemisk förgiftning.