2023-10-18, 20:03
Medlem
– När det gäller mamman och pojken i familjen är det inte bra.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/q1ao0O/bombskyddet-pa-plats-i-soderhamn

men pappan är nu utskriven från sjukhuset... tror 100% han ligger bakom...

men såklart märkligt att man inte än kunnat fastställa vad de förgiftats med...
Citera
2023-10-18, 20:12
Medlem
cleerboy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olleph
– När det gäller mamman och pojken i familjen är det inte bra.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/q1ao0O/bombskyddet-pa-plats-i-soderhamn

men pappan är nu utskriven från sjukhuset... tror 100% han ligger bakom...

men såklart märkligt att man inte än kunnat fastställa vad de förgiftats med...

Om jag skulle få gissa lite, så är det inget som dom har ätit utan något som dom fått kontakt med huden tex nervgift eller någon from av gas.
Citera
2023-10-18, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av steakholder
Herregud, det har ju stått flera gånger att de tidigt kunde utesluta pizza teorin.Eftersom inte alla i familjen ätit där. Alla teorier kopplade till mat kan du släppa!

Ja, maten. Men tänkt om denna pizzabagare förgiftat maten på något sätt?!
Citera
2023-10-18, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diana2020
Ja, maten. Men tänkt om denna pizzabagare förgiftat maten på något sätt?!

Det har ju inte kontrollerats just DET dom ätit eller kartonger osv
Själva pizzerian är kontrollerad
Citera
2023-10-18, 20:21
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soderhamn99
Ja det dom flesta säger att beror på, men rykten så länge det inte bevisats.

Kontroll gjorde polis och hälso miljö folk i måndags på pizzerian.
Den är öppen igen
Om man tittar på pizzabagarens fb så verkar han ha varit tillsammans med samma kvinna länge. Tittar man på det drabbade paret verkar de också ha varit tillsammans länge.

Varför säger ryktet att pizzabagaren och den drabbade kvinnan haft en kärleksrelation och han däri misshandlat henne? Kan det inte varit så att de hade politiska meningsskiljaktigheter och att det var därför hon blivit misshandlad?
Citera
2023-10-18, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Då hade nog pappan förhindrat resan till akuten..

Eller inte. Har sett massa true crime där GM förgiftat sig själv (fast inte lika mkt) även där GM skjutit eller knivhuggit sig själv och söka vård för att sedan skylla på en ”okänd GM”.
Citera
2023-10-18, 20:25
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Fentanyl som kommit i ett brev el liknande,
men i så fall borde undersökningen av familjen redan tidigt kunnat påvisa fentanyl-
om giftet avsiktligt placerats på ngt ställe som alla famlje medlemmar vidrört..
vattenkran el dyl..
sjukt märkligt,och tragiskt med den lille.
Ja, ett riktigt mysterium men det kommer ju klarna när den lilla flickan obducerats.
Jag tror att det har ett politiskt motiv. och att det är något de vidrört eller inandats.
Citera
2023-10-18, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reraised
Okej, jag sökte lite och fick fram namnet. Då borde detta vara rätt facebookprofil. Hade polisen gjort tillslag på restaurangen? Är den fortfarande öppen?

https://www.facebook.com/*amza.*amad.754

*=h

Idag vid 16 tiden var den öppen, det satt folk och åt där inne. Jag kände mig dock inte så sugen på att äta där!!
Citera
2023-10-18, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Om man tittar på pizzabagarens fb så verkar han ha varit tillsammans med samma kvinna länge. Tittar man på det drabbade paret verkar de också ha varit tillsammans länge.

Varför säger ryktet att pizzabagaren och den drabbade kvinnan haft en kärleksrelation och han däri misshandlat henne? Kan det inte varit så att de hade politiska meningsskiljaktigheter och att det var därför hon blivit misshandlad?

Ja du, varför ryktet säger så kan inte jag veta.
Men enligt ryktet ska det även finnas dom på misshandel.
Men jag vet inte, vilket jag varit tydlig med.
Citera
2023-10-18, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schaefer
Räcker det här?

https://www.google.com/search?q=eritrea+br%C3%A5k+husby&oq=eritrea+br%C3% A5kar+&gs_lcrp=EgZjaHJvbWUqCAgCEAAYFhgeMgYIABBFGDk yCAgBEAAYFhgeMggIAhAAGBYYHtIBCTEyMzc5ajBqN6gCALACA A&sourceid=chrome&ie=UTF-8&bshm=rime/1#ip=1
Nej, det räcker inte.Jag efterfrågade vad du baserat ditt påstående om religösa motsättningar mellan eritreaner på.
Citera
2023-10-18, 20:35
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ja, ett riktigt mysterium men det kommer ju klarna när den lilla flickan obducerats.
Jag tror att det har ett politiskt motiv. och att det är något de vidrört eller inandats.

Det är inget de inte är vaccinerade emot som kan ställa till det så här? Dysenteri? Difteri? Stelkramp? Kolera? Böldpest? Lungsot? Skjörbjugg? Bilharzia? Denghuefeber? Gula febern?
Senast redigerad av Lonnrot 2023-10-18 kl. 21:00.
Citera
2023-10-18, 20:40
Moderator
OYs avatar
Citat:
Börjar också luta åt den teorin.
Kan ju ha kommit ett paket t.ex som innehöll något gift som var adresserat till mamman eller flickebarnet, eftersom de verkar ha blivit snabbast och svårast drabbade.
Eller kan någon från de regimtrogna preparerat något i hemmet när familjen var borta och som just mamman och flickan först tog i.
Måste ju vara otroligt ovanligt att bombgruppen kallas in för att leta efter kemikalier

Rysslands polare är ju Nordkorea, Belarus, Syrien och Eritrea.

Svt;

Citat:
Novitjok förekommer i flera former men sprids framför allt som ett mycket fint pulver. Det kan ta sig in i kroppen genom inandning, förtäring eller genom kontakt med huden. Det verkar mycket snabbt och symptom kan uppstå redan inom 30 sekunder, men de mest allvarliga följderna kan dröja upp till 18 timmar.

12 mars 2018

Några symptom är illamående och kräkningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in