2023-10-16, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dickasso
Dom har avskrivit beställd mat överhuvudtaget.

Om du verkligen tror polisen skulle gå ut i media och säga att hämtmat inte ligger bakom det, när det vore en pizzeria, så bör du ställa dig frågan om du själv är efterbliven. Då skulle även alla som hämtat mat vara i riskzonen. Man skulle verkligen inte använda dom orden fattar du väl själv.

Men hämtmat och äta på pizzeria är varandras motsats. Vet inte vilken sten du bott eller bor under. Jag tror dock inte man kan eller ska utesluta något så snabbt
Citera
2023-10-16, 14:22
Medlem
whack-a-moles avatar
Droger. Säg Fentanyl. Föräldrarna har tagit det, däckat och barnen har ätit det som har legat framme.
Trist historia.
Citera
2023-10-16, 14:24
Medlem
Dickassos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagnitardigenkelt
Men hämtmat och äta på pizzeria är varandras motsats. Vet inte vilken sten du bott eller bor under. Jag tror dock inte man kan eller ska utesluta något så snabbt

Skiter väl fullständigt i vad du tror. Polisen har gått ut med att beställd mat är uteslutet. Dom har alltså troligen fått uppgift att familjen inte ens ätit beställd mat.
Citera
2023-10-16, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whack-a-mole
Droger. Säg Fentanyl. Föräldrarna har tagit det, däckat och barnen har ätit det som har legat framme.
Trist historia.

Låter INTE så sannolikt. Varför ens ha barn och framförallt behållt barn under de omständigheterna. Fentanyl är en slutstation och inget folk börjar med efter sin första folköl!
Citera
2023-10-16, 14:33
Medlem
Jag känner folk i Hudik som "tror", observera dom vet inte, att det rör sig om vanlig pizza.

Sämre pizzerior slarvar och tar gamla ingredienser, exempelvis den med skaldjur kan vara livsfarlig.

Men det kan också vara svamp, där symptomen kommer senare.

Tragisk händelse. Jag informerar om släktingarna får reda på mer.
Citera
2023-10-16, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Ja, säkert att Mossad ligger bakom
Ja kanske du har rätt i det.
Citera
2023-10-16, 14:37
Medlem
Det skall ha hänt i Söderhamn, inte i Hudiksvall.

Mina släktingar hade fel.
Citera
2023-10-16, 14:39
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GiatarrNenne
Jag vet faktiskt inte. Matförgiftningsfall bruka annars bli uppmärksammade i lokalpressen.

Javisst, man brukar vilja varna, även om man snabbt stänger stället vill man uppmärksamma fler som redan kanske hunnit hämta mat därifrån. Man ser ju ibland notiser om att livsmedelskedjor kallar tillbaka specifika matvaror från livsmedelsbutiker.

Alternativt att man ätit egna konserverade saker som man gjort själv på fel sätt.
Citera
2023-10-16, 14:39
Medlem
Men hur fan orkar ni fortsätta tjafsa om den där pizzerian? Hur troligt är det att bara fyra personer, dessutom från samma familj, blir sjuka av att äta mat från en populär pizzeria i centrala Söderhamn och ingen annan.

Vore det maten skulle fler personer ha blivit sjuka, oavsett om dom åt där, hemma eller i bilen på väg därifrån. Dessutom skulle man be allmänheten att höra av sig om man fått några som helst symptom vid besök där under helgen.

Vad jag hört så ska en i familjen ha kräkts under besöket på pizzerian. Att man då spärrar av är väl inte så konstigt. Dels vill man väl se om det kan bero på maten, vilket man har uteslutit. Och sen kan det väl dels bero på att man vill hindra smittspridning, vilket är en faktor i det hela innan man vet vad man har att göra med.
Citera
2023-10-16, 14:41
Medlem
Utreds ju som vållande till annans död vilket antyder att det är någon form av oaktsamhet inblandad.

Så någon form av oavsiktlig förgiftning är det garanterat. Mat mest troligt, eftersom de vuxna bevisligen varit i skick att ta sig till sjukhuset vilket antyder att de upptäckt att de känsligare barnen blivit sjuka först och själva insjuknat strax efter eller kanske på vägen.
Citera
2023-10-16, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Javisst, man brukar vilja varna, även om man snabbt stänger stället vill man uppmärksamma fler som redan kanske hunnit hämta mat därifrån. Man ser ju ibland notiser om att livsmedelskedjor kallar tillbaka specifika matvaror från livsmedelsbutiker.

Alternativt att man ätit egna konserverade saker som man gjort själv på fel sätt.
Ja det här är ganska mystiskt, än så länge. Jag hoppas att vi får veta mer.
Citera
2023-10-16, 14:43
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Ja, det har ju börjat bli frostnätter så det kanske är någon som tagit in en kolgrill eller något för att få lite mysvärme om det inte är matförgiftning.
Det hade väl i så fall inte varit "oklara omständigheter"- utan i så fall vet man ju om källan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in