2023-10-18, 21:25
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soderhamn99
Förundersökning finns väl inte om inte dom finns ?

Förundersökning blir offentlig när åtal väcks, dom avkunnas efter domstolsförhandlingen.
Citera
2023-10-18, 21:27
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soderhamn99
Förundersökning finns väl inte om inte dom finns ?
Förundersökningen kommer före domen. Det är den som åtalet vilar på.
Den länk jag tittade på fanns endast fup och därför är det nog något pågående
Citera
2023-10-18, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Förundersökningen kommer före domen. Det är den som åtalet vilar på.
Den länk jag tittade på fanns endast fup och därför är det nog något pågående

Okej
Trodde inte den blev offentlig förens efter dom.
Inte insatt i sånt.
Det ska finnas dom/domar.
Citera
2023-10-18, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krims80
Ja tror samma, pappan ligger bakom detta, han är helt plötsligt utskriven, har fått i sig mindre dos av någon anledning, verkar lurt. Svartsjukedrama, frun ville kanske skiljas och flytta med barnen eller något liknande..

Brukar det inte heta att gift är kvinnors vapen?
Citera
2023-10-18, 21:37
Medlem
Farsan kommer nog gripas skulle jag gissa, ingen slump att han klarade sig bäst av de 4
Citera
2023-10-18, 21:39
Medlem
cleerboy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FivePoundPeter
Jag tror att ni är på rätt spår. Polisen sa ju tidigt att det inte handlar om felaktigt hanterad mat. Matförgiftning (även av svamp) har ju vården bra koll på, så det kan uteslutas rätt fort.

”Polisen misstänker att någon form av yttre påverkan är anledningen till att dessa fyra personer har hamnat i det tillståndet som gjorde att de tvingades söka vård, och att en av dem även har avlidit.”

Om familjen nu är från Eritrea så finns det kanske politiska motiv. Dvs någon ryskinspirerad förgiftning av en regimkritisk person. Borde vara lätt för polisen att se hur politiskt aktiva de varit.

Annars ligger ett mordförsök genom förgiftning planerat av pappan nära tillhands.

Sista troliga förklaringen skulle väl vara nån annan slumpmässig, oturlig och ej planerad kemisk förgiftning.

Om det hade vart en vanlig förgiftning då hade nog sjukvården kunnat hitta det rätt så snabbt, då det verka röra sig om någon sällsynt förgiftning som inte är vanligt här. så saknar dom verktyg för att undersöka kan jag tänka mig.

Nu är jag ingen expert inom detta men tänker att nästan all typ av förgiftning lämna någon spår efter sig.

Det Ryssland bruka göra är att lägga på nervgift på dörrhandtaget men om detta skulle ha hänt så är frågan om en 4-åringen når upp till dörrhandtaget och fått i sig giftet eller fått det va sin mamma på något sätt, men då barn tål mindre gift så behövs det nog inte mycket för att ta död på ett barn men om man utgå från att det har gått till på det sättet så skulle mamman och sen barnet taget på handtaget innan pappan kommer hem från jobbet och på det sättet fått isig mindre dos.

Som många andra här är inne på att pappan nog ligger bakom detta, ser jag som långsökt då att hantera gift kräver mycket kunskaper och risken är hög att det blir för hög dos så att pappan skulle av misstaget dödat sig själv.

Jag tro mer på någon främmande makt som ligger bakom detta, jag tro inte på slumpen att hantera gift kräver som sagt högre IQ att då blanda ihop adresser tro jag inte.

Om det nu rör sig om någon främmande makt så tro jag inte att Sverige kommer säga sanningen.
Citera
2023-10-18, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Farsan kommer nog gripas skulle jag gissa, ingen slump att han klarade sig bäst av de 4
Precis. Oftast är närstående inblandade. Hade jag kunnat satsa pengar på detta hade jag lätt gjort det på pappan. Det ska alltid sökas efter alternativa teorier som oftast är ganska långsökta.
Antingen någon andeutdrivningsritual som gick snett, eller utökat självmord.
Citera
2023-10-18, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Kan han inte bara haft störst kroppsmassa att ta skiten på? I så fall ingen slump att minsta dog först
Citera
2023-10-18, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plastkaktus
Kan han inte bara haft störst kroppsmassa att ta skiten på? I så fall ingen slump att minsta dog först
Eller så har de tre övriga exponerats mer, längre tid för giftet. Av någon anledning. Mamman tog hand om barnen hemma kanske, pappan var ute, när giftet kom i kontakt med mamman och barnen.
Citera
2023-10-18, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blakullafararen
Eller så har de tre övriga exponerats mer, längre tid för giftet. Av någon anledning. Mamman tog hand om barnen hemma kanske, pappan var ute, när giftet kom i kontakt med mamman och barnen.
Ja eller är det som allt annat helt individuellt hur man drabbas
Citera
2023-10-18, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marcandrew
Brukar det inte heta att gift är kvinnors vapen?

Haha jo men han kanske blev inspirerad..

Tänkte på insulin. De arbetade på ett äldreboende, kanske någon av dem fått tag på insulin..?
Citera
2023-10-18, 22:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reraised
En tidigare skribent skrev att han var dömd för misshandel mot kvinnan som nu är förgiftad.
Jaha okej!
Finns FUP länkad i tråden kanske ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in