Citat:
Ursprungligen postat av
FivePoundPeter
Jag tror att ni är på rätt spår. Polisen sa ju tidigt att det inte handlar om felaktigt hanterad mat. Matförgiftning (även av svamp) har ju vården bra koll på, så det kan uteslutas rätt fort.
”Polisen misstänker att någon form av yttre påverkan är anledningen till att dessa fyra personer har hamnat i det tillståndet som gjorde att de tvingades söka vård, och att en av dem även har avlidit.”
Om familjen nu är från Eritrea så finns det kanske politiska motiv. Dvs någon ryskinspirerad förgiftning av en regimkritisk person. Borde vara lätt för polisen att se hur politiskt aktiva de varit.
Annars ligger ett mordförsök genom förgiftning planerat av pappan nära tillhands.
Sista troliga förklaringen skulle väl vara nån annan slumpmässig, oturlig och ej planerad kemisk förgiftning.
Om det hade vart en vanlig förgiftning då hade nog sjukvården kunnat hitta det rätt så snabbt, då det verka röra sig om någon sällsynt förgiftning som inte är vanligt här. så saknar dom verktyg för att undersöka kan jag tänka mig.
Nu är jag ingen expert inom detta men tänker att nästan all typ av förgiftning lämna någon spår efter sig.
Det Ryssland bruka göra är att lägga på nervgift på dörrhandtaget men om detta skulle ha hänt så är frågan om en 4-åringen når upp till dörrhandtaget och fått i sig giftet eller fått det va sin mamma på något sätt, men då barn tål mindre gift så behövs det nog inte mycket för att ta död på ett barn men om man utgå från att det har gått till på det sättet så skulle mamman och sen barnet taget på handtaget innan pappan kommer hem från jobbet och på det sättet fått isig mindre dos.
Som många andra här är inne på att pappan nog ligger bakom detta, ser jag som långsökt då att hantera gift kräver mycket kunskaper och risken är hög att det blir för hög dos så att pappan skulle av misstaget dödat sig själv.
Jag tro mer på någon främmande makt som ligger bakom detta, jag tro inte på slumpen att hantera gift kräver som sagt högre IQ att då blanda ihop adresser tro jag inte.
Om det nu rör sig om någon främmande makt så tro jag inte att Sverige kommer säga sanningen.