2023-10-15, 20:36
Avslutad
Rune verkar vara på G att anlita Becker som tränare. Varför inte Jackie Arklöw eller Hagamannen? Eller han Madsen, så talar de samma språk också.

Kul för Hurkacz, även om jag lider av att se Rublev lida.

Har ni sett att Stiga har rack nu? Simon Freund lirar med det, om det inte är ett paint job.
Senast redigerad av 800kg 2023-10-15 kl. 20:38.
Citera
2023-10-16, 17:39
Medlem
SVTs kommentatorer är mer pålästa i år. Förra året kunde man höra "det här är en spelare som jag faktiskt inte vet så mycket om". Bättring i år, tack för det. För hur många av er kan berätta något om Prizmic? Bra match gjorde han iaf, precis som i kvalfinalen. Men SVT lurade mig att ladda ner SVTs duo-app för ett tennis-quiz. Som den nörd man är upptäckte man att quizet innehåller två fel. Det grövsta felet är "hur högt är ett tennisnät?". Tre alternativ. Ett av alternativen är objektivt rätt svar, men även om man väljer det svaret så tycker appen att man har svarat fel. Det går alltså inte att svara rätt. Sen till frågan om vem som är Sveriges bäst rankade tennisspelare. Både Mymer och Rebecca är med som alternativ. Appen tycker att Mymer (just nu rankad 104) är rätt svar. Rebecca är rankad 99..
Citera
2023-10-16, 17:45
Medlem
Har ni inte skaffat era biljetter till BNP Paribas Open än så är det hög tid nu. Bara handikapp-biljetter kvar till kvällspasset på fredag.
Citera
2023-10-16, 17:59
Medlem
Inga linjedomare, dvs live hawkeye. Bra. Jag minns en tid när de resonerade "Hawkeye kostar en miljon. Vi lägger hellre de pengarna på spelare".
Citera
2023-10-16, 18:08
Medlem
calina85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 800kg
Rune verkar vara på G att anlita Becker som tränare. Varför inte Jackie Arklöw eller Hagamannen? Eller han Madsen, så talar de samma språk också.

Kul för Hurkacz, även om jag lider av att se Rublev lida.

Har ni sett att Stiga har rack nu? Simon Freund lirar med det, om det inte är ett paint job.
Ja, jag såg reklam för det för nån månad sen. Snygga men jag har använt Dunlop sen jag var 13 så inget för mig. Blir intressant om vår tennisklubb tar in dem för försäljning.

https://www.sportfack.se/artiklar/20230905/stiga-sports-lanserar-tennisracket-breddar-utbudet/
Citera
2023-10-16, 20:46
Medlem
Hur illa ni än må tycka om Ymer, inte sitter ni väl och tittar på fotboll nu?
Citera
2023-10-17, 11:18
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calina85
Ja, jag såg reklam för det för nån månad sen. Snygga men jag har använt Dunlop sen jag var 13 så inget för mig. Blir intressant om vår tennisklubb tar in dem för försäljning.

https://www.sportfack.se/artiklar/20230905/stiga-sports-lanserar-tennisracket-breddar-utbudet/

Bra, Stiga känns jävligt osexigt, tycker du inte? Dunlop däremot, särskilt med blått Tourna-overgrip andas ju så mycket sex appeal att det nästan blir löjligt. T.o.m Thomas Johansson blev en hunk med den kombon(och det säger ju inte lite..).

Någon i tråden som spelar med Söderlings bollar? Jag köpte av misstag ett rör med dessa bollar i söndags för en tvåtimmars kvällssession(personalen ställde ut fel). Tyckte de kändes väldigt trevliga att spela med, vilket förvånade mig, då jag inte alls gillat dem när jag vid enstaka tillfället testat gamla kvarlämnade bollar i hallen. De kanske slits fort? De vi köpte hade bra fart, men ändå helt ok kontroll(svarta röret)
Citera
2023-10-17, 11:31
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psonpson
Hur illa ni än må tycka om Ymer, inte sitter ni väl och tittar på fotboll nu?

Har Elias gjort något osportsligt, eller uppfört sig illa på något annat sätt?
Citera
2023-10-17, 14:23
Medlem
Citat:
SVTs kommentatorer är mer pålästa i år. Förra året kunde man höra "det här är en spelare som jag faktiskt inte vet så mycket om". Bättring i år, tack för det. För hur många av er kan berätta något om Prizmic? Bra match gjorde han iaf, precis som i kvalfinalen. Men SVT lurade mig att ladda ner SVTs duo-app för ett tennis-quiz. Som den nörd man är upptäckte man att quizet innehåller två fel. Det grövsta felet är "hur högt är ett tennisnät?". Tre alternativ. Ett av alternativen är objektivt rätt svar, men även om man väljer det svaret så tycker appen att man har svarat fel. Det går alltså inte att svara rätt. Sen till frågan om vem som är Sveriges bäst rankade tennisspelare. Både Mymer och Rebecca är med som alternativ. Appen tycker att Mymer (just nu rankad 104) är rätt svar. Rebecca är rankad 99..

Nåja, lite bättre måhända och experterna är betydligt bättre än kommentatorerna som fortfarande är direkt usla emellanåt. Framförallt tjejen som kommenterar nu, överentusiastisk och okunnig, låter som att de dragit in en allmänt sportintresserad person från gatan.
Citera
2023-10-17, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4

Kanske blandar ihop honom med brorsan? Oavsett så var det den överlägset bästa matchen jag sett Elias spela, gillade också snacket efteråt där han analyserade sin egen insats på ett moget sätt. Bonus att han slog ut grottmannen och kvastskaftet Bautista Agut.
Citera
2023-10-17, 17:53
Medlem
Apropå Elias, när ska han upp mot Dino? Den vill man se. Men schemat för imorgon kväll ser rätt fullt ut. Blir det torsdagsmatch?
Citera
2023-10-17, 19:27
Avslutad
Citat:
Har ni inte skaffat era biljetter till BNP Paribas Open än så är det hög tid nu. Bara handikapp-biljetter kvar till kvällspasset på fredag.

Nordic Open? Noterar att ATP ännu kör med "Stockholm" i sina highlights. Men de brukar väl göra det, bara nämna staden turneringen är från. Men det är klart, om turneringen nu börjar kalla sig själva för Nordic Open är det bara en tidsfråga innan det är så man kommer referera till den.

Citat:
Ursprungligen postat av calina85

Dunlop, coolt: ser det lite mer nu på touren, känns det som, med spelare som Draper tex. Har ej testat, men hört att de är lite billigare för samma kvalitet som Babolat och Wilson osv. Rätt snygg design också.

Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Bra, Stiga känns jävligt osexigt, tycker du inte? Dunlop däremot, särskilt med blått Tourna-overgrip andas ju så mycket sex appeal att det nästan blir löjligt. T.o.m Thomas Johansson blev en hunk med den kombon(och det säger ju inte lite..).

Tror det främst var öronen, faktiskt.

Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Någon i tråden som spelar med Söderlings bollar? Jag köpte av misstag ett rör med dessa bollar i söndags för en tvåtimmars kvällssession(personalen ställde ut fel). Tyckte de kändes väldigt trevliga att spela med, vilket förvånade mig, då jag inte alls gillat dem när jag vid enstaka tillfället testat gamla kvarlämnade bollar i hallen. De kanske slits fort? De vi köpte hade bra fart, men ändå helt ok kontroll(svarta röret)

Sprids rätt mycket för seriespel och turneringar och andra grejer, känns det som. Helt ok, i mitt tycke. Men jag brukar kunna lira med lite vad som helst. Gör ju även padelrack och tennissträngar, så man undrar ju om de leker med tanken att ge ut rack också. Såg för övrigt nyligen att även Adidas hade en racketline en gång i tiden.

Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4

Han smashade sönder en kamera med en boll en gång (se nedan), så lite trash-varning är det nog även på honom. Men annars verkar han reko.

https://www.youtube.com/watch?v=Pw8LuhNeTVI

Jag noterade för övrigt dina inlägg i tråden om terrorattentatet i Bryssel, där du inte verkade ha några problem med att man skjuter skallen av människor på öppen gata, men väl med att folk på nätet uttrycker upprördhet över dylikt barbari. Vidriga poster från din sida.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in