2025-05-19, 14:00
Medlem
GretaForPresidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Han är säkert där Fre-Sön också när partandet drar igång och herrspelarna anländer.

Sen på bollen, men, jäkligt glad att herr Alcaraz tvålade dit doparen och antiutstrålaren Sinner i finalen i Rom.

Jannik Sinner - vilken jäkla taskig utstrålning han har - lika torr som Elena Rybakina och Pegula/Navarro…
Ibland funderar man på om dom verkligen tycker om tennis eller bara älskar inkomsterna?

Däremot har ju Carlos en härlig utstrålning och karisma - får han hålla sig relativt skadefri kommer han ha chansen att blir lika stor som dom tre största herrarna någonsin i tennishistorien...
Citera
2025-05-19, 14:55
Citat:
Ursprungligen postat av GretaForPresident
Sen på bollen, men, jäkligt glad att herr Alcaraz tvålade dit doparen och antiutstrålaren Sinner i finalen i Rom.

Jannik Sinner - vilken jäkla taskig utstrålning han har - lika torr som Elena Rybakina och Pegula/Navarro…
Ibland funderar man på om dom verkligen tycker om tennis eller bara älskar inkomsterna?

Däremot har ju Carlos en härlig utstrålning och karisma - får han hålla sig relativt skadefri kommer han ha chansen att blir lika stor som dom tre största herrarna någonsin i tennishistorien...

Ja Sinners förlust var befriande samt en vinst för tennisen. Jag är inget fan av den fånigt leende Alcaraz men står det mellan den dopade Sinner och Alcaraz så håller jag på spanjoren alla dagar i veckan.

Jag kollade förövrigt lite hastigt på lottningen i kvalet till RG, såg jag fel eller har vi inte en enda svensk varesig i kvalet eller huvudturneringen detta år?
Citera
2025-05-19, 15:00
Medlem
Citat:
Ja Sinners förlust var befriande samt en vinst för tennisen. Jag är inget fan av den fånigt leende Alcaraz men står det mellan den dopade Sinner och Alcaraz så håller jag på spanjoren alla dagar i veckan.

Jag kollade förövrigt lite hastigt på lottningen i kvalet till RG, såg jag fel eller har vi inte en enda svensk varesig i kvalet eller huvudturneringen detta år?

Har du inte kollat rankingen, både herrarna och damerna?

Bäste svenska herre: 279:e plats
Bästa svenska dam: 332:a plats…

Med dom placeringarna lär man mest få spela skitturneringar, eller hur?
Citera
2025-05-19, 15:05
Citat:
Har du inte kollat rankingen, både herrarna och damerna?

Bäste svenska herre: 279:e plats
Bästa svenska dam: 332:a plats…

Med dom placeringarna lär man mest få spela skitturneringar, eller hur?

De får helt enkelt se till att missa att redovisa fler vistelserapporter, då brukar det ju innebära ett spelmässigt uppsving.

Sista möjligheten hade alltså varit att Björn Borgs son fått ytterligare ett gräddfiligt WC, men den tiden lär vara förbi får man hoppas, jag hoppas man även slipper se denna overratade baslinjetuggare i Båstad i sommar.
Senast redigerad av billigost 2025-05-19 kl. 15:14.
Citera
2025-05-19, 15:41
Medlem
Knattarnas avatar
Det är intressant det där med tennispersonligheter. När jag tittade mycket på tennis på 00-talet fanns det väldigt många starka och intressanta personligheter. Federer, Nadal, Agassi, Roddick, Safin, Hewitt (mest småkomisk men ändå) och så vidare. Men när Federer och Nadal la av känns det som att de sista personligheterna försvann? Murrays personlighet var som en våt filt med mommy issues så honom räknar jag inte.

Jag är rätt osugen på att se några personlighetsbefriade hjon och dryga brats stå och bolla. Alcaraz är väl ”sympatisk”, men som någon annan var inne på är han ju mest ett leende fån. Det verkar inte vara många kugghjul som rör sig bakom pannbenet om man säger så.

Kyrgios är väl rätt underhållande men han har väl typ lagt av. Så då finns ingen kvar? Rätta mig gärna om jag har fel.
Citera
2025-05-19, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knattarna
Det är intressant det där med tennispersonligheter. När jag tittade mycket på tennis på 00-talet fanns det väldigt många starka och intressanta personligheter. Federer, Nadal, Agassi, Roddick, Safin, Hewitt (mest småkomisk men ändå) och så vidare. Men när Federer och Nadal la av känns det som att de sista personligheterna försvann? Murrays personlighet var som en våt filt med mommy issues så honom räknar jag inte.

Jag är rätt osugen på att se några personlighetsbefriade hjon och dryga brats stå och bolla. Alcaraz är väl ”sympatisk”, men som någon annan var inne på är han ju mest ett leende fån. Det verkar inte vara många kugghjul som rör sig bakom pannbenet om man säger så.

Kyrgios är väl rätt underhållande men han har väl typ lagt av. Så då finns ingen kvar? Rätta mig gärna om jag har fel.

Gal Monfils hänger i ännu - karismatisk spelare!
Det finns fler, men minnet sviker lite just nu…
Citera
2025-05-19, 16:15
Medlem
Knattarnas avatar
Citat:

Övervägde faktiskt att ta med Monfils i inlägget, så det var bra spanat av dig.
Citera
2025-05-19, 16:46
Citat:

"Någon annan". 😊

När man tittar på tennisklipp från 70, 80, 90 samt tidigt 00-tal så verkar så verkar spelarna samt matcherna framställts i mer fokus på personlighet och rivalitet, medan idag verkar det vara mer fokus på kläder och politik.

För att inte tala om de numera frekventa och fåniga jippona där spelarna samlas iförda kostym och flamsar med varandra som om alla är bästa vänner med alla.

Förr tilläts spelarna vara spelare och fokus därav.

Så jag håller med om att det idag saknas tydliga profiler, dock måste man ju lyfta fram Djokovic som en tydlig profil som vet vad idrott handlar om.
Senast redigerad av billigost 2025-05-19 kl. 16:51.
Citera
2025-05-19, 16:49
Citat:

Monfils är ju bara bisarr, hans "konstslag" är ju bara ett resultat av hög frekvens av chansslag och reaktionerna därefter som om det vore någon efterlängtad revanschlusta från tidigare misär.
Senast redigerad av billigost 2025-05-19 kl. 17:29.
Citera
2025-05-19, 16:53
Medlem
Knattarnas avatar
Citat:
"Någon annan". 😊

När man tittar på tennisklipp från 70, 80, 90 samt tidigt 00-tal så verkar så verkar spelarna samt matcherna framställts i mer fokus på personlighet och rivalitet, medan idag verkar det vara mer fokus på kläder och politik.

För att inte tala om de numera frekventa och fåniga jippona där spelarna samlas iförda kostym och flamsar med varandra som om alla är bästa vänner med alla.

Förr tilläts spelarna vara spelare och fokus därav.

Så jag hällde med om att det saknas tydliga profiler idag, dock måste man ju lyfta fram Djokivic som en tydlig profil som vet vad idrott handlar om.

Jag visste inte om du var sur på mig så jag vågade inte hänvisa till dig direkt. Men det är klart att det var dig jag höll med 😊

Det ligger nog mycket i det du säger. Borg och Sampras är väl något slags konstigt gränsfall där de egentligen har ganska tråkiga personligheter men deras aura är så mäktig att man blir hänförd ändå.

Jag har väldigt svårt för Djokovic, men visst har han väl någon typ av personlighet. Men jag uppfattar den som förställd. Och då är det ju svårt att betygsätta hans faktiska personlighet eftersom man inte vet vad den är.
Citera
2025-05-19, 17:09
Citat:
Jag visste inte om du var sur på mig så jag vågade inte hänvisa till dig direkt. Men det är klart att det var dig jag höll med 😊

Det ligger nog mycket i det du säger. Borg och Sampras är väl något slags konstigt gränsfall där de egentligen har ganska tråkiga personligheter men deras aura är så mäktig att man blir hänförd ändå.

Jag har väldigt svårt för Djokovic, men visst har han väl någon typ av personlighet. Men jag uppfattar den som förställd. Och då är det ju svårt att betygsätta hans faktiska personlighet eftersom man inte vet vad den är.

Du höll ju trots allt med mig angående Alcaraz så hur kan jag vara sur då. 😊 Men det är väl sunt att man både är ense och oense om diverse ting, det är ju det som skapar genuint och ärligt debattkiimat.

Jag har alltid undrat över hur Borg uppfattades när det begav sig, allt vad gäller hans "vilda liv" när det kommer till fester och brudar verkar vara en slags efterhandskonstruktion för att befästa varumärket.

Och visst, Djokovic kan uppfattas aningen stängd, men det gäller väl generellt de som är fostrade enligt den öststatliga modellen? Förutom en del ryssar då, ex Kafelnikov och Safin ansågs väl ganska exhibitionistiska och utagerande.
Citera
2025-05-19, 17:59
Medlem
Knattarnas avatar
Citat:
Du höll ju trots allt med mig angående Alcaraz så hur kan jag vara sur då. 😊 Men det är väl sunt att man både är ense och oense om diverse ting, det är ju det som skapar genuint och ärligt debattkiimat.

Jag har alltid undrat över hur Borg uppfattades när det begav sig, allt vad gäller hans "vilda liv" när det kommer till fester och brudar verkar vara en slags efterhandskonstruktion för att befästa varumärket.

Och visst, Djokovic kan uppfattas aningen stängd, men det gäller väl generellt de som är fostrade enligt den öststatliga modellen? Förutom en del ryssar då, ex Kafelnikov och Safin ansågs väl ganska exhibitionistiska och utagerande.

Ja, men det är något speciellt med Djokovic. Han är liksom inte tråkigt stängd på det viset utan det är något falskt över honom. Träffade en serb en gång som faktiskt höll med mig. Men ser man det inte så ser man det inte, det finns ju inget facit. Kan ju vara jag som inbillar mig också.

Vet heller inte hur Borg uppfattades i realtid. Kan inte tänka mig att han festade överdrivet mycket som aktiv med tanke på hur nitisk han var med förberedelserna. Alltid åka samma väg till arenan och så vidare.

Fast den här bilden spär väl på legenden lite:

https://ibb.co/YBtNGVgx
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in