Citat:
Ursprungligen postat av
Knattarna
Det är intressant det där med tennispersonligheter. När jag tittade mycket på tennis på 00-talet fanns det väldigt många starka och intressanta personligheter. Federer, Nadal, Agassi, Roddick, Safin, Hewitt (mest småkomisk men ändå) och så vidare. Men när Federer och Nadal la av känns det som att de sista personligheterna försvann? Murrays personlighet var som en våt filt med mommy issues så honom räknar jag inte.
Jag är rätt osugen på att se några personlighetsbefriade hjon och dryga brats stå och bolla. Alcaraz är väl ”sympatisk”, men som någon annan var inne på är han ju mest ett leende fån. Det verkar inte vara många kugghjul som rör sig bakom pannbenet om man säger så.
Kyrgios är väl rätt underhållande men han har väl typ lagt av. Så då finns ingen kvar? Rätta mig gärna om jag har fel.
"Någon annan". 😊
När man tittar på tennisklipp från 70, 80, 90 samt tidigt 00-tal så verkar så verkar spelarna samt matcherna framställts i mer fokus på personlighet och rivalitet, medan idag verkar det vara mer fokus på kläder och politik.
För att inte tala om de numera frekventa och fåniga jippona där spelarna samlas iförda kostym och flamsar med varandra som om alla är bästa vänner med alla.
Förr tilläts spelarna vara spelare och fokus därav.
Så jag håller med om att det idag saknas tydliga profiler, dock måste man ju lyfta fram Djokovic som en tydlig profil som vet vad idrott handlar om.